Kleinere kans op miskraam bij misselijkheid?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door MinnieM, 11 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    Thanks voor al jullie reacties. Echt heel fijn en ook geruststellend. :D

    Ja, ik heb het onderzoek/artikel gelezen. ;) ik heb zelfs nog andere stukken gelezen waar ik niet naar gelinkt hebt.
    Ik had liever gehad dat er stond "ontkracht" dan "twijfelachtig". Het nl artikel is bv een stuk terughoudender dan het eng artikel. En andere artikelen zeggen weer dat nader onderzoek nodig is. Maar er lijkt ergens een link te zijn (die ik liever niet gekend had).

    Anyhow, ik weet dat ik er niks aan kan doen. En wel of geen kwaaltjes zijn geen garantie. Ik probeer het ook zo veel mogelijk los te laten, soms heb je alleen een zwak moment :rolleyes:.

    Daarnaast vond ik het ook wel dusdanig opmerkelijk dat ik het hier in de groep wou gooien. o_O

    Ik hoop op een gezonde beeb over zo'n 30 weken :p
     
    nizzie86 vindt dit leuk.
  2. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.995
    5.821
    113
    2x kotsmisselijk en 2 keer totaal niet. 4 mooie kindjes :)
     
    MinnieM vindt dit leuk.
  3. MamaZijnIsDeBom

    MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

    10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    bij mij klopt het wel... de misselijkheid begint bij mij zo rond week 5-6. En bij mijn missed abortion bleef het kwaaltje misselijkheid een beetje hangen op “ietswat misselijk” terwijl ik bij alle gezonde zwangerschappen rond week 8 echt onwijs misselijk was. Het bleek dat de zwangerschap gestopt is met ontwikkelen rond week 5. En ik denk dat het hcg dus ook niet veel verder is opgelopen maar ook niet daalde waardoor de miskraam niet op gang kwam ik er dus pas met 8 weken achter kwam bij de eerste echo. Maar ik heb ook veel zwangere in mijn omgeving meegemaakt, en ik denk dat minstens de helft gewoon nooit echt last heef gehad van misselijkheid en andere kwaaltjes. Zij hebben toch echt allemaal gezonde kinderen gekregen hoor!
     
    MinnieM vindt dit leuk.
  4. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    Thanks voor jullie reacties nog meiden.

    Een korte update van deze kant: hier is sinds een paar dagen de misselijkheid ook aangekomen. Het komt en gaat met vlagen. Tot nu toe nog onder controle... de 1e x werd ik er echter door overvallen en heb ik wel over moeten geven.

    Ik weet dat het geen garantie is, maar ik moet zeggen dat ik er stiekem wel een beetje blij mee ben. Ook al voel ik me dan niet optimaal ;)
     
  5. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Eerste miskraam, kotsmisselijk.
    Tweede miskraam, geen kwaaltjes.
    Zoontje, beetje onpasselijk soms maar niet misselijk.
    Tweeling, nog erger kotsmisselijk.

    Zegt imo niks ;)
     
    MinnieM vindt dit leuk.
  6. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Mijn eerste reactie was ook HAHAHA not! De zwangerschap met de meeste symptomen was bij mij de missed abortion. Je zou bijna denken dat het tegenovergestelde waar is...
     
  7. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    Ik hoop het maar. Na een weekje wat misselijkheid is dat alweer weg. Ik moet het nu doen met wisselend gevoelige borsten....

    Deze vrijdag echo. Ik ben dan waarschijnlijk net geen 9 weken. Ben heel zenuwachtig dat het een ma is ofzo. Na al die tijd ben ik zwanger en dan voel ik me niet zwanger. o_O
     
  8. Dansprinsesje

    Dansprinsesje Fanatiek lid

    15 mrt 2014
    2.913
    3.417
    113
    Onzin
    Met eerste zwangerschap kei misselijk en is miskraam geworden

    Tweede zwangerschap veel minder last en nog steeds zwanger
     
  9. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Ach. Je wil je graag ergens aan vasthouden maar dat kan gewoon niet. Het zegt allemaal helemaal niks en de echo zal het uitwijzen. Succes!
     
    MinnieM vindt dit leuk.
  10. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Bij mn dochter 0 kwaaltjes gehad, deze zwangerschap vooral heeeel moe, maar nooit echt misselijk geweest :)
    Zegt dus helemaal niets ;)
     
    MinnieM vindt dit leuk.
  11. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    O meiden. Ik hoop zo dat jullie gelijk hebben en dat het niks zegt en dat de baby gewoon nog gezond is. Ik zit compleet in de stress. Vrijdag gelukkig al om 9 uur een echo. Maar ben zo bang.

    Ik moet toch iets voelen denk ik dan.
     
  12. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Bij mijn oudste kwamen de kwalen pas op het eind. En dan vooral bekkenklachten, maagzuur en kortademigheid ;)
    Die eerste 12 weken had ik nergens last van terwijl ik ook verwachtte dat ik doodmoe, huilend om niks en spugend boven de wc zitten.
     
  13. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    Ik hoop dat je gelijk hebt. Het baart me echter zorgen dat de kwaaltjes afnemen na een weekje misselijk te zijn geweest. Als ze er nou nooit geweest waren....

    Het helpt me in ieder geval ontzettend dat jullie zo hoopvol zijn. Dankjewel meiden. :)
     
  14. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Ik heb nog nooit zoveel stress gehad als die eerste weken dus ik snap je helemaal :)
     
  15. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Kwaaltjes komen en gaan ook.
    Ik kon ook helemaal flippen bij mn zoon als mn borsten ineens minder zeer gingen doen dan een uur ervoor.

    Maar het zegt niks.. probeer vertrouwen te hebben! Hoe moeilijk ook ♡
     
  16. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    Ik doe mijn best. Vannacht wel wakker gelegen en dan ga je toch weer tobben.

    Maarrrr morgen echo. En alhoewel ik het eng vind, heb ik dan ook direct duidelijkheid.

    Gelukkig mag ik morgen om 9 uur in. 1e patiënt van de dag :o:
     
  17. hoop28

    hoop28 Fanatiek lid

    29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    Ik zie dat je om 9 uur al een echo had, hoe is het gegaan?
     
    MinnieM vindt dit leuk.
  18. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    Morgen om 9 uur echo. Nog een nachtje "slapen". :o:
     
  19. hoop28

    hoop28 Fanatiek lid

    29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    Ahhh ja, begrijpend lezen Is nogal moeilijk als je zwanger bent soms.

    Ik begrijp dat je flink in spanning zit. Vorige zwangerschap was ik ook hartstikke misselijk. Bij deze zwangerschap ging het een beetje zoals bij jou, lang niets, toen een beetje misselijk en zette ik me schrap voor wat er dan toch komen zou, en opeens was de misselijkheid compleet weer weg. Ik dacht echt, nou dat zit niet goed. Maar gewoon een gezond mannetje, niets mis mee, groeit goed enzo. Ik zeg niet dat al die verhalen en garantie zijn dat het goed bij jou zit. Dat Is gewoon even morgen afwachten. Maar over het algemeen Is het zo dat als je niet bloed en je geen weeën krijgt het nog goed gaat met je kleine. Zeker als je al bijna op 9 weken zwangerschap zit.
     
  20. Riverdale87

    Riverdale87 Fanatiek lid

    15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Succes zo!
     

Deel Deze Pagina