Kleinere kans op miskraam bij misselijkheid?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door MinnieM, 11 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    Iemand bekend met dit onderzoek: Misselijkheid en overgeven zou kleinere kans op miskraam geven.... o_O zie linkjes onderin.

    Ik schrik hier toch wel van. Met name omdat ik dus 0 kwaaltjes heb.

    Hier dames die beperkt tot geen kwaaltjes hadden (in ieder geval niet misselijk) en die hun ervaringen willen delen?

    Ik ben hier even op zoek naar beetje geruststelling... :rolleyes:

    https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/lagere-kans-op-miskraam-bij-misselijkheid-klopt-dit-wel-~b8faf71e/

    https://www.google.com/amp/s/www.forbes.com/sites/alicegwalton/2016/09/26/morning-sickness-is-linked-to-reduced-risk-of-miscarriage/amp/
     
  2. SophieSoHappy

    SophieSoHappy Bekend lid

    18 apr 2016
    696
    629
    93
    Vrouw
    Geen kwaaltjes hier. Alleen wat moe geweest. Vanaf 27 weken vond ik het pas zwaarder worden en heb ik last van mijn rug etc. En ik denk dat ik 3 dagen geleden mijn eerste harde buik heb gehad. Oohja... geen enkel verschil te merken aan mijn borsten in vergelijking met voor de zwangerschap. Baby is hartstikke gemiddeld, groeit goed, beweegt lekker de hele dag door :)
     
  3. TigerAngel7

    TigerAngel7 Fanatiek lid

    2 jan 2015
    1.898
    1.277
    113
    Vrouw
    Ik vindt het een fabeltje

    Ik heb 2 miskramen gehad waarvan ik alle symptomen had en hield zonder krampen en of bloedverlies en toch zat het fout. Bij mijn andere 2 zwangerschappen ook weer alle symptomen en dat zit goed.

    Dus dat zegt helemaal niks en zal daar ook niet teveel bij nadenken. Alleen een echo kan het echt uitwijzen.

    Gefeliciteerd met je zwangerschap
     
    Lolalili en jolien 1986 vinden dit leuk.
  4. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    Ik probeer het ook met een korreltje zout te nemen. Vind het nogal wat....

    Dank voor jullie reacties. Heel lief!

    Xx
     
  5. Djoess

    Djoess Bekend lid

    14 dec 2013
    560
    382
    63
    Vrouw
    Haarlem
    Als je dat nl’se artikel even goed op je laat inwerken, dan hoef je je geen enkele zorgen te maken.

    Sowieso al vreemd dat ze dat onderzoek hebben gedaan bij vrouwen die al een of twee keer eerder een miskraam hebben gehad. Dat maakt al dat je het niet zomaar op elke zwangerschap kan projecteren.
     
  6. Lisa2

    Lisa2 Fanatiek lid

    21 apr 2013
    3.532
    1.550
    113
    Het hebben van wel of geen kwaaltjes zegt niks over het verloop van je zwangerschap.
     
    Louise11110 vindt dit leuk.
  7. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    In al mijn 8 zwangerschappen geen seconde misselijk geweest. En toch vier gezonde kinderen en 30 weken zwanger van de vijfde

    Twee keer een hele vroege miskraam ( mag eigenlijk geen naam hebben) en 1 missed abortion.

    Kwaaltjes zeggen geen moer over het al dan niet krijgen van een miskraam.
     
  8. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik ben bij een zwangerschap zo misselijk geweest dat ik op het randje van sondevoeding zat.
    Die zwangerschap bleek bij de 12wk echo dat het hartje gestopt was met 10w6d
    Misselijkheid nog volop aanwezig tot de datum van curretage.

    Imo zegt het dus niks over het wel of niet goed gaan van een zwangerschap
     
  9. Typicalme

    Typicalme Fanatiek lid

    11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    Bij mijn dochter niet misselijk geweest, geen seconde! Ze is nu 4 ;) Deze zwangerschap helaas wel van week 6 tm 9/10.
     
  10. Nijntje01

    Nijntje01 Fanatiek lid

    2 dec 2012
    3.405
    362
    83
    Zuid-Holland
    Bij mijn 2 doorgaande zwangerschappen ben ik nooit misselijk geweest.
    Bij mijn verste (bijna 12 wk) miskraam wel, dus naar mijn idee zegt misselijk niets.

