Kleuter blijft in broek plassen

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Espoir, 22 mei 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Espoir

    Espoir Fanatiek lid

    28 feb 2013
    1.573
    729
    113
    Hoi,

    Mijn dochter, bijna 5, is sinds dat ze net 3 is zindelijk.

    Sinds een paar weken/maanden plast ze weer regelmatig in haar broek. Ze geeft dat niet aan en loopt gerust de hele dag met een natte onderbroek. Met als gevolg dat alles daar beneden steeds vuurrood en geïrriteerd is. Als ik haar er op aan spreek, doet ze er lacherig over. Of ze schaamt zich heel erg. Maar ze “leert” er dus niks van.

    We sturen haar regelmatig naar de wc, maar ze kan gerust een half uur later een natte broek hebben.

    Ik laat haar al zelf de boel “verschonen”.

    De nachten gaan overigens gewoon goed..

    Wat moet ik hier mee? Ik zit echt met m’n handen in het haar…
     
  2. olleke

    olleke Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    4.605
    3.852
    113
    Ik denk dat je moet gaan uitvogelen wat de reden kan zijn. Is er wat spannends aan de hand? Drukte? Iets nieuws of iets ernstigs wat indruk maakt?
    Of voelt ze het echt niet omdat ze te druk is met andere dingen of overprikkeld?
    Ik zou haar zelf niet 'straffen' door haar zelf de verschoning te laten doen. Dat zou ik samen doen zodat ik ook zeker wist dat het goed verzorgd wordt, zeker omdat het al rood is. Ondertussen misschien een gesprekje of ze zelf een idee heeft waardoor het komt.
     
  3. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    4.010
    5.152
    113
    Kan er misschien sprake zijn van verstopping? Dan voelen kinderen soms ook geen aandrang met plassen. Als mijn dochter in haar broek plaste, was dat eigenlijk altijd door verstopping.
     
  4. Nova1986

    Nova1986 Actief lid

    25 mei 2020
    223
    83
    28
    Vrouw
    Heeft ze wellicht een zwakke blaas? Ik plaste als kind steevast in mijn broek tijdens het lachen.
    Of misschien is ze middenin haar "spel" en wil ze niet stoppen met plassen, en daardoor te laat? Zoals andere al aangeven, een gesprekje aangaan :)
     
  5. Mamavan2SE

    Mamavan2SE Fanatiek lid

    22 okt 2018
    3.932
    1.660
    113
    Vrouw
    Misschien spannende tijd?
    School?
    Merk hier aan de kids ( ondanks 2 weken meivakantie gehad te hebben) ze bijna klaar zijn met school.

    maar dochter van bijna 7 heeft alweer veel poepbroeken.
    Donderdag ggd afspraak omdat het geen obstipatie is en dochter zelf aangeeft dat ze de poep niet voelt…. Maar het gaat regelmatig ook wel weer goed.
     
  6. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.986
    17.019
    113
    Vrouw
    Het kan vanalles zijn.. overprikkeling, het niet aanvoelen, obstipatie...
    Wij hadden hetzelfde met onze zoon, maar hij is de nachten ook nog niet droog. Zijn uiteindelijk ermee naar de kinderarts gegaan, hij blijkt een overactieve, kleine blaas te hebben.
    We hebben nu medicatie en dat helpt wel om het langer op te kunnen houden. We staan ook op de wachtlijst voor de kinderfysio.
     
  7. baby2011

    baby2011 Fanatiek lid

    15 aug 2010
    1.834
    372
    83
    Hier was/is het als hij moe is van alles school etc. Spannende dingen. Ik zou vooral niet teveel druk erop leggen.

    Kijk vooral is hoe het in en na de vakantie gaat of t dan beter gaat. Hier wel namelijk

    En weet t wij zitten ook ermee vd week schoolreis t gaat maanden goed en hup natte broek.

    Wij geven ook aan t geeft niet komt goed verschonen en verder.
     
  8. blij83

    blij83 Fanatiek lid

    5 jun 2012
    1.951
    1.712
    113
    blaasontsteking?
     
  9. Lynx

    Lynx VIP lid

    19 jul 2008
    8.501
    2.394
    113
    Ja hier dacht ik ook aan.
     
  10. Espoir

    Espoir Fanatiek lid

    28 feb 2013
    1.573
    729
    113
    Blaasontsteking is uitgesloten, urine was schoon..
     

Deel Deze Pagina