Ladingen zand!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Vogelhuisje, 11 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vogelhuisje

Vogelhuisje Bekend lid

2 apr 2014
    879
    1
    18
    Dan heb ik het niet over een beetje zand maar echt scheppen vol... ze vindt het gewoon heerlijk... kan dit kwaad?

Het is zand uit de zandbak en ik wil binnenkort even een wormenkuurtje halen. Ze is bijna 2 en behalve de onmogelijk schoon te krijgen poepluiers en het gekraak hebben ik en zij er geen last van...

Nog meer meiden met kids die zand liefhebbers zijn?

2. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Lijkt me niet gezond. Sommige dieren eten sommige soorten aarde, vanwege voedingsstoffen. Maar voor zover ik weet zitten die niet in zandbakzand ;)
    Ik zou het verbieden.

Dl stopt niks in haar mond (zelfs eten gaat moeizaam haha).

3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Het is bij de meeste kinderen een zeer normale fase dat ze van alles in hun mond stoppen. En om een mens te vergelijken met een dier? :(

Wees gerust TS. Ook Aiden heeft deze fase gehad en leeft nog steeds. Nooit last gehad van wormen overigens, maar hij zat dan ook alleen in de afdekbare zandbak bij ons achterthuis.

Wat ik me wel afvraag: zand uit een algemene zandbak of uit een privezandbak bij je thuis?

4. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Ik snap dat het een fase is en dat het lastig is maarre.. Scheppen zand? :$

5. Salsera

Salsera Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.196
    177
    63
    NULL
    NULL
    Klinkt niet heel vreemd hoor ;) Een van mijn oppaskindjes at ook graag zand en dronk ook graag modderwater.... Hij sloeg er zelfs koekjes voor af haha. Als het zand is uit je eigen afgedekte zandbak zou ik er niet al te moeilijk over doen. Uiteraard wel op blijven letten en aangeven dat het niet de bedoeling is, maar af en toe een hap (dus geen ladingen zand haha) is geen ramp. Bij een openbare zandbak (of strandje oid) moet je wel goed opletten ivm uitwerpselen van dieren.

6. fafa

fafa Niet meer actief

7. Vogelhuisje

Vogelhuisje Bekend lid

2 apr 2014
    879
    1
    18
    Haha bedankt voor de reacties :) ze doet het alleen thuis in onze zandbak met deksel... Op het strand of openbare zandbakken heb ik het haar nog nooit zien doen...

Volgende week naar het cb dus zal daar ook eens navragen... Verbieden heeft hier nog geen zin dan moet ik echt elke minuut dat ze buiten is erboven op gaan zitten... Ik dacht vanmiddag opeens misschien kopieergedrag want als ze mij een zandkoekje brengen doe ik natuurlijk net alsof ik hem op eet en haar zus net zo... Alleen vindt ze het dus ook echt lekker haha. Mijn oudste had dit niet die is juist panisch voor vieze handen en een vieze mond en zand...

Deel Deze Pagina