Knuffels

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Tuttebella, 1 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tuttebella

    Tuttebella Bekend lid

    3 jan 2019
    587
    728
    93
    Vrouw
    N.a.v. Een topic hier op Zwangerschapspagina. Wat zijn de regels bij jullie omtrent knuffels?

    Wij zijn hier vanaf het begin al heel streng in namelijk, knuffels zijn om mee te slapen en blijven dus in bed. Ze mogen niet mee naar beneden of buitenshuis.

    Zo raken we ze dus ook nooit kwijt.

    Hoe doen jullie dit en waarom?
     
    Noorie en Oceanna vinden dit leuk.
  2. LVtje

    LVtje Fanatiek lid

    20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Bij ons hetzelfde, ze blijven in bed.

    Ik vind het zelf niet nodig dat ze altijd met een knuffel rondlopen tutten. En we hebben iig geen drama’s van verloren knuffels.

    Zelfde als met de speen; de oudste had toen zij klein was wel een speen. Maar ook die bleef in bed.
    Heb zelf altijd wat “moeite” met grote oudere kinderen die je bijv in de speeltuin met een speen of knuffeldoekje ziet rondrennen.
     
  3. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Hier zijn geen echt favoriete knuffels :thumup: heerlijk haha. Heb vanaf het begin regelmatig gewisseld en was ze ook vaak zodat je niet het geur-gezeur krijgt. Ze vind het fijn óm een knuffel in bed te hebben. Maar welke maakt niet uit. Ik ben ook niet streng dat het alleen in bed mag. Waarom zou ze wel met poppen mogen spelen maar niet met knuffels? Maar het is dus niet zo dat zo’n knuffel overal mee op sleeptouw gaat.
     
  4. Mystiek

    Mystiek Fanatiek lid

    19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Bij ons mag de knuffel overal mee naartoe. Alleen bij badderen of eten moet hij even slapen. Speentjes blijven wel in bed.

    Overigens is "de" knuffel er eentje van de hema, waar we er bij voorbaat al twee van hebben en waarvan er zo nog eentje bij kan komen indien nodig.
     
  5. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.484
    8.332
    113
    De favoriete knuffel als baby/dreumes/peuter was voor in bed, ook al hadden we er vier, en voor mee naar de dokter en logeren en dat soort dingen. Zelfde voor de speen (al had alleen de jongste die).

    Inmiddels zijn ze zo oud dat ik er anders mee om ga. Ze mogen nu zelf weten hoe en wat. In de praktijk betekent dat dat de knuffels in bed blijven, tenzij ze gaan logeren. ;) De oudste heeft geen favoriete knuffel meer, slaapt er ook niet mee, de jongste nog wel. ‘Helaas’ kiezen ze op een gegeven moment zelf een favoriet uit en dat is niet altijd de meest handige. :roflmao: De jongste heeft toen ze vier was eens zelf van haar zakgeld een knuffel gekocht in een pretpark, maar niet van het pretparkfiguur oid, dat is sindsdien haar favoriet en die zullen we dus waarschijnlijk niet meer vinden als er iets mee is... (Hij was 30/35 euro, dus ook niet een prijsje van ‘we kopen er meteen een extra voor het geval dat haar favoriete knuffel wordt’. ;))
     
  6. AvdY

    AvdY Niet meer actief

    #6 AvdY, 1 mei 2019
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 mei 2019
    Ze heeft een favoriete knuffel, die ze vroeger ook als speenvervanging gebruikte (dat was heel oncharmant, rondlopen met een knuffel die uit je mond bungelt :roflmao:).
    Ze is er dol op, hij is er met name als vriendje en troost. Dus ja, hij gaat wel mee op uitjes en buiten de deur. We hebben er ondertussen 5, maar tegenwoordig worden ze niet meer zo vies.
    Echte regels hebben we niet echt. Hij blijft in bed als we de hele dag thuis zijn. Als we eten (en ze had hem mee naar de crèche) dan heeft hij z'n vaste plekje naast mamma aan tafel. Buiten spelen houdt hij niet zo van, dan blijft hij op de tafel binnen staan kijken. In bad gaat hij ook niet.
    We zijn wel eens een andere knuffel van haar verloren (ze was een paar maanden oud, ik vond het erger dan zij geloof ik....), waar we heel alert op waren om hem niet te verliezen en in 100m van een rustige winkelstraat alsnog gebeurt. Dus tja, dat gebeurt helaas. De verloren knuffel kwam uit Duitsland en was dus niet exact vervangbaar. Daarom ben ik blij dat ze nu een lievelingsknuffel heeft die wel makkelijk in veelvoud te kopen is.
     
