Kleine hersenen lopen achter 30wkn echo

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Esi95, 23 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esi95

    Esi95 Lid

    8 nov 2018
    22
    14
    3
    Vrouw
    hallo allemaal,

    Ik heb eerder ook een topic geplaatst over de afwijkingen die werden gezien bij mijn dochtertje. Ze heeft een hele zeldzame voetafwijking aan beide voetjes genaamd rocker bottom feets (talus verticalis). In de eerste instantie werd gedacht aan een chromosoomafwijking. We hebben een positieve uitslag gehad met de vruchtwaterpunctie, geen chromosoomafwijkingen!

    Vorigeweek maandag hebben we een groei echo gehad en hier werd gezien dat de kleine hersenen (cerebellum) 3 weken achter lopen op de groei. Werd 27,4 wkn opgemeten terwijl ze 30 weken is. Vochtgedeelte achter de hersenen waren 12,4 mm. Of dit ernstig is weet ik niet.. 11 februari weer een echo.


    Heeft iemand zo iets meegemaakt? Wat zou het kunnen betekenen dat de kleine hersenen opeens achter lopen in de groei?
     
  2. Maaike89

    Maaike89 Lid

    27 dec 2018
    68
    15
    8
    Vrouw
    Wat vervelend dat er afwijkingen te zien waren op de echo. Gelukkig dat er geen chromosoomafwijkingen zijn gevonden. Dat is fijn nieuws!

    Hebben ze helemaal geen toelichting gegeven, of iets geruststellends gezegd?

    Een aantal weken geleden was er iemand met een vergelijkbare vraag over de kleine hersenen (zie: topic). Er waren toen maar enkele reacties. Misschien kun je deze leden een pb sturen.
     
  3. Esi95

    Esi95 Lid

    8 nov 2018
    22
    14
    3
    Vrouw

    Hi maaike, bedankt voor de link, zal ik doen.
    Ik heb het nagevraagd de gynaecoloog zei dat het te maken kan hebben met haar motorische ontwikkeling later. Helaas zijn het niet alleen de kleine hersenen maar ook de voetjes. Verdenking op een syndroom is groot. Wij wensen geen onderzoek (tweede vruchtwaterpunctie) meer tijdens de zwangerschap, we zullen moeten wachten tot geboorte :(
     

Deel Deze Pagina