Kleding

Discussie in 'Verzorging' gestart door Boysmummy, 19 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boysmummy

    Boysmummy Niet meer actief

    Hoi voor de ouders van kinderen tot een jaar of 7.

    Kopen jullie veel kleding ?
    VerSlijten de kinderen ook kleding?
    Is dat meer bij jongens die boom klimmen ?

    Geven jullie ook alles door aan 2e kind. Uiteraard als t kan ivm geslacht en of t past en seizoen meezit?

    Mijn oudste is nu 2.5 jaar.
    Zit qua broek nu in 86 en trui 86 a 92.
    Jongste 3 maanden zit in 62 en soms 56.
    Ik koop veel merkjes op marktplaats.
    Heb van mijn vriendin veel jongenskleding gekregen.
    Ook om als oude kleding achter de hand te Houden. hebben een soort mini boerderij nl.

    Van mijn zus veel kunnen lenen.

    Wat leuke kleding gehad op kraambezoek. (Oudste kan daar nog in.. nu in laatste setje 86)
    Jongste heeft ook al aardig wat aan setjes gehad.
    En dan geef ik alles nog door van oudste naar jongste.

    Paar dingen natuurlijk niet want shirts in 56... gaat nu niet ja kan wel met een vestje maar doe ik nooit.
    Zoon 1 is in zomer geboren ..zoon 2 herfst.

    Vond t zo gaaf toen mijn zus zei t gaat hier van de ene naar de andere kast. (Ze heeft ook 2 zonen)

    Mijn schoonzus 4 zonen heeft zo ook veel kunnen rouleren.

    Als een broek is uitgelubberd de stiek gaat het in textielbak.
    Sokken valt me op dat de rek er zo vlug uit is. Soms 1x gedragen en lijkt al uitgelubberd.

    Ik hoef eigenlijk weinig aan kleding te kopen. Maar doe het soms. Dat hij toch net wat eigen dingen heeft en hij niet op de foto's altijd t zelfde draagt als broer.
    Maar vind t ook juist leuk om hem kleding van broer aan te geven en foto's langs elkaar te leggen.

    Ze dragen hier veel
    Dirkje Hema Tumble n Dry Noppies Bess Z8 Just Small Flinq Prenatal Zara Mango H&m
    Zeeman
    En de rompers van Wibra vind ik t fijnste. Kunnen ze zo lang in. Veel stretch.

    Wat doen jullie met kleding als je t niet meer kunt doorgeven aan vriend En of familie?

    Een deel in de zak.
    Marktplaats? Sommige dingen bewaren... (eerste pakjes)
     
  2. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Ik koop tweedehands en nieuw.
    Kleding wat de oudste te klein is gaat naar zolder voor de jongste. Kleding Waar gaten en vlekken in zitten gaat naar de kledingbak.

    Tegen de tijd dat de jongste in die maat komt dan haal ik alleen de kleding van zolder die ik nog leuk vind of wat qua bouw van jongste past. En daarnaast koop ik voor haar nog een deel tweedehands als ik echt leuke dingen zie en een deel nieuw.

    En wat de jongste niet meer aan kan wordt ook weer na gekeken op vlekken/gaten. Deel kledingbak en goede deel naar zolder naar de verkoopbak.

    Wat na een tijd niet verkocht is gaat naar een stichting voor pleegkinderen.
     
  3. Saartje33

    Saartje33 Fanatiek lid

    6 dec 2018
    3.495
    5.161
    113
    Vrouw
    Toen de kinderen kleiner waren had ik meer tweedehands merk ik. Ik zoek nog wel maar kan weinig vinden dat nog mooi is en hun smaak. Voor de jongste van 2 krijg ik wel regelmatig nog iets van een achterneefje. En ik geef het weer door aan een kleiner neefje.

    echt veel koop ik dan ook weer niet. Kleding van de oudste dochter schuift nog wel door naar de jongste dochter.

    Oudste zoon zit in de tweede van de middelbare school maar geeft echt helemaal niks om kleding dus hij heeft 4 broeken, 5 lange mouwen t-shirts, 5 korte mouwen (in de zomer), 3 overhemden, 2 truien en 3 vesten/hoodies.
    Oudste dochter van 11 is helemaal omgeslagen qua kleding. Van jurkjes en rokjes naar spijkerbroeken met hoodies, en dat scheelt ook echt enorm qua hoeveelheid.

    slijten gebeurd bij ons niet echt. Jongste dochter slijt alleen haar leggings. Meestal zijn ze er eerder uit gegroeid dan dat het slijt.
     
