tegenwoordig zie je vaak zwart wit foto's waarvan een heel klein gedeelte gekleurd gemaakt is. Ik vind het er erg leuk uitzien, maar vroeg me af met welk fotoshop programma je dat doen kunt, en of het moeilijk is? Hoop dat er hier mensen zijn die er heeel veel verstand van hebben!
Ik doe het met aobe photoshop en het is niet zo heel moeilijk... Het is alleen wel zo dat je een kleurfoto moet hebben en die zwart-wit maakt op een klein stukje na wat je gekleurd wilt houden.
ik doe het met paintshop pro en is echt heel simpel hoor. Je neemt een gekleurde foto, die maak je dan zwart wit (is een knopje voor) en dan met een vegertje haal je bij een gedeelte het zwart/witte weg. Ik heb zo'n foto van mn dochtertje in ballorig in de ballenbak. De foto is zwart/wit en heb dan een rode, gele, groene en blauwe bal terug in kleur gebracht.
Wat een goeie tips! Ik ga gelijk aan het vogelen! (zal wel een feest worden, ben niet zo heel handig met de computer)
Ik vind dit een goede tutorial (wel engels): Oscraps.com: Content / Digital Scrapbooking How To's / Black and White + Color Tutorial Het is voor photoshop. Als je dat niet hebt kun je 30 dagen proef downloaden van adobe pagina of download.com Er was hier in de lounge eerder een topic over met andere handige tips, maar ik kan het zo snel niet terugvinden.
Ik heb een optie op de fotocamera zelf zitten dat ik zwart wit foto's maak en dat dan een felle kleur er dan uit springt. Heb ik ook al een hele leuke foto mee gemaakt
Als je het eenmaal weet, is het echt heel simpel Weet niet welk programma je hebt? Als het photoshop is heb ik nog een nederlandstalige uitleg voor je, incl. plaatjes Maar ivm een beetje privacy wil ik het adres van mn blog alleen pb-en
Haha, ja dat zal best maar als je het niet weet is 't lastig hoor! Volgens mij hebben wij alleen Windows Live Photo Gallery, Paint, Microsoft Office Picture Manager en Adobe Reader 8.1 Kan ik daar wat mee??? (sorry als ik nu heeeel dom ben)
Wat lief van je! 'k Ga het eerst nog een poosje proberen hoor, en als 'k er echt niet uitkom stuur ik wel een pb-tje.
Zoiets bedoel je dus!! Heeft een vriend met een heel duur photoshop programma gemaakt! Ikzelf kan het niet!!
@Skye: wauw, gaaf zeg! echt heel mooi. Ik ben nog steeds aan het worstelen, maar kom er nog niet uit. 'k Geloof dat 'k toch maar iemand een pb-tje ga sturen