Kleinigheidje ziek kindje

Discussie in 'De lounge' gestart door Tinkerbell81, 30 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tinkerbell81

    Tinkerbell81 Fanatiek lid

    20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    Een vraagje...het vriendinnetje van onze dochter (de ouders hebben wel ook heel goed contact mee)is ernstig ziek...we willen iets voor haar meenemen in het ziekenhuis....we halen sowieso een knuffeltje..tekeningen gaan ook mee , maar ik dacgt misschien een gelukspoppetje te geven of vinden jullie dat heel gek...ze krijgt nog allerlei onderzoeken maar het is allemaal vrij heftig...ik vroeg me af of zoiets kon of dat het raar is om te geven...we willen ze wat geluk meegeven in deze ellendige tijd...of zouden jullie het anders aanpakken...
     
  2. Ligero

    Ligero VIP lid

    1 aug 2011
    6.805
    1.516
    113
    Ik vind het een mooi kado.
    Eventueel een zorgenvriendje Is ook leuk?
     
  3. Bailief

    Bailief Niet meer actief

    Ik vind het zeker niet raar. Juist heel mooi dat je er zo over nadenkt!

    Wat naar voor dat meisje zeg, vreselijk :(
     
  4. TinaTeenslipper

    TinaTeenslipper VIP lid

    5 jun 2013
    6.818
    394
    83
    Ik dacht ook meteen een knuffel.

    Verder misschien iets leuks voor haar haren. Mooi kleurboek en potloden dat ze wat kan kleuren.
    Of zon toverkras of prikblok
     
  5. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.383
    8.488
    113
    Hoe oud is het meisje? Dat is iets makkelijker meedenken.
     
  6. Tinkerbell81

    Tinkerbell81 Fanatiek lid

    20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    Ze is net 4...speelgoed is er genoeg...
     
  7. chantal02

    chantal02 Bekend lid

    19 sep 2011
    635
    9
    18
    een droomdekentje dan? is een site voor voor zieke kindjes. wat erg als zo'n klein mensje al zo ziek is. is al bekend wat ze heeft? en zoals genoemd wordt knuffels en dingen waar ze in het zh mee kan spelen vanuit haar bed?
     
  8. Juffrouwminoes

    Juffrouwminoes Fanatiek lid

    21 jan 2016
    1.265
    640
    113
    Ik vind het een lief gebaar en zeker niet gek. en een zorgen vriendje vind ik een heel leuk idee..
     
  9. tweety25

    tweety25 Fanatiek lid

    5 aug 2010
    3.294
    12
    38
    in me huis
    Mijn zoontje heeft laatst op school en troostdoekje gemaakt. Deze kunnen ze geven aan iemand die ziek/verdrietig is. Zo iets vind ik ook mooi om te geven/krijgen.


    Sterkte met het begeleiden van je dochtertje
     
  10. Frisbie

    Frisbie Bekend lid

    3 apr 2015
    895
    1
    16
    NULL
    NULL
    Ik zou een heel mooi boek kopen, kan haar moeder haar lekker voorlezen ala ze niet in staat is om te spelen als ze zich te ziek voelt. Niets fijner dan tegen mama aan kruipen en je rustig voor laten lezen.
     
  11. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.383
    8.488
    113
    Een knuffeldekentje
    Een luister-cd met verhaaltjes
     
  12. onzekerheid

    onzekerheid Actief lid

    16 sep 2012
    191
    0
    16
    NULL
    NULL
    Een herinneringen of leuke dingen doen pot....

    Een weckpot kopen bij bv de action,en gekleurde memoblaadjes.
    Hierop kan zij of haar ouders een leuke herinnering/moment of dingen die ze graag wil doen, als ze uit het ziekenhuis komt, op het briefje zetten.

    Ook werkt dit heel erg leuk, als je bv een druilerige dag hebt, en je je verveelt... pak een briefje en je hebt een idee voor een spelletje of een leuk moment waar je over kunt kletsen.

    Tevens staat het heel erg gezellig, zo'n pot met gekleurde briefjes...

    Heel erg lief dat je iets doet, waardoor haar ziekenhuistijd hopelijk wat aangenamer wordt, wens haar veel beterschap!
     
  13. Lovelive3

    Lovelive3 Bekend lid

    1 sep 2016
    878
    65
    28
    ik ben moeder van een kindje dat een aantal keer in zijn leventje erg lang in het ziekenhuis gelegen heeft. Rond de vier jaar is het wel fijn om een mooie poster te geven om naar te kijken. Dat is ook leuk om later mee naar huis te nemen.
    Als ze al wat kan tekenen dan is het wel een mooi moment om dit te ontwikkelen, nu ze in het ziekenhuis ligt, afhankelijk van haar energie en of ze kan zitten in bed.. We hebben gezien dat toen onze zoon in tractie lag (bovenbeen gebroken en benen in de lucht) zijn fijne motoriek erg heeft ontwikkeld. Dit was een mooie compensatie voor hem. Leuke stickers en glitters zodat ze wat kan plakken, en mooie dikke stiften, kinderknipschaartje enzo.

    Lief dat je erover nadenkt!
     
  14. jessi

    jessi Fanatiek lid

    15 mrt 2011
    2.304
    13
    38
    Vrouw
    thuis mama
    Tiel
    IK heb een bescherm engeltje gekregen toen mijn dochtertje ziek in het ziekenhuis lag. Het was een klein beeldje wat geluk moest brengen (ze was erg ziek en lag in duitsland in het ziekenhuis) Ik heb het nog steeds bij haar op haar kamer staan. Zelf kreeg zij een knuffeltje dat heeft ze aan de kant gegooid maar als je het engeltje ziet zegt ze altijd mama ikke ziekenhuis!
     
  15. Tinkerbell81

    Tinkerbell81 Fanatiek lid

    20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    Ah hartstikke bedankt, hele goede ideeën hebben jullie, vind van die weckpot en poster ook wel een hele goede ( de andere ideeen overigens ook hoor)! Ik ga ff kijken wat lukt , mogen 1 dezer dagen langs komen...# lief voor het meedenken hartikke bedankt allemaal.xxx
     
  16. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.479
    3.336
    113
    Wat ook misschien nog een leuk idee is is zo een douche/bad/was zeeppomp in een leuk figuur waar ze van houd.
     
  17. Nikki88

    Nikki88 VIP lid

    29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ach gos, arm meisje.

    Wat hierboven al gezegd is.

    🐯En verder misschien als de ouders het goed vinden hier een oproep plaatsten dat we haar allemaal een leuke vrolijke kaart kunnen sturen?!🐯
     

Deel Deze Pagina