Knutselen voor 50 jarige bruiloft

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Mamavan2SE, 16 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamavan2SE

    Mamavan2SE Fanatiek lid

    22 okt 2018
    3.930
    1.660
    113
    Vrouw
    #1 Mamavan2SE, 16 apr 2021
    Laatst bewerkt: 16 apr 2021
    Over 3 weken zijn opa en oma 50 jaar getrouwd. Nu zoek ik iets leuks wat een kind van 8 en 5 kunnen maken. Samen of mss apart.

    Iets blijvends, voor aan de muur, buiten oid

    iemand ideeen??
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  2. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Wij (ik mijn moeder broer en zus) hebben voor mijn opa en oma toen ik zelf nog heel jong was een foto collage gemaakt voor hun 50 jarig huwelijk en die hangt nog steeds bij oma aan de muur. Ik weet niet of jullie een grote familie hebben? Maar wij hadden van elk familie lid (van opa en oma de kinderen, schoonkinderen en kleinkinderen en achterkleinkinderen) een foto. Daar hebben we de hoofden vanaf geknipt. Uit stripboeken en roddelbladen hebben we lichamen van andere (bekende) mensen en personages geknipt en daarop het hoofd van het familielid geplakt. Zo zat het hoofd van een oom die wel van een biertje hield op het lichaam van een baby met een fles melk. Zaten opa en oma in het midden centraal groot op het lichaam van de pas getrouwde rene froger en zijn vrouw. Zat mijn hoofd op een Disney prinses, zat mijn tante in een fietsstoeltje achterop de fiets op een kinderlichaam bij haar kleindochter die op een volwassen lichaam zat en ga zo maar door. Wij hebben best een grote familie dus het is een grote collage geloof A2 formaat. Het was leuk voor ons als kind om te maken (met wat hulp van moeder) en te geven.
     
    elsie89 vindt dit leuk.
  3. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.800
    14.142
    113
    Foto collage is dan wel heel leuk, ik zou meer dan alles in zwart/blauw wit zetten of sepia dat je 1 geheel blijft houden. Met een fotobewerkingprogramma GIMP geloof ik, kan je dat super makkelijk doen (is origineel linux based maar ook voor windows en gratiiis) filter opslaan en gaan met die banaan.

    Centraal hun trouwfoto en dan alle avonturen en belevenissen in die 50 jaar er omheen. Kan je ook als 1 bestand af laten drukken op 1 volle pagina. Ik heb dat ooit met photoshop gedaan en bij een drukker later afdrukken. Op die manier makkelijk in te lijsten en geen gedoe met verzakkende foto's oid.
     
  4. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Leuk klinkt als de moderne versie van mijn collage 22 jaar geleden :roflmao:
     
  5. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.800
    14.142
    113
    Ja je kan de kinderen gewoon laten helpen met plakken of mee laten knutselen met photoshop (of een ander programma) de mooie letters laten uitzoeken (bijv gold foil "50 jaar samen" er opzetten). Photoshop op dat niveau is schuiven over allicht 2 misschien 3 lagen niet heel spannend ofzo.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  6. Plopperdeplopperdeplop

    1 feb 2020
    265
    446
    63
    Vrouw
    Als je geen photo collage wil zou je ook met "painted rocks" een stamboom of een "familiefoto" kunnen maken. Zoiets?
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Anouk2005 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  7. Catou

    Catou Fanatiek lid

    11 okt 2013
    3.477
    1.715
    113
    Moet je wel een grote familie hebben. Bij ons zou het erg klein worden met mijn ouders. Ze kregen twee kinderen waarbij ik ook 2 kinderen heb en een man. Mijn zus is nog steeds single.

    Ik vind het idee van de collage wel erg leuk en ga dat voorstellen, want ook mijn ouders zijn dit jaar 50 jaar getrouwd. Qua cadeau is het ook lastig, want mijn vader wil vanwege zijn ziekte niet meer van huis.
     
    Plopperdeplopperdeplop vindt dit leuk.
  8. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.144
    1.066
    113
    Mijn schoonouders houden veel van vogels, ik heb een luxe vogelhuisje gekocht en in witte grondverf gezet. Daarna mocht ieder kind 1 zijde beschilderen, daarna meerdere lagen blanke lak er over heen. Ik heb zelf 2 vogeltjes geknutseld die ik toen 'kussend' op een stokje zittend aan vogelhuisje heb vastgemaakt.

    Het huisje hangt nu buiten op de terras, onder overkapping. Ze waren er erg blij mee.
     
  9. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.144
    1.066
    113
    Voor mijn eigen ouders had ik overigens een grote plantenpot (terracotta) die ik met schilderstape in 3 vlakken had verdeeld. Ieder kind heeft toen een schilderij gemaakt op 'zijn' deel. Ook weer eerst met witte grondverf en daarna met blanke lak waterdicht gemaakt.

    Was ook mooi geworden ;).
     

Deel Deze Pagina