Klein kind

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door sabagirl, 1 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. masami

    masami Fanatiek lid

    27 jul 2011
    4.213
    769
    113
    Vrouw
    Mijn zoon is net 8 lengte 136 en gewicht 22.4 kilo.
    Wij hebben ook bijvoeding gehad.
    Hij houdt niet van eten.
    Al vanaf 6 maanden wilde hij de fles niet meer en gewoon eten was ook mondjesmaat.
    Daar hebben we de nodige zorgen om gehad.
    Nu gaat het wel goed, hij heeft veel energie en maar weinig slaap nodig.
     
  2. Gootje1988

    Gootje1988 Fanatiek lid

    5 apr 2017
    4.844
    2.838
    113
    Mijn oudste was altijd mini en heel iel.
    Nu met 12 jaar. 1,64 en 54 kilo.
     
  3. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.806
    32.714
    113
    Wow. Hier juist andersom. Altijd heel groot (10 pond bij de geboorte) en nu met 13 (bijna 14) 1.60 en 44 kilo. Wel moet ik erbij zeggen dat hij qua puberen lichamelijk nu pas lijkt tr beginnen.
     
  4. liset22

    liset22 Actief lid

    21 jul 2007
    210
    99
    28
    Ja hier ervaring. Mijn dochter was 92.5 cm toen ze bijna 4 was. Zat daarna ook altijd op -3. Jaren bij de kinderarts gelopen en alles is onderzocht, maar er is niks uitgekomen. Omdat ze verder wel volgens haar eigen lijntje groeide, hoeven we nu niet meer terug. Ben heel benieuwd hoe lang ze uiteindelijk wordt, bij haar werd ook gesproken over kleiner dan 1.55. Ze is nu ruim 10 en ik denk 1.32 meter en 24 kg nu. Heb een heel klein beetje het idee dat ze iets begint in te lopen, maar dat heb ik wel vaker gedacht haha.
    Onze lengtes zijn bijna vergelijkbaar met die van jullie en onze oudste dochter heeft wel een 'normale' lengte.
     
  5. Gootje1988

    Gootje1988 Fanatiek lid

    5 apr 2017
    4.844
    2.838
    113
    Ja ze heeft echt een mega groeispurt gehad de afgelopen 2 jaar.... Mijne is al zeker een jaar aan het puberen
     
    suus1983 vindt dit leuk.
  6. sabagirl

    sabagirl Fanatiek lid

    15 okt 2015
    3.320
    1.052
    113
    Dat klinkt wel heel vergelijkbaar. Heeft ze al puberteitskenmerken? En je bent nooit meer onder controle geweest? Hopelijk groeit je dochter nog een paar jaar door en eindigt ze toch op een acceptabele lengte. Heeft je dochter last van haar lengte?
     
  7. liset22

    liset22 Actief lid

    21 jul 2007
    210
    99
    28
    Ik ben eind 2019 voor het laatst geweest, ze is vanaf haar 4e onder controle geweest. Puberteit kenmerken nog niet echt, misschien hele kleine zwelling bij tepels.
    Ik denk niet dat ze er echt last van heeft, maar het is niet zo'n prater. Ze is wel geliefd in de klas en erg slim, dus ze staat dr mannetje wel. Maar ze wordt regelmatig 6 of 7 jaar geschat door vreemden...
    Hoop telkens weer op een groeispurt, maar die heeft ze nog nooit echt gehad
     
    sabagirl vindt dit leuk.
  8. Marti

    Marti Fanatiek lid

    18 apr 2014
    2.329
    842
    113
    Hier ook een kleintje. In september word ze 7. Nu weet ik de lengte niet precies, zal straks weer eens meten. Ik denk 1.15 ongeveer. 18.8 kg is ze.
    Ze is vanaf haar geboorte ( toen wegens reflux) bekend bij de kinderarts. Ook omdat ze vaak buikpijn had. Ze schatten dat ze rond de 1.59 meter word.
    Ze ging met 92 cm naar school. Haar zusje van bijna 2,5 jaar is nu al zo groot:roflmao:
    Onze jongste groeit juist te goed. Best gek na 2 kleintjes/lichtgewichten.

    Ze heeft er zelf best last van. Ze hoort heel vaak, wat ben jij klein voor je leeftijd of iets in die trant. Dat vind ze zo erg:( ik zeg dan altijd tegen d'r, klein maar fijn :) op school hangen de meiden uit groep 7 en 8 vaak om Dr heen omdat ze zo schattig klein is. Maar dat wil ze echt niet.

    Soms maakt ze zelf grapjes over. Gisteren samen met haar beste vriendin (die juist lang is voor dr leeftijd, leuk contrast) het bos in geweest. Ik ruik poep zei mijn dochter. Vriendin en ik, oh wij ruiken niets. Dochter : ik wel maar mijn neus is het dichtst bij de grond :roflmao:

    Ik heb me er heel druk om gemaakt, vooral rond haar 3de 4de jaar. In combinatie met haar buikpijn toen. Heeft gelukkig niets met elkaar te maken.
     
  9. MissXray

    MissXray Fanatiek lid

    19 sep 2020
    1.687
    1.612
    113
    Vrouw
    Mijn bijna 8 jarige past nog in maat 110/116. Er zitten kinderen in de klas die zeker een kop groter zijn. Hij groeit al vanaf start onder de -1 lijn. Ik heb geen idee wat zijn geschatte lengte is. Niemand heeft er ook ooit wat over gezegd. Gek genoeg is zijn zus dus heel erg lang juist, dus geen idee waarom hij mini is. Hij kan er overigens niet mee zitten.
     

Deel Deze Pagina