Onze dochter is te groot geworden voor haar babybad, ze ligt dan helemaal klem en volgens mij is dat niet zo fijn. Nu heb ik bij Prenatal een Delta Baby 'luchtbedje'gekocht, waar ze op drijft in het grote bad. Ze vindt het heerlijk en je hebt als ouder 2 handen vrij omdat je geen arm onder haar door hoeft te halen en dat scheelt bij ons sowieso spierpijn, want onze badkuip is erg diep. Natuurlijk wel continu erbij blijven, maar ze is helemaal relaxt. Misschien een tip voor andere ouders waarvan het kindje te groot is voor een babybad.
jeetje, is je dochtertje zo groot, dat ze nu al niet meer in het badje past, of is het badje heel klein? Die van ons is al ruim 7 maanden (en ca. 70 cm) maar die past nog gewoon in het badje (van de hema) en gaat daar ook met veel plezier in. Ze kan wel steeds meer zelfstandig zitten dus misschien dat dat het is, maar ze ligt toch het meeste in het badje anders is het zo koud.
heb jij een kleinere badje dan? youame zit nog steeds in het babybadje haha dice zit in zo'n stoeltje in dat badje als dice gewoon ligt is hij ook te groot daarom dat stoeltje
Hier passen ze ook nog gewoon in de babybadjes! Ze vinden zelfs dat ze samen in 1 kunnen! Haha! Dan klimmen ze bij elkaar als ze samen in bad gaan maar in hun eigen badje. Maar ik denk dat je bedoeld dat ze te lang word om er languit in te liggen? Toen zijn wij ze gewoon iets omhoog vast gaan houden en we hadden van die plastic inzet/leg stoeltjes. En weer later gewoon zittend in het bad, eerst met ondersteuning en toen ze zelf konden zitten met alleen toezicht en af en toe ondersteuning.
Ze? ik bedoel het badje dan, haha Ja ik bedoelde inderdaad languit liggen maar ik ga bijna altijd in het grote bad nu met Selina, veeeeelllll leuker!
Hihi cindy ik had je foutje niet eens gezien ! Ik schreef 'ik denk dat je bedoeld......in te liggen' eigenlijk naar de ts! Alleen zie nu ook dat het net lijkt alsof het naar jou was! Haha! Hoewel het voor iedereen geldt natuurlijk, maaar nu leek het net alsof ik het alleen tegen jou had ! En idd een groot bad is vast veel fijner, maar die hebben wij niet ! En al hadden we het, dan ging ik er niet in! Haha! Ben ik te ongeduldig voor ! Tegen de tijd dat het bad vol is wil ik er weer uit !
Ik heb m ook......echt geweldig leuk! Is ook leuk als je samen wilt douchen en manlief is er niet...dan kan je de kleine laten drijven in bad en je kan je even afdrogen en een badjas aandoen (uiteraard blijf ik bij het bad en heb ik van te voren alles klaar gelegd ) maar Demi vind het luchtbedje ook helemaal geweldig hier in ieder geval geen miskoop geweest
He, ga er eens even op googlen om te kijken wat het is. Het verbaasd me dat de kids van een aantal van ons nog steeds in het badje passen? Die van mij paste er al met een maand of 2 / 3 niet meer lekker in. Stootte hij continu zijn hoofdje tegen de rand. Misschien was het badje wel extreem klein ofzo, maar sindsdien gaat onze kleine vent gewoon lekker onder de douche met papa. Maar zo'n luchtbedje is misschien ook wel wat.
Waarom koop je dan niet zo'n badzitje voor hem? Daar kun je je kindje lekker op leggen in bad en je hebt je handen vrij. Jelle heeft er altijd heerlijk op gelegen... Echt ideaal! In het begin gebruikte ik het gewoon in het babybadje en later toen het badje te klein werd in het grote bad. Zo'n ding bedoel ik: http://www.bebe-jou.nl/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.bbj_detail_page&product_id=745&category_id=7&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart
Dat badzitje hebben we inderdaad ook gekocht. Maar heb het maar 1 x gebruikt en staat nou stof te happen in de kast. Ik vond dat onze kleine vent er nou niet echt lekker in zat eigenlijk. Zijn balletjes (om het beestje maar bij zijn naam te noemen ) vond ik behoorlijk in de 'knel' komen, doordat hij met zijn kruis naar dat steuntje schoof. Nee, hoorde iedereen er vol lof over en hem hem daarom gekocht, maar persoonlijk vind ik het een onding (of ik gebruik het niet goed ofzo)
Ik heb daar meer mensen over gehoord, maar dat zelf eigenlijk nooit zo ervaren. Ik had wel een ander merk, misschien dat dat het verschil is. (Die van mij komt volgens mij van de Zeeman vandaan, ik heb hem van mijn zus) Maar misschien gaat het beter nu hij wat groter is?
noa zit ook nog in het babybadje...in zo''n aquasit dan hoef je ze ook niet te ondersteunen en kunnen ze hun eigen gang gaan...noa vind het helemaal geweldig...voorlopig kan ze nog i het babybadje...
ik heb m van prenatal eigen merk, die is een stuk goedkoper en die heeft niet zo'n hoog kruis als die van bebejou, voor de jongetjes kan dat denk ik heel vervelend zijn...
Als ons meisje hier te zwaar voor wordt (ze is nu 6500 gr en 63 cm) dan ga ik ook voor zo'n zitje. Wat betreft het te groot worden voor het badje, ze kan nog niet zitten en uitgestrekt (ik heb ook die van de Hema) ligt ze zo ongeveer klem en kan ze haar beentjes bijna niet meer strekken. Als ze straks kan zitten dan denk ik dat het babybad wel weer fijn is, lekker hoog voor ons
Je kunt zo'n badzitje ook in het badje zetten, scheelt je een hele hoop water in vergelijking met het grote bad... Daar moet echt wel een flinke plens in wil je je baby een beetje lekker warm houden, omdat hij hoger ligt in het zitje...