Kleur babykamer

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door xxmoixx, 23 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Ik zou voor de babykamer graag 1 muur verven. De rest van de muren zijn wit (met spachtelputz), plinten grijs en de vloer een beetje grijs/bruin zijl met een laminaat patroon.
    Mijn voorkeur heeft eigenlijk om 1 muur roze te verven, een licht vloerkleed, witte meubels en roze/grijze accessoires. Maar: welke kleur roze doet het een beetje mooi op de muur? Ik neig meer naar oud roze, liever richting grijs/paars dan richting baby roze. En pakt dat mooi op spachtelputz? We willen eigenlijk geen muren hoeven stucen.
    Dus voor diegene met een roze (of roze achtig) babykamer, welke kleur en hoe valt het? (Het liefst met foto’s :D)
    Het liefst zou ik ook nog een muursticker of iets op een van de witte muren plakken, maar dat kan zeker niet op een oneffen ondergrond?
     
  2. Wensvooreenderde

    Wensvooreenderde Bekend lid

    1 mei 2020
    812
    1.008
    93
    Je zou een paar testkleurtjes kunnen bestellen en uitproberen op de muur. Dan weet je zeker welke kleur leuk is voor jullie.
     
  3. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    Wellicht een kijken in de range van Annie Sloan wallpaint, daar zitten mooie kleuren tussen die op alle ondergronden nagenoeg gelijk in kleur blijven. Ook bij Spachtelputz. Ik zou dan wel aanraden om te spuiten en niet met een roller. Met spuiten is het makkelijker dekkend te krijgen.

    Misschien een idee om met een muursjabloon te werken en het sjabloon op de witte muur te spuiten? Een sticker gaat hem niet worden op de muur zelf. Wellicht een idee om een groot schilderij op de hangen of de sticker naar keuze op een houten paneel te doen en deze aan de muur te bevestigen?
     
  4. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.522
    674
    113
    Vrouw
    Toevallig zit ik net Bevallen met Bobbi te kijken (op TLC - aflevering 3) (ik kijk vooruit). En daar hebben ze in een babykamer een heel mooie oud-roze kleur en dan voor de helft van de muur! Moest meteen aan jouw topic denken haha

    Bij Little Dutch hebben ze ook mooi behang en voorbeeldfoto’s, in wat oud-rozige tinten en andere rustige kleuren.
     
  5. Linnidee

    Linnidee Fanatiek lid

    15 mrt 2019
    1.789
    1.804
    113
    Vrouw
    Dat spachtelputz is zooo kut om te verven. Wij hebben 3 keer overnieuw geverfd in de babykamer omdat dat spul zo zuigt. Je kan het beste ook matte verf gebruiken.
     
  6. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Ohhh ben benieuwd haha. We hebben maar iets besteld, even kijken hoe het uitpakt. T is gelukkig maar 1 muur. Toevallig extra mat zie ik haha
     

    Bijgevoegde bestanden:

  7. Linnidee

    Linnidee Fanatiek lid

    15 mrt 2019
    1.789
    1.804
    113
    Vrouw
    Oehh, hele mooie kleur zeg! Succes met schilderen! Hopelijk gaat het jullie beter af ;)
     
    xxmoixx vindt dit leuk.
  8. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.822
    14.155
    113
    Zo'n kleur hebben wij als behang bij mn dochter. Bij de hornbach vandaan en met een subtiel glittertje er in.

    Nog super fijn spul om mee te behangen ook! Zit echt super strak tegen de muur en geen naad of kier te zien! Hebben hier relatief veel behang, maar dit was toch echt de fijnste om mee te werken. Lijkt net geschilderd op afstand, je ziet echt niks!
     
  9. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Leuk! Wij zijn beide niet zo van het behangen (geen ervaring mee) ik weet ook niet of dat zomaar op deze muur kan? Ach wie weet als de verf erg tegen valt ;) Zal m’n vriend binnenkort aan het werk zetten :)
     
  10. siepel

    siepel Actief lid

    15 jun 2010
    417
    206
    43
    Ja precies dit. Wij hebben er eerst 2 lagen goedkope action verf (wit) overheen gedaan om het wat te verzadigen. Anders hadden we echt 3-4 lagen kleur kunnen verven denk ik.
    Ging niet om de babykamer overigens.

    Ik vind licht ouderoze een mooie kleur! Als je inspiratie zoekt voor verschillende kleuren zou ik eens op pinterest kijken, daar staan zo veel leuke babykamer inspiratieplaatjes op!
     
    Linnidee vindt dit leuk.
  11. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.822
    14.155
    113
    Wij zijn ook geen experts hebben wel wat behangen maar ook niet gek veel. Maar die roze van de Hornbach gaat echt SUPER simpel!
     
  12. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Toevallig vandaag geverfd haha. T is wel mooi geworden! In t echt een goede tint donkerder.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    MB91, Happyhope en Vero0504 vinden dit leuk.
  13. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.822
    14.155
    113
    Ziet er mooi strak uit zeg!!!
     
    xxmoixx vindt dit leuk.
  14. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.312
    4.385
    113
    Vrouw
    Zo is het opgedroogd :)
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Vero0504 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina