Kledingmaten indicatie leeftijd klopt niet....

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door frannie82, 13 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frannie82

    frannie82 VIP lid

    28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ons meisje past met haar 19 maanden bijna in maat 86. De indicatie voor de leeftijd bij maat 86 is steeds 12 tot 18 maanden maar als je de gemiddelde lengte van een meisje van 18 maanden opzoekt is dat 82.1 cm... Zo ben ik al een aantal keren de mist in gegaan en kocht ik kleren waar ze in het seizoen er na nog lang niet in past.
    Ze is nu rond de 82 cm. Tot nu toe klopt geen elke maat. Ik dacht steeds dat ze gewoon klein van stuk is....
     
  2. Biancamv2

    Biancamv2 Niet meer actief

    Klopt ook vaak hier niet.
    Mijn meisje word morgen 15 mnd.
    Is 90 cm en 10 kilo.
    Ze draagt maat 92/98.
    Als iets erg groot valt past ze soms nog maat 86.
    92/98 is voor kindjes van bijna 2 tot 3 jaar.

    Mijn zoon van 5,5 heeft mt 140/146.
    Volgens maat indicatie hoort hij 110/116 te hebben.
    Hij is 1m40 probeer dat maar in 116 te krijgen hihi.

    Gewoon naar je kindje kijken en de maat die ze nodig heeft.
    Dan komt het helemaal goed.
     
  3. Manuk

    Manuk Fanatiek lid

    19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Hier klopt het ook niet..
    Julia is bijna 20maand en past ook nog in 80, 86 is nog aan de ruime kant.
    Erg jammer want voor haar eerste verjaardag gaven wij aan qua kledingmaten, zomerkleertjes 80, winterkleertjes 86
    De zomerkleertjes konden wel, maar 86 voor winterkleertjes.. Ze moet dan snel nog groeien en de winter zou langer moeten duren, dan kan ze het aan.

    Erg jammer! Ze zou nu in 92 moeten zitten volgens het kledingmaten tabelletje, arme kins zou er in verzuipen:)
     
  4. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.485
    8.332
    113
    Ik dacht dat maat 80 voor 12 maanden was en maat 86 voor 18 maanden? Maar bv. Hema zegt inderdaad wat jij zegt...

    Inderdaad naar je kind kijken, als je per sé vooruit wilt kopen eventueel de groeicurve doortrekken (maar gaat ook niet altijd op natuurlijk, die kan ook af gaan buigen of ze kunnen een groeispurt krijgen). :)

    Maat 80 bij een jaar klopt hier trouwens wel ongeveer voor de jongste, die is twee weken terug 1 geworden en draagt nu maat 80, maar soms ook nog 74. Maar voor de oudste klopte het niet en ook nu draagt ze nog steeds een of twee maten groter dan gemiddeld. Maar haar vriendinnetje draagt weer een paar maten kleiner...samen zitten ze op het gemiddelde, denk ik dan maar. ;)
     
  5. Yolanthe

    Yolanthe VIP lid

    kledingmaat gekoppeld aan leeftijdsaanduiding klopt wel, maar alleen bij een gemiddeld kind. En dat zijn de mijne ook niet bepaald. Zoon draagt maat 80 (9-12 mnd) en 86 (12-18) mnd, maar is toch echt al 2,5 geweest.......
     
  6. Peetje83

    Peetje83 Fanatiek lid

    29 jun 2011
    3.792
    2.385
    113
    Limburg
    Daar kwam ik achter toen ik een leuke winterjas zag, toen ik nog zwanger was van mijn zoontje. Ik heb naar de maattabel gekeken welke maat ik nodig zou hebben voor deze winter, en nu hangt de jas nog steeds in de kast en kan ik m waarschijnlijk volgende winter wel gebruiken haha. Nou is m´n zoontje wel wat kleiner dan gemiddeld, zit nu in maat 74, maar toch... Ik koop ook niks meer voor een ander seizoen, ik shop wel op het moment dat het nodig is haha.
     
  7. steenbokje83

    steenbokje83 Bekend lid

    20 jun 2011
    589
    0
    0
    West-Vlaanderen
    Het zijn gemiddelde maten, kloppen niet voor alle kinderen maar voor de meeste komt het wel in de buurt. Als je kindje groot of juist klein is, dan kloppen ze inderdaad niet door bovenstaande reden. Ik koop dus ook niet meer vooruit!
     
  8. kimv

    kimv Fanatiek lid

    8 jul 2009
    1.055
    0
    0
    Ik ging in het begin ook twijfelen maar kijk nu meer naar de maat als naar de leeftijds aanduiding.:) En dat klopt van veel dingen ook niet. Hier kleding maat 86 92 en soms 104? Lastig

    groetjes kim
     
  9. raspberry

    raspberry Niet meer actief

    Thirza zit qua lengte ook op de gemiddelde lijn en die maten hebben nog nooit geklopt... Ze zit altijd kleiner dan de maatindicatie.
    Als ik eens in het voren wil kopen, (wat ik bijna nooit doe, want is nogal riskant), kijk ik hoe ze volgens haar groeilijn uit zou moeten komen. Dan klopt het vaak wel aardig.
     
  10. edelweiss

    edelweiss VIP lid

    24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Nee hier klopt er niets van mijn jongste.zit nu met 20 maanden net in maat 80 want bij 1 jaar past. Toen.was het dus 68
     
  11. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.197
    2.836
    113
    Hier klopt het ook niet hoor.
    Jongste is 20 mnd en zit nog in 68, soms 74.
    Oudste had met 12mnd 86, en bleef daar een jaar in zitten.
    Nu is ze 5 en heeft maat 122
     
  12. adi

    adi Niet meer actief

    kledingmaat duidt op de lengte van het kind, dus 86 is voor kindjes rond 86 cm (tussen 80 en 90 ong). Ik zou absoluut niet naar de leeftijd bij de maten kijken, want dat verschilt erg per merk zelfs.
     
