Kleuren voor volwassenen

Discussie in 'De lounge' gestart door Baileyy, 1 dec 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.380
    113
    Ik heb een sinterklaascadeautje bedacht en mogelijk nieuwe hobby voor de winter voor mezelf ;)
    Ik wilde eens beginnen met kleuren. De kinderen bij ons zijn leuk bezig met schilderen op nummer, leuk om er dan ook bij te gaan kleuren. Dus ik op pad voor spullen. Ik vind alleen de meeste kleurboeken niet mooi, ik hou niet van mandala's en sommige boeken hebben glad glinsterend papier, weer anderen hebben heel veel dikke zwarte lijnen.

    Online is er vast meer te krijgen, maar dan kan ik er niet inkijken.

    Wie doet dit ook? Welke kleurboeken raden jullie aan? En welke potloden zijn goed?

    Kleuren op nummer mag overigens ook, lijkt me ook wel leuk.
     
  2. Saz667

    Saz667 Fanatiek lid

    24 nov 2008
    4.828
    164
    63
    Kleurboeken die ik zelf heel tof vind, zijn de boeken van Kerby Rosanes. Nieuwste is worlds within worlds, in februari komt er een nieuwe uit.

    Even een tip: je kunt op YouTube van heel veel kleurboeken de zogenaamde "flip through" vinden, waarbij je de boeken dus kunt inzien! Bij bol hebben ze redelijk wat, bookdepository hebben ze ook veel.
     
    Baileyy vindt dit leuk.
  3. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.380
    113
    oke dat op youtube is een goede tip! Maar dan weet ik waar ik kan beginnen met zoeken. Wat voor potloden gebruik jij? of gebruik je stiften?
     
  4. Saz667

    Saz667 Fanatiek lid

    24 nov 2008
    4.828
    164
    63
    Qua potloden ligt het er een beetje aan wat je wilt besteden. Ik heb zelf een volledige set Faber Castell Polychromos, maar dan zit je tegen de €200. Prismacolor wordt ook veel gebruikt, maar Caran d'ache en derwent zijn ook goede merken.

    Om te kijken welke ik wilde hebben, heb ik bij een webshop een probeersetje besteld, met verschillende merken. Was bij everycolour geloof ik.
     
    HappyRabbits en Baileyy vinden dit leuk.
  5. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.380
    113
    Wow flink bedrag! Eerst maar eens kijken of het echt een nieuwe hobby wordt.
    Ik zag in de winkel veel goedkopere setjes, maar dan is het waarschijnlijk ook heel wat minder qua kwaliteit.
     
  6. Minoesje

    Minoesje Niet meer actief

    Op Amazon hebben ze ook leuke boeken, die van creative haven vind ik wel leuk. Maar op internet zijn ook een hoop leuke te vinden. Ik vind tuinen en huis inrichten het leukst om te doen. Het moet vooral niet iets herhalends zijn zoals mandala’s :p
    Ik kleur met stiften van ohulu
     
    Baileyy vindt dit leuk.
  7. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.975
    113
    Vrouw
    Haha, ik hou juist van mandala's. Heerlijk die herhalende stukjes afbeelding :D
     
  8. frummeltje31

    frummeltje31 Fanatiek lid

    16 sep 2009
    2.157
    109
    63
    De boeken van Johanna Basford zijn denk ik wel wat voor jou. Ik ben daar zelf helemaal gek van en hou ook niet van hele dikke zwarte lijnen! Verder heb ik ook de polychromos van Faber Castell, Tombow brushpens (niet allemaal hoor) en Faber Castell brush pens. Het is net wat je leuker vind. Ik doe allebei en sinds kort kleur ik ook met verf. Ook weer heel leuk!
     
    Kanarie en Baileyy vinden dit leuk.
  9. Saz667

    Saz667 Fanatiek lid

    24 nov 2008
    4.828
    164
    63
    Heb ze niet in 1 keer gekocht, maar over een half jaar ongeveer. Begonnen met set van 60, en dan steeds een paar erbij. Ze worden per stuk verkocht, bij de betere hobbyzaken en kunstenaars winkels.

    Je kunt starten met een set van 24 of 36 bijvoorbeeld. Maar kan ook met een set Bruynzeel, al vind ik er echt flink verschil in zitten qua hoeveel kleur ze afgeven en hoe ze op het papier liggen (krasserig of soepel), en het aanbrengen van lagen.
     
