Knie luxatie

Discussie in 'Aangeboren afwijkingen' gestart door moontje2008, 3 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moontje2008

    moontje2008 VIP lid

    7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Mocht er ooit iemand hetzelfde meemaken dan is er hier in elk geval een topic over.

    Ons dochtertje is drie jaar geleden geboren met een zogenaamde knieluxatie. Haar onderbeen stond in een haakse hoek op haar bovenbeen en was volledig uit de kom. Dit is heel zeldzaam en mijn vk wist totaal niet wat ze er mee aan moest en de kinderarts in eerste instantie ook niet.

    Gelukkig was er een geweldige ervaren orthopeed die twee keer eerder had gezien en ons vrij snel gerust kon stellen. Eef was 5 uur oud toen ze vanaf haar bovenbeen tot enkel in het gips zat. Ze heeft hier 6 weken in gezeten en daarna nog 3 mnd in een pavlik bandage om haar spiertjes te trainen.

    Hoe het komt weten ze niet, mijn gyn zei dat het waarschijnlijk in mijn buik is gebeurt, dat ze ooit een vreemde beweging heeft gemaakt. Maar ze hebben ook behoorlijk op mijn buik lopen drukken en aan haar getrokken tijdens de bevalling, de orthopeed zei dat dat ze het gewoon niet weten en dat het echt heel zeldzaam is. Ik heb slecht een ander (belgisch) kindje kunnen ontdekken.

    Eef heeft zich met fysiotherapie goed ontwikkeld, je ziet er niets meer van. Waarschijnlijk is ze wel net zoals mij hypermobiel.

    Dus, is jouw kindje ook met dit geboren en lees je dit nu.. Het komt goed!

    Groetjes

    Monique
     
  2. Myrthe

    Myrthe Niet meer actief

    Wel heftig als je het leest, denk dat je best geschrokken bent toen je was bevallen. Gelukkig is het van tijdelijke aard maar toch ;)
     
  3. moontje2008

    moontje2008 VIP lid

    7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Het eerste wat de verlos zei was "oh mijn god dit is niet goed" toen heb ik zelf maar gevraagt of het een jongetje of een meisje was.. Het mooie was dat ze toen ik met de zw van fien in het zh lag een keer langskwam en vertelde hoe het voor haar was geweest toen eef werd geboren, dat ze echt heel erg was geschrokken.

    Heb twee foto's kan er niet naar kijken, haar onderbeen stond haaks naar boven.. Echt heel vaag.

    Mijn mag is toen mee naar de gipskamer geweest en de orthopeed trok er een keertje aan en plop, hij zat er weer in, ze heeft niet eens gehuilt..

    Het kon een onderdeel zijn van een syndroom, maar dat was het godzijdank niet, de orthopeed noemde het een sportblessure :)

    Eef is nu nog steeds een halve berggeit :)
     

Deel Deze Pagina