  7. Oceanna

    Oceanna Fanatiek lid

    12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Favoriete knuffels mogen wel mee naar beneden maar meestal niet mee naar buiten. Mogen alleen mee als ze gaan logeren.
     
    Kato123 vindt dit leuk.
  8. Fantykoekie

    Fantykoekie Fanatiek lid

    18 jul 2018
    2.655
    3.465
    113
    Vrouw
    Hier mag hij er mee doen wat hij wil maar de knuffels blijven wel thuis tenzij we ergens anders gaan slapen.
    Ik zou niet weten waarom de knuffels in bed moeten blijven en je daar streng op moet zijn?
     
    Peppabig vindt dit leuk.
  9. Ocean83

    Ocean83 Bekend lid

    13 mei 2015
    731
    82
    28
    Hier hebben ze knuffeldoekjes voor het slapen, die blijven in bed. Knuffels mogen ook mee naar beneden, dat zien we meer als speelgoed, maar ze blijven wel binnen en thuis.
     
    HappyRabbits vindt dit leuk.
  10. Olifantje1991

    Olifantje1991 VIP lid

    9 jan 2013
    9.282
    3.526
    113
    Bij de oudste altijd beetje streng geweest, speen (tot 1,5 toen was ie er vanaf) en knuffel blijven in bed.
    Dochter is nu bijna 2, bij haar ben ik wat soepeler door haar ziekte het afgelopen jaar. Ze is nog in haar herstelproces en sneller moe, terwijl ze niet kan/wil slapen. Zij zit dus geregeld met speen en knuffel op de bank en ook in de auto krijgt ze ze nog vaak, zeker bij langere stukken. Ze eet en drinkt ook bijna niks dus kan dr daar ook niet mee zoet houden. Oudste gaf ik bijv vaak een cracker of soepstengel op zulke momenten.

    Maar op verjaardagen, als ze lekker speelt of wat dan ook is de speen uit.
    Ik had er eerst ook wel een oordeel over, maar heb nu wel geleerd dat je niet achter elk kindje het verhaal weet.
     
  11. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.473
    24.330
    113
    Mijn twee oudste dochters hadden allebei drie dezelfde knuffels: 1 voor het kdv, 1 voor in bed en 1 voor in de was/reserve. Ze gingen heus wel mee naar beneden of de deur uit of mee naar beneden, maar niet zodanig dat ze er niet van loskwamen. Dus ik heb het nooit nodig gevonden om daar regels aan te stellen.

    Jongste dochter is geen knuffeltype, en dat was helemaal handig.

    Zoon heeft sinds hij 6 wkn oud is ‘Ewan het droomschaap’ (een knuffel met verschillende slaapgeluiden/muziekje die een oudere baby/kind zelf aan kan zetten). Inmiddels heeft hij er twee, want bij de oude ging het muziekdoosje na intensief gebruik kapot. Ze liggen allebei bij hem in bed. Soms gaan ze mee naar beneden en dan zet hij ze zo neer dat ze hem kunnen ‘zien’ met bv spelen of eten oid of hij betrekt ze in zijn spel. Ze gaan ook weleens mee de deur uit, maar eigenlijk alleen als we zijn oudere zus naar voetbal moeten brengen. Dan is het bijna bedtijd en houdt hij ze vast in de auto.
    Ook bij hem vind ik het niet nodig om hier allerlei regels aan te verbinden, zoals ik dat wel met zijn speen deed. Een knuffel is tenslotte niet schadelijk voor hem, zoals een speen uiteindelijk wel kan zijn.
     
    Salentein vindt dit leuk.
  12. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.537
    7.040
    113
    We maken ons er nooit druk om eigenlijk. Sowieso hebben ze hier nooit knuffels gehad die 'heilig' waren, dat wilde ik absoluut niet. De speen die de tweede en derde hadden vond ik al erg genoeg. Dus knuffels wisselden steeds. Dochter had graag een spuugdoekje aan de speen, maar daar hadden we zat van dus ook geen gedoe ermee gelukkig dat we hem kwijt raakten.
    De jongste heeft bergen knuffels in bed, en neemt ze ook geregeld mee naar van alles, er zit er vaak 1 in zijn schooltas, die mag er niet uit, maar voelt veilig voor hem. Ook die knuffel wisselt.
    De oudste heeft trouwens wel al jaren een peuterdekbed als knuffel. Maar die ging (en gaat) soms bewust een paar dagen de was in zodat het niet onmogelijk werd om zonder te slapen.
    Stel dat het straks bij de vierde toch gebeurt dat er een knuffel heilig gaat worden, dan zal die in bed moeten blijven, maar hopelijk kunnen we het weer voorkomen.
     
