Klein opvouwbare wagen gezocht - Kinderwagen past niet in de auto

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Roodborstje2, 30 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roodborstje2

    Roodborstje2 Fanatiek lid

    18 mrt 2015
    1.211
    981
    113
    Vrouw
    Z-Holland
    We hebben een Mutsy Evo kinderwagen. De reiswieg past niet in de achterbak, dan moet er een van de stoelen naar voren worden geklapt. Daar hadden we vrede mee voor de korte tijd dat je die gebruikt. We dragen toch vooral. Maar nu zijn we over op de gewone kinderwagen en die past dus óók niet. Ik vind het jammer want het is een hele fijne wagen maar we gaan hem verkopen. Tenslotte hebben we hem alleen voor dagjes weg etc en dan wil ik wel dat hij fatsoenlijk in de auto past.

    Dus - welke kinderwagen kan nog kleiner ingeklapt worden? En rijdt een beetje soepel? We hebben een Opel Corsa.
     
  2. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.939
    4.153
    113
    Bugaboo Bee?
     
  3. Mammielove

    Mammielove Niet meer actief

    Past hij er ook niet in als je er 2 wielen afhaalt? Zo klein is die kofferbak toch niet?
     
  4. Siepie85

    Siepie85 VIP lid

    8 nov 2013
    7.865
    7.809
    113
    Amsterdam
    Beetje vooral ook de vraag waar wil je hem voor gebruiken alleen in de stad of ook strand en bos etc.
    Wij hebben voor alleen in de stad nu de bugaboo ant aangeschaft naast onze bugaboo Buffalo.
    Er zijn verder ook veel merken met soort buggy’s die klein inklapbaar zijn.
    Sowieso kan je ook naar winkel gaan en ze uitproberen in de achterbak hè!
     
  5. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    Gewoon de wielen eraf halen :) pastte zo prima in onze corsa en onze panda
     
  6. Big Wish

    Big Wish Fanatiek lid

    12 okt 2008
    1.314
    306
    83
    kinderopvang
    Ik heb een hyundai i10 en de wagenbak van de mutsy evo moest bij mij ook rechtop staan en dan het onderstel met de wielen er inderdaad af ernaast.
    Als buggy heb ik nu de mutsy nexo. Hele fijne buggy. Moet wel 2 wielen erafhalen, zodat de hoedenplank niet omhoog komt. Compacter dan de wagen, maar wel de luxe van de evo die ik eerst had
     
  7. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    De nexo willen wij ook nog, ziet er erg comfi uit en net ff minder ruimte innemend.
     
  8. mimi1988

    mimi1988 VIP lid

    7 apr 2015
    6.939
    4.153
    113
    Mijn Bugaboo buffalo past met het onderstel ook achterin mijn kofferbak. De wandelwageninzet of reiswieg moet wel achterin. Die zet ik vaak staand tegen de rugleuning van mij. Minst kans op schuiven.
     
  9. LadyBird90

    LadyBird90 Bekend lid

    10 aug 2016
    823
    543
    93
    Vrouw
    Wij hebben ook een Corsa en onze Joolz kan inderdaad alleen achterin met de reiswieg/wandelwagen als de 2 grote wielen eraf zijn. Maar ik weet niet of een Mutsy vergelijkbaar is met de Joolz?

    Bij onze Corsa kon er trouwens een ‘dubbele bodem’ uit de kofferbak gehaald worden, die ligt nu dus ook standaard op zolder.
     
  10. Lovely123

    Lovely123 Fanatiek lid

    28 nov 2013
    1.248
    224
    63
    Leiden
    Quinny Zapp flex plus
    Na mijn stokke en later Bugaboo Donkey echt zoveel kleiner op te vouwen.
    Ik heb hem zonder reiswieg (maar die kan je erbij kopen) het buggy gedeelte kan je vooruit of achteruit zetten, je klapt hem zo in een keer in, 4 wielen en een duwstang.
    Ik ben zelf ook meer van het dragen maar mocht ik nog een 4de kindje krijgen gebruik ik deze met reiswieg erbij.
    Hij rijdt ook echt heerlijk
     
  11. Lisa890

    Lisa890 Fanatiek lid

    28 aug 2018
    1.928
    2.408
    113
    Vrouw
    Ik heb in 2013 voor mijn zoon een maxi cosi wandelwagen gekocht, geen idee meer hoe het model heet maar een énorm gevaarte. Super voor bos en strand maar oh jee in mijn man zijn auto past hij net in de koffer en kan er niets meer bij.
    In mijn auto moest alles uiteengehaald en een deel op de achterbank.

