Klossen na keizersnede

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Vievie, 1 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vievie

    Vievie Actief lid

    17 okt 2017
    209
    100
    43
    Na de bevalling, een keizersnede, van mijn zoontje ruim twee jaar terug heeft de kraamzorg al snel de klossen onder het bed vandaan gehaald. Het deed zeer om hoog te moeten ‘klimmen’ in bed dus daar was ik erg blij mee. Nu heb ik een andere organisatie van kraamzorg (intussen verhuisd) en tijdens het intakegesprek begonnen ze weer over klossen. Ik ga weer bevallen middels een keizersnede en heb aangegeven dat we die de vorige keer dus nauwelijks gebruikt hebben omdat dat niet ging. Deze mevrouw vond dat duidelijk niet prettig en vroeg me toch de klossen in huis te halen. Die heb ik nu ook maar we hebben ze nog niet onder het bed gezet. Ik snap uiteraard dat het voor hen beter is en zelfs verplicht i.v.m. de arbo maar ik wil mezelf zeker niet forceren in de kraamweek. Hoe hebben anderen die met een keizersnede zijn bevallen dat gedaan?
     
  2. Berte

    Berte VIP lid

    24 feb 2011
    6.868
    3.638
    113
    Vrouw
    Thuis
    Geen keizersnede, maar wel pijn aan mijn bekken door die hoge klossen.

    Bij mijn jongste bleken er niet alleen maar hoge klossen leverbaar, maar ook klossen die maar half zo hoog waren en die vond ik veel prettiger. Dus ik zou even bellen naar de instantie waar je ze geleend hebt en vragen of die andere ook beschikbaar zijn.
     
  3. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Ze zijn er idd ook half hoog. Ik heb ze bij de eerste wel onder het bed gedaan, kwam ook thuis na een keizersnede en direct eronder vandaan. Bij de tweede niet eronder gedaan zonder kraamzorg in te lichten en die vonden dat niet erg. Nu bij de derde gezegd dat ik ze in huis zou halen maar ivm jongste van anderhalf er niet meteen onder zou doen. De intake mevrouw zei toen zelf, nee laat maar, zo'n hoog bed is te gevaarlijk met die kleintjes.

    Wat ik zou doen: de minst hoge in huis halen maar ze er niet onder doen. De kraamzorg die dan komt mag het dan lekker zelf doen als ze dat wil.
     
  4. Vievie

    Vievie Actief lid

    17 okt 2017
    209
    100
    43
    Bedankt voor jullie reacties! Die half hoge waren dus niet goed genoeg, die zag ik ook maar moest de hoge nemen. Maar ik vind het wel een goed idee om het eerst met de kraamhulp te bespreken die hier hulp komt leveren. Daarnaast heb ik hier ook een peuter rondlopen die regelmatig op het bed klimt, niet eens bij nagedacht dat het voor hem ook beter is om het bed niet te verhogen. Bedankt!
     
  5. qwsr

    qwsr Actief lid

    20 mrt 2016
    139
    80
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Bevallen met keizersnee 2x allebei de keren niet gebruikr totaal niet nodig
     
    sohappy vindt dit leuk.
  6. Samengeluk

    Samengeluk Actief lid

    29 feb 2016
    119
    84
    28
    Zo, dat is onaardig.. Het is ook echt de kraamverzorgende die de regels bedenkt hé. Geen klossen is over het algemeen prima, controles lukken ook wel met een lager bed. Bedenk alleen wel dat het kan zijn dat je bed niet verschoond wordt door de kraamverzorgende..
     
    lies276 vindt dit leuk.
  7. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Wij hebben dit keer geen klossen onder het bed gezet. Ik zou sowieso in het ziekenhuis bevallen (uiteindelijk toch een keizersnede) en ik ben maar 1.60m. Ons bed is sowieso al 60cm hoog.

    Wij hebben het volgende afgesproken: we hadden een extra matrasje klaar liggen voor de controles en mijn man zou het bed verschonen. En daar was iedereen mee akkoord!
     
    lies276 vindt dit leuk.
  8. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.581
    1.203
    113
    randstad
    Ik vond het de laatste weken wel makkelijk in bed stappen maar hebben wel een laag bed. Na ks ook geen probleem met erin of eruit gehad dus nu ook gewoon weer besteld
     
  9. krullebol81

    krullebol81 Actief lid

    9 jul 2014
    393
    23
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL

    Zo hebben wij het idd ook gedaan. Een extra matras hebben we sowieso in huis en kan makkelijk gepakt worden als het nodig is, en mijn man zou het bed verschonen als de kraamhulp dat niet zou willen.
     
