Onze baby werd een weekje terug geschat op ongeveer 2500 gram. Ik denk zelf ook dat het geen groot kindje zal zijn.. Nu is maatje 50 in mijn kast de kleinste maat die ik heb.. wat was voor jou de kleinste maat die je in de kast had hangen?
Bij de jongste had ik als kleinste maat maatje 50 maar daar verzoop ze echt in! Heb toen 1 setje in maat 47 gehaald zodat ze toch iets had wat echt fatsoenlijk zat! Ze was 47 cm en woog 3240 gram, dus niet zo licht, maar wel klein!
zoonlief was bij de geboorte 47 cm en 2600 gram, wij hebben een paar pakjes bij gehaald van maat 47 dit heeft hij ruim een maand aangehad
Dochterlief werd geschat op 7.5 pond en ik had alleen mt 50/56 en 56 in de kast liggen. Dochterlief bleek echter 48cm en 2890 gram te zijn en verzoop in deze kleren. De eerste dagen had ze ziekenhuis kleertjes aan die dichtgeplakt met tape zaten op haar rug. Niet heel erg mooi dus. Ze had dus maat 47 veel beter gepast. Deze keer heb ik wel maat 50 gekocht en hoop dat de kleine dit wel mooi past. Kortom de schattingen kunnen er ook flink naast zitten. Deze baby wordt meer in de gaten gehouden met nog 2 echo`s met 28 en 34 weken.
mijn zoontje was 2740 gr en 44cm en droeg 2 weken maat 44 en prematuren luiertjes . ik had 3 pakjes maat 44 en de rest gewoon 50 en groter
50/56 is de kleinste maat die ik heb. Irem past daar redelijk goed in en het maakt mij echt niet uit dat met name de broekjes nu nog wat groot zijn. Van die schattingen klopt vaak niets, ze dachten dat Irem 8 pond zou zijn maar ze was 6,5.
Ik had voor de oudste alleen 56, want het zou een forse baby worden. Ze werd geboren bij 40+3 met 56 cm en 4700 gram en kon na ong. 1 week over in 62! Bij de jongste ook niks kleiners gekocht. Zij was bij 38+3 bijna 4 kilo en 52 cm.....56 was soms iets te groot, maar ja..
Ik had wel pakjes in maat 44 maar meer omdat ik al weeën had vanaf week 28 en ook in het ziekenhuis lag wegens dreigende vroeggeboorte. Heb ze uiteindelijk nooit in de kast gehad! Ze is geboren bij 38 weken, 49 cm lang en woog 3290 kilo. Ze zit nu inmiddels al bijna 4 weken in maat 50. Sommige dingen die wat kleiner vallen beginnen nu te klein te worden.
ik heb ook als kleinste maat 50 in de kast liggen. mag maandag naar vk,zal eens vragen of ze een schatting zou kunnen maken of ie groot of klein is. mijn vriend en ik waren vroeger beide kleine baby's,kweet niet of zoiets erfelijk kan zijn?
Rond 37 weken schatte ze mijn dochter (geboortegewicht) rond de 2.500 kg. Uiteindelijk is mijn dochter geboren met 37.5 weken en ze was 46 cm en 2.470 kg. Gelukkig kreeg ik bij ieder bezoek bij mijn gyn. een echo (België) en was ik erop voorbereid. Keer op keer ging haar geboortegewicht naar beneden. Uiteindelijk heb ik 1 week voor ik moest bevallen de beslissing genomen om kleinere kleren te gaan halen. Ze heeft enkele weken maat 46 aangehad en is dan over gegaan op maat 50, die ze 2 maand heeft kunnen dragen. Het is soms moeilijk om in te schatten welke maat kleren je moet kopen en ze kunnen er nogal eens naast zitten. De dag voor mijn bevalling schatte mijn gyn haar op 2.6 kg ze zat er uiteindelijk 130 gram naast, niet veel dus.
Ik heb twee setjes maat 50, twee setjes maat 56 en twee setjes maat 62. Mijn broer en ik waren allebei nogal aan de grote kant en mijn moeder zegt dat wij nooit maat 50 en 56 gedragen hebben. Ik heb dus wel wat gekocht in die maten omdat ik gewoon passende kleren voor mijn kind wil hebben als het geboren is. Maar ik haal in die maten echt niet veel meer bij. (Of ik moet nog iets hééééél leuks tegenkomen.) Mocht ons kind toch in maat 50 of 56 beginnen, dan laat ik de oma's wel wat kleertjes bijhalen. Ik vind het zonde om er veel meer van aan te schaffen en het dan nooit te gebruiken. Van maat 62 (en misschien ook vast 68.) zal ik misschien al wel wat meer kopen. Gewoon omdat ik het leuk vind om babykleertjes te shoppen. (Goedkopere hobby dan kleren kopen voor mezelf en net zo bevredigens. )'t Moet wel heel raar zijn als een pasgeboren baby ook niet in maat 62 past. Toch...?? (Ik hoop het maar, gezien de route die ze afleggen naar buiten... )
Wanneer een pasgeboren baby niet in maat 56 past moet ie wel heel erg groot zijn! Hier 2 setjes maat 50 die ik nog had liggen van mijn dochter (unisex) en die heeft ze maar 1 keer aangehad want ze was 53cm. Ga nu geen maat 50 bijkopen, enkel 56.
Als je maatje 44 of 46 koopt zou ik daar persoonlijk niet te veel van kopen. Je weet niet hoe groot je kindje uiteindelijk echt zal zijn. Voor onze prematuur hadden we ook maar 3 of 4 setjes 44 nodig op het moment dat kleding was toegestaan. Het is zo klein dat het zo gewassen en gedroogd is . De maat zelf zegt overigens niet altijd evenveel, de winkel of het merk waar je koopt zegt meer. De 'prematurenlijn' van prenatal valt vrij klein, een maatje 50 is iets groter dan een gemiddelde 44. Hun maatjes 50/56 waren meer maat 56. Merken als nono en petit bateau hebben een redelijk normale lengte, maar zijn gemiddeld wat smaller. Lief is redelijk gemiddeld. H&M valt weer groot, daar is maat 44 een grotere 50. En zo kun je een hele lange lijst maken .
Ik heb op het laatste moment nog maat 44 gekocht. Onze zoon werd op nog geen 2 kilo geschat maar werd uiteindelijk geboren met een gewicht van 2525 gram. Ik was blij dat ik toch maat 44 had. Met schatten kunnen ze er dus flink naast zitten (ik kreeg elke week een groeiecho)
De kleinste maat die ik in de kast had liggen was maat 50. Toen Kyra geboren werd bleek ze maar 2580 te wegen en we schatten haar op zo'n 47 cm. Ze verzoop in maat 50. Ik heb toen aan mijn zus gevraagd een setje in maat 44 mee te nemen en later zijn manlief en schoonmams nog eventjes wat bij gaan halen. Dus het was echt geen probleem. Ik zou daarom niet meteen hele kleine kleertjes aan gaan schaffen. De schattingen zijn niet altijd even nauwkeurig en kleertjes zijn snel genoeg bijgehaald.
In principe is maat 50 de kleinste maat, in bijzondere gevallen heb je een maatje kleiner nodig. Ons ukkie was dysmatuur (2300 gram) en heeft eerst maat 44 aan gehad. Ze groeide als kool en zat vervolgens ook zo in maat 50. Dus als je al maat 44 koopt, vooral niet te veel.
Oh-ja, en scheelt natuurlijk ook hoe kleding valt. Hema heeft b.v. veel kleding maat 50/56 ipv 50 en dat valt dus groot. Kleding van b.v. C&A valt weer kleiner.