  13. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Daarom noemen ze het toch een indicatie?
     
  14. KiRaSeSe

    KiRaSeSe Fanatiek lid

    10 sep 2012
    3.187
    0
    0
    Noord Holland
    Mijn mannetje zit in 62 en al deels 68...
    En is nog net niet 3 maanden...
    Heeft kleren van 6-12mnd aan... pffff...

    Onze grote knul zit al tegen 122 aan... 6-7jr en is net 5jr...

    Ik denk maar zo... in winter heb je ook mooie dagen en in zomer ook koude dagen...
    Dus kleren komen wel aan bod...

    Heb nu 2 truien in 74 gekocht... gok dat hij die einde zomer begin herfst aankan...
     
  15. Nienkiej

    Nienkiej Fanatiek lid

    5 jun 2011
    1.180
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    Gouda
    Emma is nu bijna 1 jaar, 77 cm en past makkelijk maat 86. Terwijl haar nichtje van 2 jaar en 8 maanden nog maar net een paar maanden in maat 92 zit.

    Zo had ik ook aan het begin een shirt met Emma er op, zou maat 56 zijn.. Na 3 maanden kon ze ´m pas aan!
     
  16. Deerne85

    Deerne85 Fanatiek lid

    10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    kledingmaten van winkels onderling verschillen ook vreselijk hoor, Hema zit ze nu al dik in de 68, terwijl ze daaroverheen een jasje van de zeeman maat 56 eindelijk aan kan, die was eerst veel te groot :( Als ik kleren ga kopen neem ik een rompertje en een truitje mee wat haar nu goed zit, en koop ik op het oog ietsje groter. Als je daarna naar de labels gaat kijken snap je dr vaak ook niks meer van hoor, heb hier ook een setje cadeau gekregen, maat 74 staat erop, nou ze heeft het 2 keer aangehad maar het past dus niet meer...
     
  17. Biancamv2

    Biancamv2 Niet meer actief

    Ik had laatst in de winkel de vraag van een vrouw welke maat kindjes van 5 jaar hebben.
    Had mijn zoon van 5 ook bij me.
    Ik zei tja maat 140/146.
    Zei ze is dat niet veel te groot?

    De winkeljuf hoorde het en zei: 140/146?
    Hoe komt u aan die informatie? Dat klopt niet hoor!

    Ik vroeg gelijk aan mijn zoon: Mika?hoe oud ben jij?
    Mika gelijk: 5 mam! Dat weet je toch wel dat ik 5 ben?

    Toen reageerde ik:
    Tuurlijk weet mama dat.
    Dat jij 5 bent maar die mensen niet hihi.

    Toen zei de winkel juf: ow vandaar dat je zegt 140/146!
    Jouw zoon is mega.
    Ja precies.
    Beidde jongens hadden hier met 5 jr mt 140/146.
    Dus ik weet niet beter.

    Ik had volgens mijn ma mt 92 met 5 jr hihi.
    Maar ik was dan ook een uk.

    Mijn meisje is vandaag 15 mnd en van haar denken ze ook vaak dat ze al ruim 2 is.
    Je kan echt niet van die indicatie kledingmt uitgaan en idemdito met schnmt.
    Dochtertje heeft mt 25/26.
    Als je indicatie moet geloven hebben ze dat tussen de 2 en 3 jr.

    Wat ik wel weet is dat ze die maattabellen steeds veranderen.
    Vroeger was mt 86 voor kindjes van 2 jaar.
    Maar de mensen worden steeds langer dus vandaar de aanpassing.

    Maar ligt ook aan aanleg of kindjes klein of groot zijn.
    Ik ben altijd al een kleintje geweest en had altijd 4 a 5 maten kleiner dan gemiddeld.
    Mijn moeder vond het wel fijn dat ik lang met kleding deed en nu snap ik dus waarom ;)
     
  18. Jazziepooh

    Jazziepooh Niet meer actief

    Nee, klopt idd vaak niks van. M'n kindje draagt op dit moment 68, 74 en 80 door elkaar haha.
     
  19. juffie29

    juffie29 Actief lid

    10 apr 2009
    280
    0
    16
    Volgens mij kan je beter kijken naar de lengte van je kind. Niet naar de leeftijd.
    Mijn oudste is nu ruim 3. Ze heeft nu net maat 98.
    Toen haar zusje geboren werd, was ze bijna 2, en had ze maat 86. Mijn jongste is nu 13 maand en heeft nu al maat 86 aan....;)
    De een groeit harder dan de ander.

    En per merk, kan het ook enorm verschillen.
    Vorige week had onze oudste een paar ongelukjes (zindelijk worden he..) Oma ging snel een broek halen bij Ter Stal. Ze zwom in maat 98 en eigenlijk is 92 ook nog te ruim..
     
  20. Justy

    Justy Fanatiek lid

    12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Ik kijk er gewoon naar en schat dan zelf in of het past want die leeftijdindicatie slaat nergensnop. Mijn zoontje van 7,5 maand draagt maat 90 en hier staat gemiddeld 1 jaar voor of 9 mnd tot 1 jaar. Misschien dat sommige babies er toevallig wel in passen maar ik denk de meeste niet!
     

Deel Deze Pagina