Kleuter van bijna 5 plots weer problemen met zindelijkheid

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door juf1987, 23 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juf1987

    juf1987 Fanatiek lid

    30 sep 2014
    1.831
    1.662
    113
    Leerkracht
    België
    Goedemorgen dames,

    Onze kleuter van bijna 5 (feb) heeft de laatste periode weer heel veel accidentjes. Zowel pipi als poep-accidentjes.
    We wonen in Vlaanderen, dus dit is al haar 3de schooljaar op school. Waarvan al meer dan 2 jaar zonder pamper. Ze had denk ik heel die periode zo gemiddeld 1x per twee weken een accidentje. Het gaat wel altijd in golven. Dan weer een paar weken niets en dan weer een week vaker. In het verleden was dit vaak gekoppeld aan een blaasontsteking.

    Nu is het al een paar weken echt niet ok. Afgelopen week op woensdag tussen 12u en 13u, 2x op de naschoolse opvang. In het totaal zo'n 6x op school en in het weekend nu 4x.
    Ik ben naar de kinderarts geweest om een blaasontsteking bv. uit te sluiten, maar dat is het dus niet. Volgens haar is het puur gedragsmatig.

    L. krijgt al ondersteuning i.v.m. een taalstoornis, ze krijgt hiervoor 2x per week ondersteuning in de klas en we gaan twee keer naar de logopedie per week. Om die taalstoornis vast te leggen moest ze allerlei onderzoeken ondergaan, daaruit blijkt dat haar IQ wel gewoon gemiddeld is, dus dat is het ook niet.
    Die extra ondersteuning vindt ze allemaal wel leuk. Ze moet - als mijn mama haar niet kan ophalen - naar de voorschoolse en naschoolse opvang, dit vindt ze minder leuk. Maar dit is al het hele schooljaar. Pas nu zijn de zindelijkheidsproblemen echt problematisch.

    Volgens kinderarts is het onmogelijk dat ze het de ene periode gewoon kan en dan weer niet meer.

    Ik ben op zoek naar eventuele ervaringen en vooral tips!

    Op aanraden van de kinderarts gaan we nu maar weer starten met een beloningssysteem maar ook met straffen eraan gekoppeld. Ze krijgt een knikker als ze op tijd naar het toilet gaat, er gaan er twee uit de pot als ze niet op tijd is.
    We hebben dit weekend gemerkt dat ze het niet komt zeggen als ze accidentje heeft, dus in overleg met mijn man nu afgesproken dat als ze het zelf komt zeggen dat ze nat is, er dan maar één knikker uitgaat. Ik wil niet dat ze stiekem gaat doen.

    Ik heb gemaild naar de juf en de juf gaat er ook extra opletten.

    's nachts is ze nog totaal niet zindelijk maar dat vinden we zelf niet erg. Dat komt wel, daar heeft ze nog tijd voor. Voor overdag is ze toch stilletjes aan al te groot aan het worden, en vinden we het heel lastig.

    Bedankt alvast!
     
  2. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.909
    3.326
    113
    Spanning van de Sint periode? of andere spanningen of veranderingen?
     
  3. juf1987

    juf1987 Fanatiek lid

    30 sep 2014
    1.831
    1.662
    113
    Leerkracht
    België
    Ik denk het niet. Ze is niet heel erg bezig met sinterklaas. Haar zusje van bijna 2 is er meer mee bezig.

    Gisteren alvast GEEN ongelukje. De juf is ook weer begonnen met een beloningssysteem in de klas. Daar ben ik haar heel dankbaar voor want is toch weer extra werk.
     
  4. Bt1316

    Bt1316 Lid

    23 mrt 2020
    35
    12
    8
    Vrouw
    Eindhoven
    Hier 7 zelfde probleem. Alles geprobeerd. Maar elke dag plas ongelukjes poepen met periodes...
    Niks helpt hier..
     
  5. juf1987

    juf1987 Fanatiek lid

    30 sep 2014
    1.831
    1.662
    113
    Leerkracht
    België
    Oh wat lastig, hoe reageren bij u de juffen?
     

Deel Deze Pagina