Knarsbitje

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door mariska165, 2 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mariska165

    mariska165 Fanatiek lid

    4 jan 2009
    4.074
    581
    113
    groningen
    Hoi, mijn dochter van 9 knarst snachts vreselijk met haar tanden. Nu ben ik aan het zoeken naar knarsbitje.
    Ben benieuwd of er op het forum iemand is die ervaringen heeft met knarsbitjes voor kinderen en welke zijn aan te raden.
    Alvast bedankt.
     
  2. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.954
    8.765
    113
    Ik zou advies vragen bij de tandarts.
     
  3. mariska165

    mariska165 Fanatiek lid

    4 jan 2009
    4.074
    581
    113
    groningen
    Ik heb het al een keer benoemd bij de tandarts. Dat werd afgedaan met: alle kinderen knarsen snachts. Nu heeft ze laatst een nacht bij me geslapen. Maar het is echt verschrikkelijk hoe hard ze knarst. Geloof nooit dat haar kiezen er niet van te lijden hebben.
    Maar zal het in ieder geval nog een keer benoemen.
     
  4. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.954
    8.765
    113
    Dat is inderdaad wel erg jammer. Misschien inderdaad toch nog eens benoemen hoe erg het is. In plaats van wanneer je een afspraak hebt over de telefoon.
     
  5. Jazziepooh

    Jazziepooh Niet meer actief

    Mijn dochter knarst 's nachts ook vreselijk hard met d'r tanden. Ik heb het ook aangegeven bij de tandarts en er werd gezegd dat het nu nog niet zo erg is, omdat ze haar hoektanden nog niet gewisseld heeft.

    Ik knars zelf ook in stressvolle periodes en bij mij zie je inderdaad wel dat mijn hoektanden wat afgesleten zijn. Ik gebruik soms wel zo'n bitje, zie afbeelding. Maar ik weet niet of deze ook fijn/geschikt is voor kinderen..
     

    Bijgevoegde bestanden:

  6. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.938
    15.247
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Wat de tandarts zegt klopt wel.
    Mijn zoon knarste echt vreselijk met zijn tanden in de nacht.
    Als ik hem dan weleens ging instoppen had je echt het gevoel dat je met een nagel over een schoolbord ging. Zo akelig en al helemaal als die weleens ziek bij ons in bed moest liggen. 9 van de 10x ging ik in zijn bed en mocht mijn man er naar gaan liggen luisteren.
    Ik werd er echt onpasselijk van. Hier vertelde de tandarts dat ze dat knarsen doen omdat ze nog veel ruimte in de mond hebben en volgens mij klopt dat wel. Het knarsen is gedurende het doorkomen van het blijvende gebit steeds minder geworden. Hij is nu 17 jaar en heeft een perfect gebit en voor zover ik weet knarst hij niet meer.
     

Deel Deze Pagina