Kleur in huis.

Discussie in 'De lounge' gestart door Yeuu, 16 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yeuu

    Yeuu Fanatiek lid

    25 jul 2017
    1.394
    796
    113
    Vrouw
    Ik mis kleur in huis.
    Mijn man wilde het altijd graag strak en donker. Maar ik wil dan 1 kleuraccent wat ik terug laat komen.

    We hebben het dus eigenlijk allemaal grijs met zwarte kasten.

    Maar hoe begin ik..
    Kussentjes, kaarsjes? En wat voor kleur kies je dan.. Pinterest heeft zoveel mooie voorbeelden als compleet plaatje.. maar ik moet ergens beginnen.. en dat vind ik lastig.
     
  2. sannever

    sannever Fanatiek lid

    22 jan 2014
    1.715
    1.528
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik heb 1 muur in een opvallende kleur ,verder is het wit.Ik verander per seizoen de accessoires in huis, nu zijn de herfstkleuren aan de beurt.Straks zijn winter/kerst dingen aan de beurt.Kies dingen die je al hebt in een andere kleur, als je bv niet van kussentjes houd dan werkt het niet om ze nu te kopen om meer kleur in je huis te hebben,ze komen dan waarschijnlijk toch niet op de bank te liggen maar ergens in de hoek waar je ze niet ziet...
    Ik heb als hobby diamondpainting ,ik wissel deze ook af per seizoen.Nu heb ik er een paar met herfstachtergrond opgehangen, straks weer met sneeuw enzo.Lampenkap wissel ik ook af.
    Je zou nog een vloerkleed neer kunnen leggen, vooral als de rest in dezelfde kleur is kan je met een vloerkleed knallen zonder dat het storend is.
     
  3. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.256
    7.822
    113
    Gelderland
    Je zegt het eigenlijk al, kussentje :) daar zou ik mee beginnen. Bij grijs en zwart staat zoveel.

    Bijv: Okergeel, groen, pastel/ oud roze, koper kleur, dat ‘nieuwe’ diepe blauw.

    Koop eerst wat kussens die je eventueel weer kan terug brengen als het niet mooi staat.
    Na een kussentje zou je een plateau met kaarsen, vaasjes oid kunnen neerzetten, een plaid, plantenpotje in de nieuwe kleur.
    Planten doen sowieso al wonderen. Het maakt huiselijk en knus en groen is altijd goed.

    Of maak een gezamenlijk bord met je partner op pinterest. Allebei je mooie dingen bewaren en kijken of het overeen komt. Zo doen wij dat hier al maanden per kamer in huis en maken we veel sneller een keuze.
     
    DQueen vindt dit leuk.
  4. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.809
    32.714
    113
    Ik heb de basis wit met grijs. We houden beiden van licht en strak. De accessoires heb ik in (oud)roze.
     
    citroenrasp vindt dit leuk.
  5. Nipa18

    Nipa18 Fanatiek lid

    5 okt 2007
    2.838
    71
    48
    Heel lichtblauw (op de lange muur) in combinatie met donkerblauw, zwart, grijs en wit ( kussentjes, tafeltjes, kaarsen) Dat zijn de tinten in onze woonkamer!
     
  6. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.214
    18.958
    113
    Wij hebben als "kleurthema" donkerbruin met beige in de woonkamer, zowel op de bank als op 1 van de muren, de rest is gewoon wit.
     
  7. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.750
    113
    Toen wij veranderden zijn we begonnen met de muren. Hier lichtgrijs en mintgroen. Daarop verder borduren. Een potlood grijze bank gekocht. Meubels waren al hout met wit. Verder accessoires in mint groen, licht en donkergrijs en lichtroze.
     
  8. Niveah

    Niveah Fanatiek lid

    4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Ik heb zelf alles met lichte kleuren. Witte en taupe kleurige muren en pastel tinten als in zacht paars, roze etc. Houd erg van pastel. Misschien vind je dat mooi? Bij grijs en zwart vind ik taupe ook mooi of lila.
     
  9. Yviev

    Yviev Fanatiek lid

    23 dec 2017
    3.015
    2.709
    113
    Vrouw
    Onze hele huiskamer is vergrijsd mint groen.
    Wij hebben er voor gekozen om donkere grijstinten icm donker groen, goud en bordeaux/roest achtige kleuren er in terug te laten komen.