    No way dat ik dat geklungel nu terug wil.
    Wij gaan de bugaboo ant aanschaffen.
    Hij vouwt zo compact op dat hij officieel meemag als handbagage op het vliegtuig.
    Heb hem getest in de winkel en hij voelt ook een pak steviger dan de babyzen yoyo die even compact is.

    Je kan er ook de cocoon inleggen zodat het vanaf geboorte kan gebruikt worden en maxi cosi adapters kunnen er ook op.
    Het is wél duidelijk een stadsbuggy, maar voor ons is dit ideaal. We hebben ons groot gevaarte voor bos en strand en de nieuwe dan voor kleine dagelijkse zaken zoals zoon naar school brengen, kleine boodschappen, uitstapjes..

    Bugaboo-ant-travel-stroller-bassinet_600x600.jpg hero-products-def.jpg
     
  12. Roodborstje2

    Roodborstje2 Fanatiek lid

    18 mrt 2015
    1.211
    981
    113
    Vrouw
    Z-Holland
    Ik had dus echt geen idee dat je de wielen er zo af- en op kunt klikken. Zo weinig gebruik ik dus de kinderwagen.

    We gaan binnenkort eens naar de Baby Park met dit lijstje. De Bugaboo Ant lijkt me ideaal maar wel aan de prijzige kant! En nog niet echt tweedehands te krijgen. De Quinny heeft een leuke prijs, gaan we ook eens bekijken. Thanks!
     
    Lisa890 vindt dit leuk.
  13. Roodborstje2

    Roodborstje2 Fanatiek lid

    18 mrt 2015
    1.211
    981
    113
    Vrouw
    Z-Holland
    GroeneBomen vindt dit leuk.
  14. AvdY

    AvdY Niet meer actief

    Past het echt niet? Bij ons kon met inklappen en wielen eraf halen alles van de Mutsy EVO in de achterbak van onze Citroen C1, ook niet echt de grootste auto.
    Wij zijn toen inderdaad ook bij een babywinkel geweest en hebben gekeken en gepast welke in onze achterbak paste, dat was geen probleem.
     
  15. Tortoise

    Tortoise Lid

    15 jun 2019
    39
    9
    8
    Vrouw
    Quinny Zapp Flex Plus hebben wij gekozen na een middagje proberen. Ons enige criterium was: zo klein en handig mogelijk op te vouwen.
     
  16. Anniek88

    Anniek88 Fanatiek lid

    22 sep 2016
    2.813
    2.541
    113
    Vrouw
    Bij ons paste de joolz day 2 prima in de achterbak hoor. Onderstel achterin en de bak op de achterbank.
     
  17. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    Met de grote wiele er af pasde hij zelfs in onze seat arosa bij onze zoon.
     
  18. Roodborstje2

    Roodborstje2 Fanatiek lid

    18 mrt 2015
    1.211
    981
    113
    Vrouw
    Z-Holland
    Ik kan niks op de achterbank zetten, omdat ik die zitplaats nodig heb :)
     
  19. Roodborstje2

    Roodborstje2 Fanatiek lid

    18 mrt 2015
    1.211
    981
    113
    Vrouw
    Z-Holland
    Yes ik kwam er dus ook achter dat de wielen eraf kunnen en het dan wel past. Ga desalniettemin een kleinere, lichtere wagen halen want ik moet hem ook een trapje aftillen.
     
  20. nadine001

    nadine001 Fanatiek lid

    10 apr 2014
    1.794
    2.226
    113
    Vrouw
    noord holland
    Hier ook de quinny zapp flex plus. Omdat we een kleine auto hadden, en deze gewoon heel compact op te vouwen is! Nu inmiddels een grote auto gekocht, dus achteraf niet nodig:roflmao:. Maar vind het een mooie lichte wagen!

    Bij babypark hebben ze hem niet meer staan dacht ik!
     

Deel Deze Pagina