  10. debq

    debq Fanatiek lid

    10 mrt 2010
    3.747
    736
    113
    Heb je ‘logisch kleuren en tekenen’ al eens bekeken? Misschien is dat iets voor je.
     
  11. Jolie2

    Jolie2 Actief lid

    20 apr 2019
    205
    139
    43
    Vrouw
    Wat ik zelf heel leuk vind werken zijn aquarelpotloden, zowel droog als nabewerken met een natte kwast. Faber Castell allbrecht durer werken fantastisch, maar volgens mij hebben ze ook een goedkopere slag: de Goldfaber. Om nat te kunnen werken hrb je wel aquarelpapier nodig. Kristy Rice heeft hele gave boeken. Ik heb ze besteld via Amazon, zowel potloden, waterbrush en boek.
     
  12. Manolito

    Manolito Fanatiek lid

    12 sep 2016
    2.516
    1.942
    113
    Ik kleur ook.
    Ik heb zelf 3 grote sets potloden (Faber castel polychromos, Derwent colorsoft en Prisma Premier)
    Zelf kleur ik graag in de boeken van Johanna Basford.
    Kijk eens op pinterest, daar staan veel voorbeelden van kleuren en handige tutorials om technieken onder de duim te krijgen.
     
    Baileyy vindt dit leuk.
  13. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.380
    113
    Leuk zijn deze ja!! Heb ze besteld. Bedankt voor de tip!
     
    Minoesje vindt dit leuk.
  14. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.380
    113
    Dankjewel heb
    Ja die boeken lijken me ook leuk! Heb er 1 besteld. En ga morgen mat even naar de plaatselijke hobbywinkel voor het materiaal.
    Wat voor verf gebruik je dan? Lijkt me ook leuk!
     
  15. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.380
    113
    Maat even qua nieuwsgierigheid. Waarom heb je 3 sets dan? Gebruik je steeds 1 merk tegelijk? Of alles door elkaar? Heb je een voorkeur?
     
  16. Manolito

    Manolito Fanatiek lid

    12 sep 2016
    2.516
    1.942
    113
    Ik gebruik ze door elkaar.
    Soms mis ik in een set net een bepaalde tint.
    Dus ik vind dat ze elkaar aanvullen.
     
    Baileyy vindt dit leuk.
  17. Frubbel

    Frubbel Actief lid

    28 sep 2013
    435
    159
    43
    Naast de bovengenoemde boeken kleur ik ook graag in boeken van Hanna karlzon.
    Ik heb ooit een set derwent coloursoft in de aanbieding gekocht. 72 potloden voor ongeveer €75. Als je een beetje rondkijkt kan je deze set wel vaker voordeliger kopen. Wat mij betreft een prima set om mee te starten.
    Het nadeel was een beetje dat voorbeeld filmpjes op YouTube vaak werken met polychromos of prisma, je zult dan zelf een kleur moeten zoeken die er op lijkt als je echt mee wilt kleuren. Vooral bij huidskleur heb ik dit meerdere keren met YouTube gedaan.
    Inmiddels gebruik ik voorbeelden als inspiratie en kleur ik gewoon zelf.

    Het is voor jezelf belangrijk om te weten hoe je wilt kleuren, als je lagen wilt opbouwen en schaduw/diepte wilt is een betere set potloden echt aan te raden.
     
  18. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.380
    113
    Gebruit iemand hier ook stiften??
    Ik heb gisteren een mooi boek gekregen van de sint ;) Op aanraden hier.
    Mijn zoon wilde ook maar dan met stiften. Dus dure stiften gekocht op aanraden van de meneer in de speciaalzaak. Staedler stiften.
    Maar helaas... de kleur drukt door het papier heen. Zonde!!!
    Ik baal ervan.
    Wie gebruikt er ook stiften? Enzo ja welke dan??
    In mijn boek staat dat het papier ook geschikt is voor stiften, naast potloden,e.d. dus het papier is dik genoeg.

    Qua potloden hadden ze alleen enorme grote sets of hele kleintjes. Dus toch maar eens online kijken.
     
  19. Ienemine

    Ienemine Fanatiek lid

    20 feb 2018
    1.357
    775
    113
    Vrouw
    Zo leuk kleuren! Wij doen het met stabilo stiften 68
     
  20. Baileyy

    Baileyy VIP lid

    12 feb 2012
    5.378
    1.380
    113
    En zie je daarmee de stift niet door het papier heen??
    Zijn dat de stiften met de gele onderkant?
     

Deel Deze Pagina