  4. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.173
    6.699
    113
    Vrouw
    Hier 3 jongens. Wat niet teveel afgedragen is geef ik door. En ook de jongste twee krijgen voor de leuk/mooi nieuwe dingen.

    Alles wat mijn jongste niet meer past gaat in een doos. Een deel bewaar ik sowieso en een deel moet eigenlijk weg. Of niet, mocht er toch nog een 4e komen :p
     
  5. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.485
    8.332
    113
    Ik koop redelijk wat kleding, altijd al gedaan. De oudste is in onze omgeving op een paar veel oudere neefjes/nichten na, de oudste en ook veruit de grootste, er komt weinig tot niets ‘deze kant op’ dus. Ik koop weinig op MP, teveel negatieve ervaringen mee gehad. Kocht eerder nog wel eens wat op FB in bepaalde merkgroepen , maar sinds ze een eigen smaak hebben ontwikkeld is dat een stuk lastiger. Ze vinden af met toe shoppen ook veel te leuk, dat wil ik ze niet ontnemen.

    Van de oudste bewaar ik veel voor de jongste, maar alleen wat nog goed is en waarvan ik denk dat ze het ook gaat dragen. Wat niet meer goed is, gaat de kledingbak in. Wat nog goed is, maar niet meer gedragen gaat worden, gaat door naar vrienden/familie of de kledingbank. Kleding van de jongste net zo, gezeur van MP heb ik meestal geen zin in, dus we geven bijna alles gewoon weg.
     
  6. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.405
    3.954
    113
    noord holland
    Wat bedoel jij met kledingbak? Ik bedoel daar altijd de bak voor het goede doel mee en dan lijkt t me niet de bedoeling dat er gaten en vlekken inzitten omdat t de bedoeling is dat anderen dit weer kunnen dragen. Kleding met gaten en vlekken gooi ik zelf in de kliko omdat het voor niemand meer draagbaar is.
     
  7. Sophy

    Sophy VIP lid

    28 aug 2011
    5.777
    2.677
    113
    Noord-Holland
    Er zijn bij onze vrienden en familie geen oudere kinderen dus wij krijgen niets doorgegeven.
    Toen ze klein waren kocht ik alles tweedehands en ging het van de oudste naar de jongste.

    Nu worden ze groter en ontwikkelen ze een eigen smaak, allebei anders. Dat mag ook. Als de jongste dingen leuk vindt van de oudste, worden ze doorgegeven. Anders niet. Ze krijgen nu ong 50% nieuw 50% tweedehands.

    Wat niet meer past gaat naar nichtjes, kinderen van vrienden of de kringloop. Eigenlijk is er, zelfs van de tweedehands kleding, nooit iets versleten dus alles gaat voor een vlg ronde.
     
  8. Sophy

    Sophy VIP lid

    28 aug 2011
    5.777
    2.677
    113
    Noord-Holland
    Dat kan je nog bij de h&m in de bak gooien, dan wordt het gerecycled :)
     
    hummeltje5 en Athina vinden dit leuk.
  9. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.405
    3.954
    113
    noord holland
    Dat klinkt goed, daar ben ik niet mee bekend? Waar staat zo'n bak? Ik heb er nog niet eerder een gezien.
     
  10. Sophy

    Sophy VIP lid

    28 aug 2011
    5.777
    2.677
    113
    Noord-Holland
    Bij ons staan die bakken bij de kassa. Een soort hoge plastic container. Je kan daar nog bruikbare kleding ingooien (die geef ik liever direct aan mensen die het nog kunnen gebruiken) en je kunt er dus ook kleding met vlekken en scheuren enzo ingooien waarvan ze dan de stof recyclen of in autofabrieken nog gebruiken. Het is bij mijn weten de enige partij die ondraagbare dingen nog aanneemt en weet te gebruiken.

    https://www2.hm.com/nl_nl/sustainability-at-hm/our-work/close-the-loop.html
     
    spruitje80 vindt dit leuk.
  11. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.986
    17.019
    113
    Vrouw
    Ik zoek het uit op wat weg kan in de prullenbak (gaten, vlekken, uitgelubberd) wat goed is voor de kledinginzameling en wat op vinted kan..
    Zelf koop ik ook regelmatig via vinted. Mijn zoontje slijt veel broeken en nieuw vind ik ze best duur daarvoor, dus vaak zoek in dan wat op vinted.
     
