Heb je een draagzak of draagdoek? Hier de eerste 2 maanden ook zoveel kramp gehad waardoor overdag slapen ook amper ging. Ik ben haar maar gaan dragen. Zo had ik m’n handen eens vrij en vaak sliep ze in de draagdoek wel wat. Het is niet ideaal maar geeft beide wat meer rust en jou wat meer vrijheid. De afgelopen maand niet meer nodig gehad. Nu had ze t weekend weer een hele huilerige ochtend. Kind in de doek gebonden en ben wat gaan rondhobbelen door huis. Na een half uurtje sliep ze en knapte daarna weer snel op.
Ik heb een tricot draagdoek nog van mn dochter destijds maar in tegenstelling tot mn dochter die wat grover gebouwd is, zit hij daar met zn iele postuur zo slecht in dat ik overweeg een draagzak te halen. Qua gewicht redt ie t wel, maar zn rug is behoorlijk smal, dat zit voor geen meter met die twee banen die over zn rug moeten. Vol pand over de rug lijkt me wat gunstiger met hem. Mja...beetje veel keus en dedicated drager ben ik ook niet, buitenshuis is t gewoon de wandelwagen en heup- of rugdragen is fysiek voor mij uitgesloten.
En als je die banen wat los trekt. Hier vouw ik ze zoveel mogelijk open. Dat het echt brede stukken zijn die langs haar zij en rug gaan. En dan ook wat breder over mijn schouders/bovenarmen heen. Zoals dit:
hmmm wel een goeie maar die is denk pas in normale zit te doen, hier nog kikvors (verzuipt in maat 50, kruidvat mt 0 luiers, echt die 3.7 kg zit ergens verstopt maar waar is me een raadsel)
Mmm ja ik begon met een week of 4? Te dragen. Toen zat ze rond 4,5 kg. Je kan het eens proberen en anders is het in elk geval een oplossing als hij iets groter is en je hebt het probleem zo nog. Heb je in elk geval even je handen vrij voor dochter ed Een elektrisch wipstoeltje deed het hier ook goed rond maand 2. Niet te lang maar even 10-15 min was ze wel zoet. Precies genoeg om even voor jezelf te zorgen
Die stoel kunnen we testen op de kdv eind januari, net als de wiebel wieg (idee van leander wieg met zo'n springveer). Dochter was er niet uit weg te krijgen. Deze vindt bad ook vre-se-lijk, alsof je m in de bagger gooit ofzo. Beetje apart figuur, dochter en vele anderen vinden niks lekkerder dan bad, hij dus echt niet ook niet met omgeslagen hydrofiel. Dus ik wacht nog ff op mn testopties bij de kdv
Als je er eens een handleiding bij kon krijgen hè wij hebben onze wipstoel 2e hands op de kop getikt. Dan is t nog wel leuk om uit te proberen. Op het kdv hebben ze idd ook genoeg keus! Je hoort vanzelf wel wat werkt. Vindt hij het omkleden niets, of een bad helemaal niet? Anders snel mee onder de douche Of eens een natte lap er extra overheen. Je moet wat met die kleintjes haha. Hier vond Y. Badderen in het begin ook niet zo fijn, maar was vooral het omkleden en dan uit een warm bad getild worden. Gillen van die 2 minuten dat ze koud/bloot lag (maar dat hebben vaste alle baby’s).
Het omkleden en afdrogen maak je geen vrienden mee, maar als je echt een boze baby wilt moet je m in bad zetten al of geen badinzet maakt niet uit. Het is net een grote horrorshow voor m. Bonuspunten als je zachtjes heen en weer gaat deinen want dan is ie helemaal in paniek modus. Niet paniek paniek maar gaat wel heel angstig in de rondte maaien en dat gezicht spreekt boekdelen. Bedenk iemand met smetvrees die je in de bagger zet en dan vervolgens de volgende vrachtwagen aan komt rijden. Of een dreumesje die in de zomer de watersproeier ontdekt in zn gezicht met koud water en dat NIET leuk vindt en staat te stokken met zn ademhaling zoals alleen een ukkepuk kan. (en geweldig filmmateriaal oplevert)