  10. Vievie

    Vievie Actief lid

    17 okt 2017
    209
    100
    43
    Goede tip, wij hebben ook een extra matras en man vindt het bed verschonen uiteraard geen probleem.
     
  11. Grietjenb

    Grietjenb Niet meer actief

    Ik heb dan wel geen ks gehad, maar ik zette altijd een krukje voor mijn bed. Daar stapte ik op en dan kon ik zo op bed gaan zitten/liggen. Het krukje is ongeveer even hoog als de klossen.
    Ik weet niet of op een krukje stappen lastig gaat bij een ks?
     
    Vero0504 en lies276 vinden dit leuk.
  12. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Zeker de eerste dagen is trap lopen een echte uitdaging vind ik... en juist het gaan liggen en opstaan in/uit bed gaat lastig.
     
  13. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.500
    5.591
    113
    Vrouw

    Ook zonder keizersnede is dat lastig hoor....

    Ik zou dus gewoon een trapje/opstapje naast het bed zetten, hier ook gedaan
     
  14. pietje1987

    pietje1987 Niet meer actief

    Daar heb ik dan weer geen idee van :) geloof je direct!
     
  15. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik vond de klossen vreselijk. Bij de oudste hebben we een logeerbed op klossen gezet, daar deden we eerst de controles na de bevalling. Maar kraamverzorgster wilde ze ook liever op een lager bed doen, en ze vond het bed verschonen ook echt geen enkel probleem zonder klossen.

    Bij de tweede wel ons eigen bed op klossen gezet; vreselijk! Wat een geklauter! En om eruit te komen moest ik een soort van springen, echt niet te doen. Kraamzorg kwam de dag nadat we thuis waren gekomen uit het zkh, toen had ik dus 1 nacht thuis geslapen met klossen, en ze mochten er meteen onderuit. Zij was vrij klein en met klossen was het gewoon vreselijk onhandig allemaal.

    Bij de intake werd wel gezegd dat het in principe moet ivm controles op bed en bed verschonen, als het bed niet op klossen staat kunnen ze dat weigeren (en een bed verschonen kan natuurlijk papa ook wel doen, maar de controles zijn wel noodzaak lijkt me). Dus mja, ik zou ze in huis halen en als de kraamverzorgster ze echt eronder wil, dan even papa + sterke buurman aan het werk zetten? Of misschien een logeerbed op klossen zetten voor die controles?
     
  16. Rizzoli

    Rizzoli Fanatiek lid

    21 aug 2013
    2.317
    810
    113
    Hier ook bevallen met een keizersnede. ben zelf maar klein, dus klossen ging m niet worden.
    Kraamzorgorganisatie had er geen problemen mee, gaf wel aan dat de kraamverzorgende er dan voor mocht kiezen om het bed niet te verschonen. Uiteindelijk heeft ze dat wel gedaan, was geen probleem zei ze
     
  17. Melief

    Melief Niet meer actief

    Hier geen klossen omdat we een hoog bed hebben dienal de juiste hoogte heeft. Maar na de keizersnede was in en uit bed stappen echt drama. Moest echt een krukje ernaast hebben en zelfs dan was het bijna niet te doen
     
  18. Saz667

    Saz667 Fanatiek lid

    24 nov 2008
    4.828
    164
    63
    Bij de oudste twee hadden we een lager bed die we hadden opgehoogd met bierkratten. Ik had een krukje naast het bed om er in en uit te komen.

    Bij de jongste hebben we het bed niet verhoogd, want ons bed is al behoorlijk hoog (elektrische boxspring). Dat was geen probleem. Met uit bed komen (deze keer een keizersnede gehad) gooide ik het hoofdeind omhoog om mijn buik minder te belasten. Kraamzorg vond het geen probleem dat hij niet opgehoogd was.
     
  19. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.594
    3.975
    113
    2 keizersnedes gehad, beide keren bed op klossen en een klein opstapje/krukje naast bed gezet.
    vond het eigenlijk wel fijn om gewoon omrollend het bed uit te kunnen omdat het zo lekker hoog was ipv mezelf omhoog duwend vanaf het lage bed. maar ieder zijn voorkeur.
     
  20. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Als je in bed verzorgd moet worden na een operatie, en een keizersnede is ook een operatie, heb je recht op een hooglaagbed. Das een ziekenhuis bed, deze kun je gewoon vergoed krijgen door je verzekering.
     

Deel Deze Pagina