Koemelk

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Anar91, 22 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anar91

    Anar91 Fanatiek lid

    21 jul 2017
    1.848
    2.309
    113
    Vrouw
    Even een vraag ivm koemelkallergie.

    Ik ben maandag weer begonnen met forceren.

    Maandag en dinsdag 1 schepje dit ging goed.
    Woensdag begonnen met 2 schepjes en bij de 5e fles ging het mis hele nacht mee opgetrokken als ze op haar buik lag was het goed en viel ze in slaap maar zodra we haar terug legde was het mis, en met de benen trappen, buik gespannen heel veel overstrekken onder fles voeding, spierwit in gezicht, glazig uit de ogen kijken.
    We zijn volgende dag gelijk terug gegaan naar pepti, toen kreeg ze die dag ook koorts. 39.1

    Heb kinderarts gesproken en die zegt nu dat ze een buikvirus er tussendoor heeft gekregen want je kunt geen koorts krijgen van voeding waar koemelk in zit. ( las op internet dat wel mogelijk kan)
    Dit waren ook de symptomen voor pepti.
    Nu moeten we stoppen en vanaf maandag weer beginnen ben zo bang dat ik weer een helse nacht krijg volgende week.

    Heeft iemand dit is mee gemaakt? Dat kleintje ook koorts kreeg bij forceren met voeding?
     
  2. Zohra

    Zohra Fanatiek lid

    20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Er kan van alles gebeuren met een voedselallergie, en niet alles staat in het boekje....
    Het is natuurlijk mogelijk dat ze inderdaad net een buikgriepje tussendoor heeft gehad, en vanuit dat idee zou je het nog een keer moeten proberen.
    Maar ik snap dat je daar niet op zit te wachten!
    Als je niet afhankelijk bent van een doktersverklaring om pepti vergoed te krijgen, of als je die überhaupt niet vergoed krijgt, is het ook een optie om te zeggen dat je het niet gaat doen.
    Hebben wij destijds ook gedaan.
    Hoe oud is je dochter eigenlijk? Want onze huisarts zei toen dat het voor de eerste verjaardag niet zoveel zin heeft om weer te proberen; als ze eroverheen groeien is het niet eerder dan dat.
     
  3. Anar91

    Anar91 Fanatiek lid

    21 jul 2017
    1.848
    2.309
    113
    Vrouw
    Ja oke..

    Onze dochter word 1 februari 6 maanden.
    Met 2,5 maand hebben we eerst 3 weken zelf bekostigd en toen werd het vergoed voor 3 maanden dan is ze een half jaar en moest weer gaan forceren om te kijken of ze het nog nodig is zo ja dan moet ze weer een vergoeding krijgen tot dat ze 1 jaar is en dan weer gaan forceren zo zei de kinderarts het.

    Het kan natuurlijk een buikvirus zijn maar nu zijn we dag verder (met pepti) en ze is weer rustig en koorts is ook weg.

    Ze had ook in het ziekenhuis gelegen toen ze 7 weken was omdat ze zo slap was emen niet alert en koorts en 2 weken later vond ik haar nog niet fit en toen bij cb geweest en toen overgestapt op pepti.
    Deze symptomen zijn bijna zelfde als toen... maar dacht misschien heeft iemand dit ook mee gemaakt dat koorts hadden.
     
  4. Zohra

    Zohra Fanatiek lid

    20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Ik was misschien niet zo duidelijk: ik denk dat het heel waarschijnlijk is dat de koorts van je dochter is veroorzaakt door de koemelk. Maar dokters willen er vaak niet aan, behalve als de symptomen duidelijk overeenkomen met hun handboek. Erg vervelend....
    Maar ik begrijp uit je verhaal dat je afhankelijk bent van een doktersverklaring, dus je zult het nog een keer moeten doen. Balen maar het is niet anders. Misschien is het nog enigszins te plannen met een weekend of vrije dag, zodat je in ieder geval alle aandacht voor haar hebt.
     
    Anar91 vindt dit leuk.
  5. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    #5 GroeneBomen, 23 jan 2021
    Laatst bewerkt: 23 jan 2021
    Je.weet het pas als je het weer probeerd. Koorts kan toeval zijn, kleintjes krijgen ook sneller koorts en dat kan ook net zo snel weer verdwenen zijn. Als 2 dingen tegelijk gebeuren hoeft er nog geen causaliteit tussen te bestaan.

    Ik ken het niet iig bij herintroductie koemelk. Wel dat we na 1 dag al zijn gestaakt met herintroductie omdat hij binnen kwartier na voeding elke keer vreselijk last kreeg. Dus ook bewust niet na 1 keer gestaakt: we wilden uitsluiten of het toeval was of gerichte reactie op de koemelk. Ja was een rotdag en helse nacht en dag erna nog last maar was wel voor het goede doel.

    Pas toen hij 2 jaar was mochten we koemelk herintroduceren en met succes gelukkig. We hoefden maar 1 keer herintroductie te doen, ook niet toen hij 1 werd (maar hij had ook diverse voedselallergieen erbij)
     
    Anar91 vindt dit leuk.
  6. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Mijn dochter kreeg ook koorts van koemelk. Idd ook spierwit en glazig kijken.. Ze reageerde niet op ons. Ze werd helemaal slap, en elk half uur gaf ze over zo'n 3/4 uur lang..

    De kinderarts zei ook dat het een virus was. En dat we nog maar eens moesten provoceren. Voor mij was het duidelijk naast de andere klachten die ze had.

    Volgende week word ze 3.. Ze is er nog niet overheen maar de klachten werden na 1 jaar minder heftig.
     
    Anar91 vindt dit leuk.
  7. Anar91

    Anar91 Fanatiek lid

    21 jul 2017
    1.848
    2.309
    113
    Vrouw
    Oke zelfde verhaal dus..

    Ik ben vandaag weer begonnen met 1 schepje dit gaat goed.. ik denk als woensdag met 2 beginnen dat zelfde weer gebeurd we zullen het zien. Anders is die kinderarts nog niet klaar met mij . Had donderdag foto gemaakt hoe ze eruit zag, dik oogje.
     
  8. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Nee dat snap ik! Goed op je strepen staan hoor. Zovaak gezien dat artsen het allemaal niet willen geloven..
    En anders een andere kinderarts.
     
    Anar91 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina