kloven

Discussie in 'Voeding' gestart door malou, 5 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. malou

    malou Actief lid

    9 nov 2005
    241
    0
    0
    moeder!
    eindhoven
    Hoi Hoi

    Ik heb even een vraagje...
    Ik ben begonnen met kolven, er wordt altijd gezegt dat het niet gelijk lukt! maar ik heb een hele fles vol!! Ik was bezig en het bleef maar komen. Ben bij 130 ml maar gestopt.
    Maar nu heb ik een vraagje yassin is 3 weken jong. Hoeveel moet hij drinken? Ik heb net gelezen 120 ml klopt dit?
    En hoe moet ik het opwarmen?
    Nou ik hoopr dat jullie me kunnen helpen en dan hoop ik dat yassin uit de fles wilt drinken dan kan ik aanstaande weekend het een keer uit besteden aan papa! En kan ik even een nachtje bijslapen want mijn wallen worden steeds groter.

    groetjes
     
  2. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Wat betreft de hoeveelheid kan het wel kloppen, maar met borstvoeding passen ze dat vanzelf een beetje aan.
    Afgekolfde melk mag naar mijn weten alleen in een flessenwarmer of in een pannetje water worden verwarmt.
    Niet in de magnetron!!
    De reden weet ik eigenlijk niet meer.

    Dat zou je eventueel ook kunnen navragen op het consultatie bureau of lactatiedeskundige.

    Groetjes
     
  3. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    Hoe warm ik afgekolfde melk op?


    Verwarm de melk langzaam tot 37 °C in een pan met warm water (au bain marie) of flessenverwarmer. Verhit de melk niet hoger, want dan vernietig je de antistoffen en voedingsstoffen.
    Gebruik liefst geen microgolfoven. Door de hitte daalt de kwaliteit. Als de melk te warm is, bestaat er een risico op verbranding van de mond of de slokdarm van je baby. Kan je niet anders, volg dan deze raadgevingen op:

    Verwarm de melk heel kort.
    Zet de oven op het laagste vermogen.
    Rol het flesje tussen je handen. Zo verdeel je de warmte over de hele fles.
    Controleer de temperatuur voor je de melk aan je baby geeft. Dit kan je doen door enkele druppels op de binnenkant van je pols te laten vallen.

    Standaard is 150 ml per kilo lichaamsgewicht gedeeld door het aantal voedingen op een dag. Maar pin je daar niet op vast. Het belangrijkste is dat je kind de dag doorkomt zonder honger en jij geen stuwing hebt en de voeding goed op gang houdt.

    ik geef zelf fles maar heb het even opgezocht voor je
    rust maar lekker uit :)

    gr debbie
     
  4. malou

    malou Actief lid

    9 nov 2005
    241
    0
    0
    moeder!
    eindhoven
    Hoi Hoi
    dankje jullie wel voor de reacties.
    Ik heb vannacht lekker geslapen! Hij dronk gelijk uit het flesje! Super baby :)
     
  5. b-tje

    b-tje Actief lid

    2 aug 2005
    453
    0
    0
    bejaarde helpende in een verpleeghuis als vaste na
    lent (nijmegen)
    Toen jasper geboren was mocht de bv wel in de magnetron maar wel verwarmen op 600 watt en alleen van de kou af.Ik hoorde van een vriendin dat het mocht in de magnetron maar meningen verschillen nog hierin merk ik.Ik heb het wel gedaan op 600 watt.Hij heeft er m.i niet onder geleden ;)
     
  6. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    staat er ook he b-tje
    maar zo kort mogelijk en de magnetron op de laagste stand :)
     

Deel Deze Pagina