Koemelk vrije voeding proberen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door jes12, 11 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jes12

    jes12 Bekend lid

    2 jan 2014
    888
    91
    28
    Mijn zoontje heeft last van verborgen reflux, en krijgt hier medicatie voor.
    Nu hielp dat niet voldoende om de onrust weg te nemen en daarom ben ik opzoek gegaan naar een andere voeding.
    Voedingen die zwaarder vielen zoals een voeding waar nutriton aan is toegevoegd maakte zijn klachten juist erger.. ook pure johannesbroodpitmeel door de fles doen maakte het voor hem erger.
    Nu ben ik 1,5 week geleden begonnen met kruidvat extra care h.a voeding..
    Het leek ineens echt heel goed te gaan! Zo'n 3-4 dagen hadden we echt een ander kind die gewoon ging slapen wanneer we hem naar bed brachten.

    Maar helaas dat was van korte duur en de klachten komen nu weer in alle hevigheid terug.
    Zodra hij zijn bed alleen al ziet is het huilen.. hij kan alleen in slaap vallen als wij hem heel lang wiegen en doet dan overdag slaapjes van 45 minuten. Zijn reflux lijkt ook weer erger te worden ondanks dat we de medicatie ophogen als hij groeit in gewicht.
    We moeten hem overdag echt continu rechtop houden anders komt zijn voeding gelijk omhoog.. even in de box liggen is er echt niet bij.
    Zelfs bij het omkleden en verschonen loopt zijn voeding terugomhoog.

    Nu las ik dat in de extra care voeding gedeeltelijk geknipt koemelk eiwit zit en nu blijf ik me afvragen of ik een voeding moet proberen die helemaal koemelk vrij is...?
    Omdat hij hier in eerste instantie wel goed op leek te reageren.
    Maar mijn beeld van een baby met koemelkallergie is dat die heel veel huilen en niet goed groeien.
    Mijn zoontje huilt niet extreem veel behalve wanneer hij in bed gelegd word en wanneer 5 minuutjes alleen in de wipstoel zit. Daarnaast is hij ook continu verkouden, klinkt hij schor en heeft hij dus flink last van zijn verborgen reflux.
    Kan het kwaad om een pak koemelkvrije voeding te kopen en dit te proberen? Of zie je na een pak nog geen resultaat

    Sorry ik heb hier al zovaak een topic geplaatst.. maar ik weet het af en toe niet meer :oops::oops:
     
  2. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.155
    113
    Probeer eens frisolac, moet je via leef.nl bestellen en moet je ophalen bij de apotheek. Is een lichte voeding maar nog geen dieetvoeding. Er zit een stuk minder lactose in en is makkelijker te verteren dan allerhanden andere voedingen (heb alle pakken met elkaar vergeleken destijds). En ja, ze groeien nog steeds als kool en kwalitatief goede voeding (is van Friesland Campina) zonder gelijk de hoofdprijs te kosten.

    Bij onze dochter (lactose intolerant met drempel) gingen we van 18-21 gillen per dag naar uurtje uitratelen, ook haar neefje was vele malen rustiger qua krampjes en spugen etc en die zat voorheen op nutrilon ha.

    Merk je na 2 weken dan nog geen verbetering dan zou ik pas de verknipte varianten proberen.
     
  3. Mamamijn

    Mamamijn Fanatiek lid

    14 feb 2013
    1.039
    365
    83
    Vrouw
    Kan goed komen hoor van koemelk, ik voed zelf en ons zoontje heeft ook last van opkomende melk en erg veel buikkramp maar nu ik op koemelkvrij dieet ben gaat hele vele malen beter! Helaas is die voeding erg duur om zelf aan te schaffen en heb je een verwijzing nodig om het bij de apotheek te kunnen krijgen, maar je kan net zoals hierboven staat die frisolac proberen
     
  4. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Verkouden is ook een teken van kma.

    Weigert hij de flessen ook?
    Eczeem?
    Overmatige krampen?
    Vieze poep ?

    Ik zou zelf dan een pot pepti kopen. Dat is erg verknipte eiwit voeding. De meeste kindjes reageren daar wél goed op.
     
  5. Hopeful89

    Hopeful89 Actief lid

    22 jul 2018
    169
    41
    28
    Vrouw
    Hier precies het zelfde met ons 12 weken oude zoontje !
    Is vrolijk, groeit goed, soms onrustig tijdens en na fles maar niet altijd. Haze slaapjes overdag, slaapt snachts wel echt goed.
    maar vaak verkouden en ook (verborgen) reflux. Ik heb daar een maagzuur remmer voor gehad omdat zn slokdarm irriteerde. Welke medicatie heb jij?

    Op advies van kinderarts bij het Cb aan de pepti begonnen ivm vermoeden koemelk allergie. Maar hij weigert deze flessen, huilt ineens veel, krijgt ineens huiduitslag, en erg onrustig. Ik gebruik het nu 2 dagen. Hij reageert er dus niet goed op tot nu toe.. en kei erge krampen steeds
     
  6. Gootje1988

    Gootje1988 Fanatiek lid

    5 apr 2017
    4.844
    2.838
    113
    Ik heb nog wel 2 potten pepti en 2 potten neocate voor je om te proberen.
    Herstel van darmpjes ect heeft ongeveer 6 weken nodig.
     

Deel Deze Pagina