knuffel over gezichtje

Discussie in 'Veilig slapen' gestart door Jo85, 20 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jo85

    Jo85 Niet meer actief

    Onze kleine meid van nu goed 11 weken heeft aan haar fopspeen een tutpop hangen van de prenatal. Ze vind het belletje wat erin zit erg prettig dus heeft dit wel haar voorkeur. Echter sinds een 2 weken zorgt ze dat het popje telkens over haar gezicht komt. Ik vind dit ergens wel wat eng...
    Maar in hoeverre kan het ook daadwerkelijk kwaad?!
    Onze oudste moest niks van knuffels hebben maar onze dochter heeft veel troost aan een tut pop naast haar gezichtje als.ze in slaap moet vallen...
     
  2. Jo85

    Jo85 Niet meer actief

    Het gaat om deze tuttel...
     
  3. Strijkkraal

    Strijkkraal VIP lid

    11 apr 2008
    10.680
    3.691
    113
    Eva doet niet anders. Ik moet haar doorgaans "uitgraven" als ik haar wakker maak. In het begin maakte ik me daar wel zorgen over, maar het is meestal een hydrofiel doek, en die laten wel lucht door. Soms ook de Nestlé knuffel

    Ik heb wel alle beren en knuffels uit bed gehaald, die vind ik wel wat minder als die over haar gezichtje liggen.
     
  4. Jo85

    Jo85 Niet meer actief

    Maar jou dochter is "al" 5 maand...
    Ik ben niks gewend qua knuffels.. 😉😉;)
    Ik merk wel dat ze het belletje wat erin zit fijn vind om te horen aangezien ze direct weer in slaapt valt bij het horen van het belletje...
    (Misschien toch iets te maken met de bel die ik op mijn buik.droeg de.hele zwangerschap...)
    Maar ja kan dit kwaad ivm haar ademhaling?!
     
  5. Strijkkraal

    Strijkkraal VIP lid

    11 apr 2008
    10.680
    3.691
    113
    Ze begon er al eerder mee ... Eigenlijk toen ze naar haar eigen bedje ging dus vanaf een week ok 6 a 7.;)

    In het begin haalde ik het van haar gezicht, maar meestal werd ze dan wel wakker.
     
  6. Woezel 25

    Woezel 25 Fanatiek lid

    2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mijn jongste doet het ook. Met een week of 8 ofzo kwamen we erachter dat ze het prettig vond om met een doekje over dr ogen in slaap te vallen. Sindsdien doen we dat. Wat later had ze een knuffeltje over de hoofdje en nu doet ze het met dat knuffeltje zelf.

    Mijn oudste dochter is bezeten van knuffels en die ligt echt helemaal bedolven onder de knuffels. Wil ze ook allemaal (stuk of 15 ofzo) in bed. Echte knuffel kinderen dus.

    Maar, kan geen kwaad hoor, als ze het lekker vind, prima toch?

    X
     
  7. mnonc

    mnonc Fanatiek lid

    9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Hier ook al vrij vlot, en nu nog!
    Zou me niet teveel zorgen maken, eventueel als t geruststelt dat je als ze slaapt de knuffel verplaatst dat t mondje/neusje vrij is.
     
  8. Janna

    Janna Fanatiek lid

    Mijn dochter deed dat ook, ook al zo jong. Er zijn best wel veel kindjes die het fijn vinden dat er iets op hun gezicht ligt. Ik heb er wel vaker topics over gezien. Ik vond het in het begin inderdaad ook wel een beetje eng, maar heb me laten verzekeren dat het geen probleem is. Ik zou me er dus geen zorgen over maken.
     
  9. misa

    misa Niet meer actief

    Onze babys sliepen vanaf de tweede week op de buik en hadden al vrij snel knuffels bij zich. Het is echt even wennen en vertrouwen krijgen in je kindje. Misschien eens wat vaker kijken of toch het neusje een beetje vrij maken als dat fijner voelt. :)
     
  10. VeiligheidNL

    VeiligheidNL Veiligheidsexpert

    5 mrt 2014
    542
    4
    18
    Signaleren, onderzoek naar veiligheid en het stimu
    Amsterdam
    Veel kindjes slapen inderdaad met een knuffeltje, maar pas wel op als het van kussenachtig materiaal gemaakt. Dat is zacht en wanneer je kind met haar gezicht er tegenaan komt te liggen, kan het ademen worden belemmerd.

    Dat is ook de reden waarom te zacht of afsluitend beddengoed zoals hoofdbeschermers, kussens en stabilisatiekussens worden afgeraden bij de allerkleinsten. Ze kunnen zich nog niet omrollen en als ze per ongeluk met het neusje ertegenaan komen te liggen, kan dat de ademhaling belemmeren. Blijf er anders bij, als je dochtertje alleen zo in slaap kan vallen en haal de knuffel uit het bedje zodra ze slaapt.

    Groet, Angela
    van VeiligheidNL
     

Deel Deze Pagina