    Met grijs en zwart kan je vele kanten op. Ook weer afhankelijk van je vloer en raamdeco.
    Vind oker en groen altijd mooi bij grijs!

    Edit: een mooi kleed kan ook al een hele hoop doen!
     
  10. RachelleNM

    RachelleNM Fanatiek lid

    19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Wij hebben gekozen voor petrol en diepblauw. Dat combineert echt heel mooi. Kussentje, kaarsje, dekentje. En we hebben 2 muren in die kleur. Op de slaapkamer hebben we gekozen voor een diepere blauw. Als basiskleuren hebben we wit, gebroken wit, grijs en zwart.
     
  11. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.214
    18.958
    113
    Mijn slaapkamer is in pastelroze! :thumup:
     
  12. Niveah

    Niveah Fanatiek lid

    4 dec 2014
    3.528
    1.391
    113
    Vrouw
    Love it! So fresh.
     
  13. bijnamoeder

    bijnamoeder Bekend lid

    26 mei 2013
    679
    472
    63
    Denk ook aan planten! Geven warmte en kleur!
     
  14. mam1991

    mam1991 VIP lid

    17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Leuk! Onze planning is deze winter alles weer sauzen.

    Willen iets in de trant van conforth white van farrow en ball combineren met quiet clearing of fivool (histor)

    In combi met planten vindt ik het erg gezellig
     
  15. Waxinelichtjes

    Waxinelichtjes Fanatiek lid

    22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Wij hebben als basis grijs, bruin, wit. Verder zwarte industrie decoratie en dat heb ik recent uitgebreid met mintgroene kaarsen, kussens etc. Nu het herfst wordt, begint het enorm te kriebelen om de decoratie te veranderen naar okergeel en oranje.. Maar mijn man doet me wat aan als ik dat doe :roflmao:
     
  16. LadyKikker

    LadyKikker Fanatiek lid

    12 feb 2012
    3.828
    1.677
    113
    Vrouw
    Wij hebben 1 muur petrol geverfd.... Hier en daar plantenpotjes in dezelfde kleur.
    Verder wat bruintinten (vooral donkerbruin/bruinzwart) en ral9010.
    We vonden het best "spannend", die Petrol muur. Maar t is echt supertof!

    In onze slaapkamer hebben we 1 muur knaloranje. Rest vd muren wit, witte houten vloer en wat bruinzwarte en heel lichtbruine assecoires.

    Op Pinterest inspiratie opdoen is heel handig... Vanzelf wordt het allemaal 1 beeld...
     
  17. LadyKikker

    LadyKikker Fanatiek lid

    12 feb 2012
    3.828
    1.677
    113
    Vrouw
    Zeker! En vooral in groepjes bij elkaar zetten... tenminste, dat vind ik heel mooi...
     
  18. Marbloempje

    Marbloempje Actief lid

    6 okt 2017
    259
    126
    43
    Vrouw
    Wij hebben 1 muur mintgroen en de rest wist, meubels heb ik wit met licht hout. Bank is Taupe, gordijnen ook, in de zomer heb ik pastel kleuren. Zoals lichtroze, wit, licht blauw en goud. Nu met de herst ga ik naar donkere kleuren en de kussensloop veranderen.

    In onze slaapkamer hebben wij 1 muur lichtblauw, mijn man had het gedaan. Eerst dacht ik waar ben ik beland, maar elke keer als ik wakker word dan word k er vrolijk en fresh van wakker. Witte bed en meubels en donker grijze gordijnen ook kussens en decoratie.
     
  19. Majo1983

    Majo1983 Fanatiek lid

    1 feb 2013
    3.634
    2.336
    113
    Vrouw
    Broek
    Onze basiskleur accenten zijn oud groen (a la early dew) congac en goud.

    Ik zou 1 kleur kiezen en dan nog een metaalkleur. Roze en koper (warm) of blauwig en zilver(koel) bijv. En daar dan mee beginnen met accessoires. Eerst een mooi kleed, dan een aantal bloempotten, een mooi schilderij, een bijzettafeltje met leuke dingetjes erop.
     

Deel Deze Pagina