Knip of scheur voorkomen met Epi-no? Wie heeft ervaring?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Pooh69, 20 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pooh69

    Pooh69 VIP lid

    31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    [​IMG]

    Ik ben aan het twijfelen over de aanschaf van de epi-no om een knip of scheur te voorkomen. Mijn vk vond het prima en was benieuwd naar het resultaat. Maar vertelde me dat het ook een deel voor de gemoedsrust is ;)

    Zie: http://www.epino.nl/inleiding.htm

    Wie heeft er eravring mee? ben benieuwd! :D
     
  2. Mrijn

    Mrijn Fanatiek lid

    11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Geen ervaring (nog), maar ik lees wel graag mee! Mijn vlos had er ook nog geen ervaring mee dus veel gebruikt zijn ze blijkbaar niet (kan ik me ook wel voorstellen voor 100euro...).
     
  3. Pooh69

    Pooh69 VIP lid

    31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    Ja is ook zo, maar als het werkt en als ik daardoor meer zelfvertrouwen krijg is het me dat wel waard! ;)
    Het nadeel is alleen als je te vroeg bevalt, want je mag er pas vanaf week 37 mee beginnen! ;)
     
  4. pollywol

    pollywol Actief lid

    14 aug 2007
    264
    0
    0
    Veel goedkoper en schijnt ook te werken: masseren met perineum massage olie. Gewoon bij de drogist. Kan het resultaat helaas nog niet melden. Dit kun je vanaf 34 weken doen en werkt heel simpel.
     
  5. Mrijn

    Mrijn Fanatiek lid

    11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Ben van plan het beide te gaan doen. Wil eigenlijk alles wel doen om te voorkomen dat ik uitscheur.
     
  6. evaatje

    evaatje Bekend lid

    23 feb 2007
    872
    0
    0
    olie heeft bij mij niet geholpen. Heb 2 knippen gehad maar daar helemaal niks van gevoeld, ook daarna niet.
     
  7. Pooh69

    Pooh69 VIP lid

    31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    Ik ook! ;)
     
  8. Damie

    Damie Bekend lid

    14 jun 2006
    724
    0
    0

    een hele stomme vraag maar WAAR moet je PRECIES masseren?
     
  9. marline1983

    marline1983 VIP lid

    11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    volgens mij as ik het goed heb tussen je vagina en anus
     
  10. sassie1980

    sassie1980 Fanatiek lid

    30 dec 2006
    2.292
    0
    0
    Hoi,

    Ik heb die perineum massage-olie van Weleda gebruikt en ik ben zonder kleerscheuren uit de bevalling gekomen. Geen scheur of knip, dus ook geen hechtingen.
    Het was mijn eerste kindje en ik ben in 2 uur tijd van 2 cm naar 9 cm ontsluiting gegaan, maar op een of andere manier (door die olie?) was mijn perineum erg soepel.

    Ik heb vanaf 34 weken ongeveer 3 keer per week die massage-olie gebruikt. Eerst moet je met een vinger in je vagina en dan de voorwand masseren, daarna moet je met je duim de huid tussen vagina en anus masseren.

    Groetjes Saskia
     
  11. Pooh69

    Pooh69 VIP lid

    31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    Bedankt voor de info. Kun je die van weleda gewoon bij de DA drogist halen?

    Maar wie heeft er nog ervaring met de epino? Ben benieuwd!
     
  12. DaisySanches

    DaisySanches VIP lid

    20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Geen ervaring, ben wel erg benieuwd.

    Perineumolie van Weleda is gewoon bij de drogist te koop.
    Ik heb mijn flesje al in huis, nu maar wachten tot ik het mag gebruiken :p.
     
  13. Pooh69

    Pooh69 VIP lid

    31 mrt 2007
    6.935
    0
    0
    Ik ga van de week ook maar alvast de olie gebruiken, maar wacht nog steeds op ervaringen met de epino! ;)
     
  14. Mams136

    Mams136 VIP lid

    26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    bedankt voor de goeie tips!
    ga ik zeker niet vergeten :D
     
  15. augustus

    augustus Niet meer actief

    Je kan ook gewoon tarwekiemolie of calendulanolie gebruiken voor die massage. ALs het maar een licht eterische olie is.
     
  16. Nanda2

    Nanda2 Lid

    22 mrt 2007
    35
    0
    0
    ik heb de epi-no gebruikt, 2 jaar terug! en ik ben razend enthousiast. De persfase duurde nog geen 20 minuten en dat is voor een eerste kindje erg snel. Mijn dochter was 3100 gram en 48 cm. Ik ben niet geknipt en niet gescheurd bij de bevalling. 3 dagen na de bevalling ging ik weer op de fiets om boodschappen en een week na mn bevalling zat ik weer voor het eerst op mn paard. Ik ben er van overtuigd dat dit mede mogelijk was door de epi-no. Momenteel ben ik zwanger van de tweede en ik ga hem straks zeker weer gebruiken
     
  17. FreeWilly8

    FreeWilly8 Fanatiek lid

    23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Ik ben nog niet zwanger, maar zit er ook wel eens over te denken. Er zijn wel ervaringen te lezen op de site van de Epi-no, maar ja, die zijn natuurlijk altijd positief. Ervaringen zijn ook voor mij dus van harte welkom, want 't is nogal een aanschaf.
     
  18. AlmostMummy

    AlmostMummy Actief lid

    26 nov 2007
    302
    0
    0
    ik ga m ook kopen want k ben echt bang om te scheuren dat is mijn grootste angst..en k hoop dat het werkt
     
  19. kimkivits

    kimkivits Fanatiek lid

    28 jun 2006
    2.209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    hey meiden,

    ik was net als jullie als de dood om te scheruen/knippen.
    maar eerlijk is eerlijk, ik denk zelf dat al die dingen niet werken (sorry!).

    ik ben uiteindelijk wel geknipt na anderhalf uur persen, maar aidan was dan ook 8 1/2 pond dus hij kon er bij mij simpelweg gewoon niet zonder hulp uit. dus had ik dan al die dingen gedaan was dat alsnog voor niks geweest want mijn bekken waren te smal. want dat kun je ook nog hebben...

    maar goed, ik wil alleen ff zeggen dat de knip zo erg meeviel en het MINST erge vd hele bevalling was. nog veel succes met smeren en succes bij de bevalling!
     
  20. AlmostMummy

    AlmostMummy Actief lid

    26 nov 2007
    302
    0
    0
    ja dat is ook weer waar kim..had ik niet aan gedacht maar van te voren weet je tog hoeveel je kindje weegt of niet?
     

Deel Deze Pagina