Kleuter elke dag druppels urine in broek

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door kkatinka, 25 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kkatinka

    kkatinka Actief lid

    6 aug 2014
    340
    5
    18
    Onze dochter van 4,5 heeft sinds een week of 6 opeens elke dag een paar of heel veel urinedruppels in haar broek. Ik weet niet echt wat ik ermee aan moet, want ze is ruim twee jaar zindelijk.
    Iemand tips? Zou het ook een blaasontsteking oid kunnen zijn?
     
    Noorie vindt dit leuk.
  2. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.394
    23.009
    113
    Vrouw
    Is dit vooral na school of ook gewoon thuis/in het weekend? Maakt ze wel goed schoon, blijft ze lang genoeg zitten om goed uit te plassen? Of is ze ineens bang dat ze van alles mist en gaat ze daarom te laat naar de wc?
     
  3. Ocean83

    Ocean83 Bekend lid

    13 mei 2015
    731
    82
    28
    Mijn dochter heeft het ook, hier lijkt het echt te komen door slecht afvegen (snel door willen) en niks willen missen dus pas op het allerlaatste moment gaan plassen. Ik blijf rustig herhalen dat ze goed moet afvegen en dat ze op tijd moet gaan, in de hoop dat het snel overgaat, want echt fris is het niet...
     
  4. Noorie

    Noorie Niet meer actief

    Hier heeft mijn dochter dat ook een hele poos gehad, ook rond haar 4,5 jaar.
    Heeft echt een half jaar geduurd.
    Paar keer getest op blaasontsteking, en uiteindelijk doorverwezen naar een kinderfysio voor bekken/blaas oefeningen.
    Na de 1e afspraak al duidelijk verschil.
     
  5. Mississippi

    Mississippi VIP lid

    10 feb 2012
    10.511
    4.634
    113
    Hier precies hetzelfde! Het is bij mijn dochter de laatste tijd dat ze te lang wacht met gaan plassen. Heb haar nu een beloning in het vooruitzicht gesteld, het gaat nu al een paar dagen goed, dus ben benieuwd!
     
  6. kkatinka

    kkatinka Actief lid

    6 aug 2014
    340
    5
    18
    Ik weet dus niet wat het is. Ik denk dat het komt omdat ze te laat is met naar het toilet gaan, want net kwam ze thuis en toen zag ik dat ze een klein vlekje had, en nog terwijl ik haar erop aansprak werd hij groter... dus het ligt denk ik niet aan niet goed afvegen.
    Ik ben normaal niet gelijk van het straffen, maar ikvind dit wel erg makkelijk van haar.
    Enige wat in mijn achterhoofd spookte was of het niet iets medisch is oid.
     
  7. Strandbal

    Strandbal VIP lid

    3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Tja ze is 4,5 dus dat is toch niet zo gek dat ze te laat kan gaan. Mijn zoon van 5,5 heeft dat ook als hij te druk bezig is met spelen dan gaat ‘ie ook te laat. Dan heeft ie ook een nat plekje. Ik doe er niet te moeilijk over, ik zeg gewoon dat ‘ie de volgende keer eerder moet gaan. Maar het blijft een kind, dus ik ga er niet boos om worden of straf voor geven. Schone onderbroek aan en klaar.
    Volwassenen hebben dat toch ook weleens , althans ik wel soms als ik moet niezen of hard moet lachen.
     
  8. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hoezo erg makkelijk van haar? Gewoon schone onderbroek en er even op wijzen dat ze volgende keer wat eerder moet gaan plassen, anders wordt haar broek een beetje nat. Lijkt me niks om straf voor te geven...
     
  9. kkatinka

    kkatinka Actief lid

    6 aug 2014
    340
    5
    18
    Maar het gebeurt heel de dag door, wel een keer of vijf. Laatst had ze geen schone broek meer dus moest ze in pyjamabroek mee naar de afspraak.
    Tot vier weken terug had ze het nooit en nuheel de dag. Het is toch niet zo dat ze destijds niet helemaal in haar spel zat oid? Dat gedeelte begrijp ik niet
     
  10. Strandbal

    Strandbal VIP lid

    3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113

    Ooh dat is wel heel vaak ja. En dat ze het opeens heeft is ook wel gek. Misschien toch een blaasontsteking ofzo?
     

Deel Deze Pagina