    Boysmummy vindt dit leuk.
  12. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.026
    2.165
    113
    Hier drie jongens.
    Toen ze kleiner waren kreeg ik af en toe wel eens wat doorgeschoven via via.,

    Onderling schuif ik ook veel door. Alles wat nog goed is bewaar ik. Ik heb een doos in alle maten vanaf de maat van de jongste staan. Als de jongste het niet meer past en het is nog netjes geef ik het aan een vriendin die kleinere jongetjes heeft. Wat nog goed is maar gewoon niet zo leuk gaat naar de kringloop of in de kledingcontainer.. En als het echt kapot is worden het poetsdoeken of ik gooi het weg.

    Ik kocht vanaf een jaar of 7 wel het meeste zelf nieuw of bij de kringloop. De middelste heeft het meest afgedragen. Na hem is bijna alles op. Alleen wat hij nieuw kreeg kon nog door naar de jongste. Ze spelen hier veel buiten, voetballen, hutten bouwen, skaten en dan gaan vooral de broeken snel stuk. En shirts zijn gewoon afgedragen, ik ben niet van de dure merkkleding.
     
  13. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    Ik ben gek op kinderkleding! ❤️
    Mijn zoon heeft dan ook een extreem volle enorme kast met dure merkkleding. Ik heb helaas geen klik met goedkopere kleding, heel soms zie ik wel eens een leuke broek of shirt bij H&M of Zara. Maar het is eigenlijk allemaal Tommy Hilfiger, Diesel, Dsquared2, Stone Island, MiniKid, Z8, Hugo Boss, Kenzo.

    Ik koop vrijwel alles nieuw, soms wel in de sale maar is maar net of ik het niet al eerder heb gekocht bij het uit komen van de collecties.

    Voor de baby in mijn buik heb ik ook bijna alleen maar merkjes. Wel een enkel 2e hands item, omdat het nieuw dan niet meer te koop was omdat het bijvoorbeeld van de vorige collectie was en ik juist per se dat item wilde hebben. :D

    Waar vlekken of gaten in zitten gaat de vuilnisbak in. Verder ben ik een ster in verkopen, en zou bij wijze van spreken nog een lege doos kunnen verkopen. :roflmao:
    Ik vind het overigens ook zonde om schoenen van 270 euro in de vuilnisbak te gooien, dan krijg ik er liever nog 20 euro voor en doe ik dat in mijn zoontje zijn spaarpot bijvoorbeeld. :thumup:
     
    Kolibrie2 en Loesje1988 vinden dit leuk.
  14. Boysmummy

    Boysmummy Niet meer actief

    Nee dat gaat vaak zo.
    Alles wordt gesorteerd. Verkoopbaar of niet. Kleding kapot kunnen ze ook gebruiken voor de textiel
    Alleen verf of vet vlekken erin niet.

    Wat gaat hier in de zak.
    Op moment sokken uitgelubberd of met gaten. Kleding broeken shirts waar gaten of rek uit is . Kleding hoef je bijna niet weg te gooien
     
    Saartje33 vindt dit leuk.
  15. Boysmummy

    Boysmummy Niet meer actief

    Even googelen. Vaak bij de glasbak.. staat ook wat er allemaal in mag.
    Kapotte spijkerbroek kunnen ze heel goed gebruiken.
     
  16. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.485
    8.332
    113
    Die zijn vaak van het Leger des Heils. :) Wat daar in gaat wordt overigens ook gesorteerd; wat nog goed is, wordt doorverkocht/-gegeven, wat niet meer goed is, wordt gerecycled. Zelfde als bij de H&M dus. Alleen bij de H&M krijg je volgens mij ook nog een paar procent korting op nieuwe kleding als je daar wat inlevert. Zelf alleen nog nooit gedaan, dus geen idee hoe dat precies werkt.
     
