Klussen in huis!!

Discussie in 'De lounge' gestart door Tamar, 31 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tamar

    Tamar Fanatiek lid

    11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Hier moeten nog best veel klusjes gebeuren zoals: wc afmaken, deurposten schilderen, nisje op zolder afmaken, plinten vastzetten enz.

    Ik ben vanmiddag weer even bezig geweest, maar ik vind het af en toe zo moeilijk om mezelf te motiveren. Mijn vriend doet de grote klussen hoor en ik help waar in kan....
    Ook hij is de laatste tijd niet zo gemotiveerd, we hadden gezegd tegen elkaar na de vakantie (febr.) gaan we echt weer wat doen. We hebben hooguit 2 dgn wat gedaan. Wel heb ik al het gereedschap gesorteerd incl de schroefjes....... Ik lijk wel gek, maar het schept wel orde!

    Over een paar weken krijgen we een nieuwe balkondeur, die maakt mijn zwager (timmerman).

    Komt het jullie bekend voor dat het huis niet af is? En dat wil ik zo graag!

    Gr.
     
  2. Anne5

    Anne5 Lid

    6 mrt 2006
    84
    0
    0
    Hi Tamar,

    Ik zit ook midden in de verbouwing. En oh, het lijkt zo lang te duren, maar als je niet per dag kijkt maar per maand bijv. blijkt het stiekem toch best hard te gaan met de vooruitgang. We hebben ons wel voorgenomen om aan de gang te blijven en om pas te stoppen met klussen als echt alles naar ons zin is, hoe moeilijk dat soms ook is. Verder houden we 1 avond in de week vrij om iets leuks te doen. Hou vol! Het wordt vast prachtig.
     
  3. runner

    runner VIP lid

    12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    ja dat hadden wij ook!
    we waren al 4 weken bezig met klussen in huis en toen vonden we het wel tijd worden om er ook maar eens in te gaan trekken, we zouden de laatste paar dingen wel doen als we er in zitten, maar ja van uitstel komt afstel daar komt nog eens bij dat we allebei TE makkelijk zijn. op de logeer kamer moet je niet komen, die deur zit altijd dicht maar de rest van het huis is redelijk af. we hebben in januari de kozijnen laten vernieuwen incl dubbel glas, dat heeft een vroegere vriend van mijn vriend gedaan maar nu stelt hij het steeds uit om het af te maken! das wel balen!! het heeft dus geen zin om nu bij te verven (stukken van de muur zijn kapot gegaan)
    ach ja er valt altijd wel wat te doen in je huis!!?
     
  4. Daphne

    Daphne Fanatiek lid

    1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Sja, wij zijn al sinds juli bezig. Gelukkig is het een koophuis, dus alles wat je doet, doe je ook werkelijk voor jezelf.
     
  5. Tamar

    Tamar Fanatiek lid

    11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    In het begin waren we er veel meer mee bezig maar toen moesten we ook wel. Als ik terug kijk dan hebben we gelukkig al wel heel veel gedaan maar die laatste "simpele" dingetjes lijken zo langzaam te gaan :cry:

    Dat is precies waar ik af en toe mee zit. Wij hebben wel wat langer dan vier weken gewacht maar ik begrijp precies wat je bedoelt.

    Mijn vriend heeft er een website van gemaakt hier onder twee voorbeeldjes. De rest kun je zien op onze site


    Voorbeeldje keuken:

    [​IMG] [​IMG]
     
  6. Cinderella

    Cinderella Bekend lid

    20 mrt 2006
    752
    0
    0
    voed.ass.
    Breda
    Ik herken het!!

    Wij wonen hier nu 2 jaar, en elke keer doen we een beetje,
    Als we trouwen wil ik dat het helemaal af is (in juli), maar of dat gaat
    lukken. Ik vindt verven heel erg leuk, alleen alles wat je ervoor moet doen vindt ik niet leuk.
    Wel hebben we pas een nieuwe keuken, alleen de vloer moet daar nog gedaan worden.
    En verder kleine dingetjes, plinten, deurstijlen en de deuren moeten geverfd worden.
     
  7. Daphne

    Daphne Fanatiek lid

    1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Nou er is wel veel veranderd zeg!! Misschien moet je gewoon een paar keer naar de voor en na foto's kijken en bedenken dat je best geluk hebt, dat het allemaal zo mooi is geworden.
     