    Niet te veel zorgen maken, ook al is dat moeilijk :)
     
  11. zeilbootje

    zeilbootje Fanatiek lid

    15 jan 2014
    2.644
    1.286
    113
    Nooit een miskraam gehad, drie gezonde kinderen én nooit misselijk geweest. Dus in mijn geval klopt er niks van.

    In het artikel van de Volkskrant wordt dit ook afgedaan als twijfelachtig! Ze bekijken dan op basis van onderzoeken of de stelling klopt. En voor deze konden ze dus niet genoeg onderbouwing vinden.
     
  12. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Meis heb je de artikelen ook gelezen of allen de kop...? In het artikel in de Volkskrant wordt het namelijk al ontkracht.

    Ik had meer kwaaltjes bij mijn BBZ dan bij mijn dochter. Ik geloof niet dat het iets zegt.
     
  13. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.147
    5.092
    113
    Ik was beroerder bij mijn missed abortion dan tijdens deze gezonde zwangerschap. In mijn geval een fabeltje dus! Laat deze gedachte dus maar meteen los. Die eerste weken zíjn gewoon zenuwslopend, met name als je al het een en ander hebt meegemaakt, en je zoekt overal naar tekenen om achteraf te kunnen zeggen: ‘Zie je nou wel, het zat fout. Ik wist het.’ Maar het hebben van wel of geen kwaaltjes zegt niets over het verloop van je zwangerschap. In plaats van te googelen naar redenen waarom deze zwangerschap zogenaamd niet goed zou aflopen, zou ik je eerder adviseren veel leuke en drukke afleiding te zoeken tot aan de start van je tweede trimester! Dat heeft bij mij heel erg geholpen. Succes! Ik duim dat alles goed mag blijven gaan!
     
  14. MaLuc

    MaLuc Fanatiek lid

    2 sep 2018
    1.425
    1.026
    113
    Vrouw
    Heb je het artikel gelezen? :)

    Dit is mijn derde zwangerschap en ben weer niet misselijk geweest gelukkig. Blijkbaar ben ik een van de gelukkigen die niet zo gevoelig is voor hcg.
     
  15. meis1987

    meis1987 Fanatiek lid

    13 dec 2011
    2.353
    360
    83
    in een huis
    Hier 2x zwanger geweest en niet misselijk geweest. En 2 gezonde kinderen rijker!
     
  16. YellowEyes

    YellowEyes Fanatiek lid

    28 nov 2017
    1.863
    2.324
    113
    Vrouw
    Het zegt niets.. per zwangerschap en per vrouw verschillend hoor!

    Eerste zwangerschap volop kwaaltjes, waaronder met vlagen ook erg misselijk en kokhalzen.. resulteerde in een missed abortion met 9w2d

    Deze zwangerschap weer volop kwaaltjes, ook misselijk en overgeven tot aan ruim 18 weken waardoor ik 10 kilo was afgevallen. Dit keer gaat het wel goed.
     
  17. Flamingo1990

    Flamingo1990 Niet meer actief

    Allereerst moet je het artikel goed lezen. Ze geven namelijk zelf aan dat het onderzoek twijfelachtig is ;)
    Ik heb zelf ook zo mijn twijfels. Ik ben m’n zwangerschap kots- en kots misselijk geweest en heb een miskraam gekregen met 10 weken. Dus ja......
     
  18. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.413
    5.508
    113
    Vrouw
    Ik kan alleen naar mijn eigen zwangerschappen kijken, dat zijn er 5.
    Waarvan 2 x een miskraam (met 9 weken en met 12,5 week).
    Zo rond de 7 weken ging er bij mij een knop om en begon de misselijkheid, die de hele zwangerschap aanhield.
    Ik heb geen verschil gemerkt dus.
     
  19. AvdY

    AvdY Niet meer actief

    Helaas was ik bij al mijn miskramen zeer beroerd van moeheid en misselijkheid. Voor mij geldt het dus niet.
     
  20. Hopmarjanneke

    Hopmarjanneke VIP lid

    10 jul 2008
    13.508
    496
    83
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik ben NOOIT misselijk geweest tijdens mijn zwangerschappen. Twee gezonde dochters aan de hand en helaas een zoontje in mijn hart. Hij had trisomie 18 en geen kans. Dus geen miskraam om het maar zo te zeggen.
     

Deel Deze Pagina