Kleuter van bijna 5 plots weer problemen met zindelijkheid

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door juf1987, 23 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juf1987

    juf1987 Fanatiek lid

    30 sep 2014
    1.831
    1.662
    113
    Leerkracht
    België
    Goedemorgen dames,

    Onze kleuter van bijna 5 (feb) heeft de laatste periode weer heel veel accidentjes. Zowel pipi als poep-accidentjes.
    We wonen in Vlaanderen, dus dit is al haar 3de schooljaar op school. Waarvan al meer dan 2 jaar zonder pamper. Ze had denk ik heel die periode zo gemiddeld 1x per twee weken een accidentje. Het gaat wel altijd in golven. Dan weer een paar weken niets en dan weer een week vaker. In het verleden was dit vaak gekoppeld aan een blaasontsteking.

    Nu is het al een paar weken echt niet ok. Afgelopen week op woensdag tussen 12u en 13u, 2x op de naschoolse opvang. In het totaal zo'n 6x op school en in het weekend nu 4x.
    Ik ben naar de kinderarts geweest om een blaasontsteking bv. uit te sluiten, maar dat is het dus niet. Volgens haar is het puur gedragsmatig.

    L. krijgt al ondersteuning i.v.m. een taalstoornis, ze krijgt hiervoor 2x per week ondersteuning in de klas en we gaan twee keer naar de logopedie per week. Om die taalstoornis vast te leggen moest ze allerlei onderzoeken ondergaan, daaruit blijkt dat haar IQ wel gewoon gemiddeld is, dus dat is het ook niet.
    Die extra ondersteuning vindt ze allemaal wel leuk. Ze moet - als mijn mama haar niet kan ophalen - naar de voorschoolse en naschoolse opvang, dit vindt ze minder leuk. Maar dit is al het hele schooljaar. Pas nu zijn de zindelijkheidsproblemen echt problematisch.

    Volgens kinderarts is het onmogelijk dat ze het de ene periode gewoon kan en dan weer niet meer.

    Ik ben op zoek naar eventuele ervaringen en vooral tips!