  17. Loesje1988

    Loesje1988 Fanatiek lid

    24 nov 2019
    1.525
    1.563
    113
    Vrouw
    Ik houd van deze kledingkast hahaha. Mijn zoontje heeft precies dezelfde merken erin liggen.
    Koop het voornamelijk vooruit en in de sale vaak. Zalando lounge/VeePee etc

    Ik verkoop overigens vrij veel via vinted
     
    Prettykitty vindt dit leuk.
  18. Loesje1988

    Loesje1988 Fanatiek lid

    24 nov 2019
    1.525
    1.563
    113
    Vrouw
    Ik koop alles zelf. Hij heeft wel 2 neefjes waarmee ie maar 9 maanden en 11 maanden mee scheelt,maar zij bewaren alles en tis ook niet onze stijl.

    Ik geef weleens iets weg aan mijn nichtje die nu in verwachting is,en waarvan ik weet dat zij het leuk vind en een vriendin wilde laatst een jeans broekje hebben die ik op vinted had gezet. Van haar hoef ik natuurlijk ook geen geld ervoor.

    Hij heeft voornamelijk levi's broeken, deze koop ik in de sale of soms 3 maten vooruit als ik een broekje zie voor een mooie prijs. Heb zo zelfs levi's voor 7.50 gekocht, en niet meer dan 20 euro.
    Voor de rest veel tommy, Ralph lauren,kenzo,guess, een enkele Dsquared2 longsleeve, lacoste polo,hugo boss. Ook wel z8 of feetje, een paar basics van Zara.
    H&M en Hema staat mn zoontje niet mooi, de pasvorm staat niet mooi bij zn lichaam.

    Met schoenen hetzelfde, vooral in de sale en soms ook maten vooruit.
    Hij draagt Vans naar de opvang en heeft nu voor thuis, Ralph lauren schoenen.
    Er liggen ook al een aantal nike schoenen,andere Ralph lauren en hugo boss sneakers klaar.

    Ik verkoop zelf ook weer veel via vinted
     
    Prettykitty vindt dit leuk.
  19. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    Haha, leuk om te horen. :D
    Ik koop ook altijd vooruit, want ik wil geen collectie mislopen als die hele leuke items heeft in de collectie haha. :roflmao:
    Ik shop ook echt heel erg graag voor mijn zoon, en nu ook voor de baby!

    Ik verkoop alleen via Marktplaats, maar heb niets te klagen wat dat betreft.
    De ene maand natuurlijk meer dan de andere, maar het ruimt wel lekker op als je alles op jaarbasis bij elkaar zou gooien. :roflmao::roflmao::roflmao:
     
  20. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.476
    3.333
    113
    Hier 2 jongens van 6 & 2.5 jaar en zijn beide reuzen.

    Krijg hier regelmatig van neefje kleding en van een zoon van een vriendin. Van beide ziet het er nog tiptop uit en zoek altijd uit wat ik leuk vind en de rest geef ik door aan weer een neefje of andere mensen om mij heen.
    Oja krijg van m'n jongste neefje ook kleding maar die is 4.5 en heeft 1 maat groter dan m'n zoon van 2.5.

    Ga ook graag naar de kringloop maar koop daar alleen kleding wat er echt nog nieuw uitziet.
    Verder koop ik voor beide ook nog wat nieuwe dingen.

    Maar man wat groeien ze beide hard is ook echt zonde wat betreft kleding, hoeveel er nog goed weggegeven word:roflmao::roflmao:

    Zoon van 6 zit in 146-152, schoenmaat 34-35 en zoon 2.5 in 104broek-110/116shirts, schoenmaat 27.
    Haha denk dat m'n jongste de kleding van de klasgenootjes van de oudste past:Do_O

    Ik bewaar een hoop kleding maar bij de 1 staat blauw echt super tof ivm z'n ogen en bij de ander ook wel weer groen en bruin tinten. Dus sorteer wel iets meer.

    Echt slijten doet het hier niet, pas geleden had zoon een scheur in z'n broek(knie) en echt kan mij niet heugen dat het eerder gebeurd is.

    Ook seizoen verschilt met maat nog wel eens bij de oudste en jongste. Maarja dan zijn alle zgan gekregen kleding weer leuk en toch weer ff met anders.
     

Deel Deze Pagina