Koemelkallergie voeding probleem.

Discussie in 'Voeding' gestart door Ysabella, 28 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.886
    16.244
    113
    #1 Ysabella, 28 mei 2018
    Laatst bewerkt: 28 mei 2018
    Wij hebben nu van de verzekering speciale voedig gekregen, maar zoontje weigerd het te drinken. Ik zit met mijn handen in het haar. Hij gilt alles bij elkaar. Hij is nu 6 maanden en heeft voor het eerst de voeding aangeboden gekregen. In werkelijkheid 2 slokjes genomen. :| Iemand tips?
     
  2. Biny

    Biny VIP lid

    10 feb 2011
    17.500
    5.591
    113
    Vrouw
    Misschien kun je het mengen?


    Al vind ik t wel ‘vreemd’... want volgens mij drinken ze het over het algemeen op....
    Maar goed, misschien moet je kindje even wennen
     
  3. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.886
    16.244
    113
    Ik heb het na de gil scène gemengd (5 schepjes nutrilon en 1 schepje kma voeding) na nog geen 90 cc stopt hij er mee. Ik vind het te warm weer om dan maar te denken, hij moet er doorheen. Hij heeft vanaf de geboorte serieus nog nooit wat laten staan.

    Ik heb het nadat hij begon te gillen geproefd toen ik weer naar de keuken liep om het te gaan mengen. Ik werd er zelf ook een beetje onpasselijk van. :oops:
     
  4. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Als hij al zes maand is, zou je er wat gepureerd fruit doorheen kunnen doen.

    Hij is natuurlijk al wat ouder... Hij heeft al andere, lekkerdere smaken geproefd. Dan zal het wel een uitdaging worden om hem dit aan te leren, vrees ik.
     
  5. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.886
    16.244
    113
    Dat is wel een goede tip! Hopelijk krijgt hij geen afkeer tegen fruit.

    Ja dat denk ik ook. Hij is normaal een hele makkelijke eter maar ik snap echt zo goed dat hij dit niet wilt. Ik heb hem nu maar een nieuwe fles met nutrilon gemaakt, na even bood worden( hij dacht dat het de vieze voeding was) is hij toch maar gaan drinken Haha. Arm kind.
     
  6. Happygolucky

    Happygolucky Bekend lid

    10 sep 2017
    544
    322
    63
    Vrouw
    Ander merk nog een optie?

    Pepti werd hier na wennen goed gedronken. Ik heb er wel eens pannenkoeken mee bereid voor kind maar die geur bleeeeeeeeh
    Wij hebben het wel eens geproefd en t is echt stuk ranziger dan gewone flesvoeding haha
     
  7. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.886
    16.244
    113
    Misschien een stomme vraag, maar je bedoelt pepti van de Etos (Hero)? Want die mag hij niet hebben.

    Het is zo vies, het ruikt naar kaas, maar het smaakt niet naar kaas. Dan zou het misschien te behappen zijn, maar dit is echt zo ranzig.
     
  8. Happygolucky

    Happygolucky Bekend lid

    10 sep 2017
    544
    322
    63
    Vrouw
    Ja van die zweetkaas haha. En vooral niet een flesje 24 uur in de warmte laten staan met beetje erin. Kots geur door de hele kamer haha

    O nou ja als hero pepti niet kan: ze wennen er wel aan :) ik heb ook alleen nutrilon pepti gebruikt
     
  9. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.886
    16.244
    113
    Hahaha nee ik spoel de flesjes sowieso altijd gelijk weer om. Hoe heb jij dat dan gedaan? Want hij weigerd dus gewoon te drinken... hij is net zo koppig als zijn moeder. :D
     
  10. Happygolucky

    Happygolucky Bekend lid

    10 sep 2017
    544
    322
    63
    Vrouw
    Wij hebben het vermengd en steeds meer pepti toegevoegd. Pap dan?
     
  11. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.886
    16.244
    113
    Ja dat probeerde ik ook, 5 schepjes nutrilon en 1 schepje van de andere voeding. Meneer wilde ook dat niet. 5 flessen pap op 1 dag lijkt mij niet zo slim, of kan dat gewoon?
     
  12. Happygolucky

    Happygolucky Bekend lid

    10 sep 2017
    544
    322
    63
    Vrouw
    Nee dat lijkt mij niet handig. Hm lastig.
     
  13. Koningsgezin

    Koningsgezin Fanatiek lid

    24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Welke voeding krijgt hij nu dan? Onze jongste was 3 maanden toen hij nutramigen kreeg en 6 maanden tijdelijk neocate. Neocate vond hij lastiger te accepteren, maar dronk het uiteindelijk wel. Heb toen steeds kleine beetjes aangeboden en uiteindelijk accepteerde hij het gewoon. Heb niet gemengd met oude voeding
     
  14. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Welke voeding geef je?

    En hoe lang heb je het echt geprobeerd? Zonder iets anders aan te bieden.


    Mijn zoon was ruim 1 jaar toen hij nutramigen kreeg. Wij hebben in het begin gewoon niets anders aangeboden en uiteindelijk ging hij het wel drinken. Soms is het toch ook doorzetten.
     

Deel Deze Pagina