  8. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Je moet toch eens wat vaker naar die foto's kijken hoor!
    Het is prachtig geworden!
    Wij zijn heel kleinschalig aan het "renoveren" verdient het woord verbouwen niet!
    We zitten nu anderhalve week op tuinstoeltjes in de woonkamer en het begint me al aardig de keel uit te hangen.
    Aan de andere kant komt het heeeel mooi uit daar we met de eerste ICSI behandeling zijn begonnen.
    Het geeft afleiding en dat kan denk ik iedereen hier wel gebruiken hahaha
    :) :) :) :)

    Kop op meid! Schouders eronder en afmaken dat nestje van jullie!

    Liefs Elmo
     
  9. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Die foto's zijn supermooi!! Zo'n mooi huis wilde ik ook wel!!
    Wij gaan ook verhuizen achter 2 weken, gelukkig is de vriend van een vriendin van me heel handig en momenteel ook nog werkloos dus hij gaat vanaf dinsdag aan de slag en als alles volgens zijn planning gaat kunnen we achter 1,5 week lekker gaan verhuizen!
     
  10. chiesa

    chiesa Fanatiek lid

    4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Hele mooie foto's!!! Je zou zo in tv wonen kunnen staan! Mooi dat jullie zelf veel of alles kunnen doen, ik heb echt een mannetje met 2 linkse handen hoor pff. Ik doe dus de klusjes in huis en anders moet je helaas altijd een ander vragen...

    (Toen ik trouwens het woord KLUSSEN in huis zag staan dacht ik eerst wat anders :oops: ;) )

    Echt een leuke site!
     
  11. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Hier nog iemand met een man met 2 linkerhanden!!
    Ook ik doe alle klusjes in huis, hij ziet zelfs op een beschrijving van een kast van de ikea dingen die er niet staan ("dit schroefje daarin" enz)
     
  12. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    jeetje complimentjes hoor wat is dat mooi geworden zeg
     
  13. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    ik ken het...we hebben in 2002 het huis gekocht, en we zijn nog steeds bezig!!! alles is nu (gelukkig) wel dicht, moet alleen nog afgewerkt worden, keuken bij ons is een bij elkaar geraapt zootje waar je geen ruimte hebt, woonkamer en iris haar kamertje zijn de enige ruimtes die af zijn.....de rest moet dus nog...
     
  14. Marian

    Marian Fanatiek lid

    27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Een man met twee "linker handen" lijkt me opzich nog best handig! Dan kun je alles lekker uitbesteden...

    Die van mij heeft twee rechter handen, maar dat heeft ook zo zijn nadelen hoor! Bij ons in huis is alles nogsteeds niet af omdat hij altijd druk is voor anderen, onszelf komt op de tweede plaats! Als hij een paar vrije uurtjes heeft wil hij namelijk ook wel eens uitrusten....

    Dus zo heeft alles zijn voor en zijn na.

    Mooi geworden trouwens, die keuken!

    Marian
     
  15. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Ja goed, dat heeft ook zijn nadelen, maar wie denk je dat bij ons bijvoorbeeld een nieuwe kast in elkaar moet zetten??...... juist!! :)
     
  16. Marian

    Marian Fanatiek lid

    27 feb 2006
    3.648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Dus dan ben jij de klos?

    Ik doe dat soort klusjes ook meestal zelf, maar vind het ook best leuk om te doen, dus dat scheelt!

    Mijn man werkt voor zichzelf, en soms ga ik wel mee op de klus, dan kan ik hem helpen, leer ik ook veel van! Het is best interessant om te zien, maakt je wel weer een stukje meer onafhankelijk!

    Leve de emancipatie dan maar??? ;)

    Marian
     
  17. Tamar

    Tamar Fanatiek lid

    11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Thx voor alle complimentjes, en idd als ik zo terug kijk is er best veel gedaan....

    Wij hebben klussen ook eigenlijk geleerd door te doen! Mijn vriend had natuurlijk wel wat ervaring, maar niet een heel huis verbouwen hoor!

    Gisteren hebben we weer aardig wat klusjes gedaan, vloeren in de was, nisje op zolder is af, tafeletjes geschuurd en in de was! Dat gaf toch weer een gemotiveerd gevoel! :) :)

    Groetjes Tabitha
     
  18. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    @Tamar: als je dan toch ziet wat het allemaal opleverd en hoe mooi iedereen het vindt, moet je toch wel weer een beejte gemotiveerd raken he? :)

    @Marian79: Inderdaad leven de emancipatie :)
     

Deel Deze Pagina