kno arts

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sabagirl, 28 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sabagirl

    sabagirl Fanatiek lid

    15 okt 2015
    3.320
    1.052
    113
    We hebben voor onze dochter een verwijzing naar de kno arts gekregen. Dit omdat ze blijft kwakkelen, steeds ontstoken keelamandelen maar de oren gaan relatief goed (1x dubbele oorontsteking en af en toe wat rood). Nu al 2x ab verder dus daarom de verwijzing.

    Wat kon de kno arts voor jullie 1 jarige betekenen?

    Bij zoon waren we ook rond 1 jaar bij kno maar omdat het bij hem de oren waren werden het buisjes en bij 3,5 opnieuw buisjes en neusamandel maar ja... buisjes zullen niks doen bij mijn dochter aangezien het niet haar oren zijn.
     
  2. smax

    smax Fanatiek lid

    15 feb 2018
    1.949
    1.040
    113
    Vrouw
    Hier met 10 maanden naar de kno. Al 7 ooronstekingen binnen een half jaar en zeven kuren AB en hier kreeg hij dus buisjes.
    Helaas... ooronstekingen blijven. Wel loopt -door de buisjes- de viezigheid eruit en heeft hij er iets minder last van.
    Zonder antibiotica redt hij het sowieso niet met een ooronsteking.

    Zou het gewoon afwachten. Wellicht de keelamandelen eruit als ze het meest last van haar keel heeft?!
     
  3. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    wij zijn net na haar eerste verjaardag doorgestuurd. Ze had inmiddels 15 oorontstekingen achter de rug. Ze heeft buisjes gekregen en haar neusamandelen zijn geknipt. Na de ingreep nooit meer oorontsteking gehad, ze is nu ruim 10:).
    Toen ze 2,5 was ongeveer zijn de buisjes eruit gevallen, maar nooit meer last gehad.
     
  4. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Wij zijn pas met 3 jaar doorgestuurd en dit door de logopediste.
    Onze oude huisarts wilde absoluut geen doorverwijzing geven en onze nieuwe ook niet.

    Ze kon niet goed horen daardoor had ze een spraakachterstand dus kreeg ze buisjes en omdat ze gigantisch snurkte en vaak verkouden was is der neusamandel verwijderd.
    Sinds de operatie heeft ze last van der keel en we moeten binnenkort terug op controle voor der keelamandelen.
     
  5. JongetjeM

    JongetjeM Bekend lid

    28 jan 2015
    959
    216
    43
    ---+
    Hier ook kindje wat vaak keelontsteking heeft gehad.. Tot 2,5 jaar 6 of 7 keer, iedere kuurtje en uiteindelijk doorgestuurd. Toen de keel en neusamandelen verwijderd, ze zeiden dat hij toen wel een van de jongste was waarbij ze ze hadden verwijderd..
     
  6. Regenboog01

    Regenboog01 Bekend lid

    23 jan 2017
    792
    478
    63
    Absoluut niet leuk voor jullie, maar wat een opluchting om dit te lezen. Mijn dochter is al 2 keer geholpen aan buisjes en neusamandel en nu ook de keelamandelen, maar die stomme rot oorontstekingen blijven. De kno arts gaf aan dat dit eigenlijk niet kon, omdat de druk er vanaf is gehaald dus een oorontsteking is absoluut niet logisch, maar ze heeft ze toch echt. Ik baal ervan dat ze steeds antibiotica oordruppels krijgt, maar ze heeft er echt pijn aan en het zijn vieze looporen. Ook baar gehoor is al aangetast, dus als we niks doen lopen we best een risico op permanente gehoorschade. Ik lees het nergens, nu lees ik eindelijk eens iemand die ondanks buisjes toch oorontstekingen blijft houden. Is je kindje ook vaak verkouden? Hier bijna doorlopend, zo sneu!
     
  7. smax

    smax Fanatiek lid

    15 feb 2018
    1.949
    1.040
    113
    Vrouw
    Hier zeggen de huisarts en de kno-arts allebei dat ooronstekingen kunnen blijven. Alleen door de buisjes kan de viezigheid eruit en hebben ze er minder pijn als het goed is.

    Tot twee weken terug is hij maandenlang verkouden geweest. Het gaat ineens heel erg goed!

    We zitten nu al wel vier weken aan de antibioticakuur. Maandag horen we meer van het ziekenhuis (heeft ook al vijf weken koorts en een ooronsteking die dus niet overgaat).

    Maar wat ontzettend vervelend dat ze zeggen dat je geen ontsteking kan krijgen na buisjes.
    Hier helaas wel...
     
  8. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.825
    14.155
    113
    Man had buisjes maar desondanks gewoon ooronstekingen. Wel minder maar had ze wel. Sinds zn 10e was t over, buis van eustachias schijnt dan voldoende gegroeid te zijn. Op latere leeftijd is zn trommelvlies aan 1 kant wel gesprongen, zeewater en zwembad afwisselen met elkaar schijnt een slecht idee te wezen en dat was al zwakker dus zwemmen doen we liever niet (ookal heeft hij aangemeten gegoten oordoppen) en met watergevecht oordoppen in. Hij kan t laten opereren maar bestaat t risico eenzijdig doof te worden, dus hij kiest daar bewust niet voor te laten behandelen.
     
  9. Donutlover

    Donutlover Fanatiek lid

    1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Mijn oudste heeft een paar keer fikse keelontstekingen gehad met bloed spugen aan toe.
    Daarnaast was ze ook vaak ‘doof’ tijdens periodes van verkoudheid en dat had ze echt te vaak. Op school was dat op een gegeven moment ook te merken.
    Arts stuurde ons eigenlijk direct door en de kno arts was meer terughoudend wat de keelamandelen betreft. Uit eindelijk toch gedaan in combi met buisjes en de neusamandelen.
    Ik snapte niet zo goed waarom ze zo terughoudend waren over het verwijderen van haar keelamandelen. Over de buisjes en neusamandelen deed ze veel ‘makkelijer’. Maar na de operatie toen we eenmaal thuis waren snapte ik waarom:oops: ik geloof dat ze nu 5 keelontstekingen per jaar aanhouden als grens om de amandelen te verwijderen.

    Nu gaat het stuk beter! Niet meer doof tijdens verkoudheid en geen keelontstekingen meer gehad
     
  10. sabagirl

    sabagirl Fanatiek lid

    15 okt 2015
    3.320
    1.052
    113
    Bedankt voor alle reacties. Afgelopen week is ze opgenomen in het ziekenhuis geweest met pseudokroep. Ze was welgeteld 1 week beter geweest. Hierdoor heeft de kinderarts de afspraak met de kno vervroegd en kunnen we nu gelukkig morgen al terecht ipv half april! Ben heel benieuwd wat hij gaat zeggen/adviseren.
     
  11. sabagirl

    sabagirl Fanatiek lid

    15 okt 2015
    3.320
    1.052
    113
    Hier heeft zoon ook buisjes maar ook nog steeds oorontstekingen. Alleen door de buisjes kan de rotzooi eruit en hoopt het druk en vocht niet op achter zijn trommelvlies. Dit is ook zoals de kno arts het aan ons had uitgelegd.
     

Deel Deze Pagina