  13. babbel1983

    babbel1983 Fanatiek lid

    3 jul 2013
    1.324
    298
    83
    Hier mogen ze eigenlijk ook overal mee naartoe.
    Mijn dochter heeft 1 favo knuffel (zo'n tutteldoekje) en mijn zoon 2 van die doekjes. Deze gaan ook gewoon mee naar beneden en in het geval van mijn zoon ook mee naar buiten. Daarnaast hebben we een grote verzameling knuffels waar dochter gewoon mee speelt en deze neemt ze ook wel eens mee naar de speeltuin of naar opa en oma. Maar daarvan heeft ze geen favorieten en wisselt het gewoon af waarmee ze speelt.
     
  14. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.908
    3.325
    113
    Dé knuffel moet in bed blijven.
    Dochter heeft een knuffeldoekje, zodra ze die in haar hand heeft, gaat de duim ook in de mond, dus die blijft mooi in bed.
    Zoon heeft enkele favoriete knuffels, die mogen wel mee door het huis, maar niet buitenshuis. Hij speelt ermee, rollenspellen enzo. Beer en tijger die meedoen met theekransje. Prima.
    Dochter heeft beneden wel een aantal knuffels, ze is er gek op, maar daar tut ze niet mee, dus daar mag ze gewoon mee spelen.
     
  15. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.046
    3.507
    113
    Vrouw
    Hier geen favoriete knuffels en daardoor ook geen regels. Knuffels worden hier voornamelijk gebruikt voor rollenspellen, net zoals dat daar lego poppetjes, dino's, etc. voor worden gebruikt. En net zoals het andere speelgoed, bllijft dit thuis.

    Ze hebben hier beide niks nodig met slapen. Ideaal!
     
  16. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.953
    7.884
    113
    Vrouw
    Knuffels blijven in principe in bed. Maar bij een hele grote verandering mogen ze wel een paar weken naar beneden. Bijvoorbeeld toen we verhuist waren had mijn oudste veel behoefte aan wat houvast. Beneden is dan de regel dat ze op de bank blijven. Niet aan tafel, op de grond of in de tuin.

    Aanvulling. In bed betekend ook dat als ze in ons bed een film kijken de knuffel mee mag.
     
  17. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    In bed. Uitzondering ziekte en logeren/vakantie.
     
  18. rijo

    rijo VIP lid

    5 mrt 2014
    5.142
    1.939
    113
    In principe blijven de knuffels in bed. Maar bij spannende of onbekende situaties (eerste keer tandarts, SEH, etc) mag de lievelingsknuffel altijd mee. En als ze ziek zijn mag de knuffel ook mee naar beneden.
     
  19. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.095
    5.273
    113
    Ze mogen overal mee na toe. Ze is gek op knuffels en heeft geen favoriete ze speelt graag met alles. Het is ook haar troost op bepaalde momenten. En weg is weg. Zo zijn we dikkie dik al kwijt geraakt en bing.
    Zoals vandaag wilde ze konijn mee naar de opvang. Nou prima hoor en na het spelen gaat konijn in het mandje. Kind blij ik blij. Ben niet zo streng daar in.
     
    Gizzie1983 en Athina vinden dit leuk.
  20. Proudmama2012

    Proudmama2012 Bekend lid

    16 jul 2012
    904
    128
    43
    Tilburg
    Mijn dochter is dol op knuffels en heeft een hele verzameling.
    Vroeger;) moest wel haar tittel in huis blijven en speen in bed. Maar met haar knuffels mag ze gewoon spelen. Ze rijden regelmatig mee naar school. Soms mag er eentje haar nee in de klas afzetten. Er ligt er regelmatig een beneden. Zou niet weten waarom niet. Ze is bijna zeven en speelt er graag mee. Ik was vroeger ook dol op knuffels en heb daar ook lang gehad. Het is best goed gekomen met me.:p
     
    Gizzie1983 en Athina vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina