koemelkallergie

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Moesje78, 18 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moesje78

    Moesje78 Fanatiek lid

    26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Hallo meiden,

    Wij zijn aan het kijken of onze Sem KMA heeft en daarom zijn wij in overleg met het CB sinds gisteren over op Friso intensief HA

    Dit zijn zijn klachten"
    -veel huilen, onrustig
    -of veel dunnen luiers of heel harde ontlasting
    -pukkeltjes op zijn wangen
    -veel rochelen en verstopte neusjes, niezen
    -verstopte waterige oogjes

    wat zijn jullie ervaringen met Friso en hoe snel kun je resultaat zien?
    En vinden jullie dat gezien zijn klachten het KMA zou kunnen zijn?

    Edit moderator: verplaatst naar flesvoeding
     
  2. Sweetvienna

    Sweetvienna Fanatiek lid

    10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Tja het zou kunnen. Is dat hypo allergene melk? Want als hij echt klachten heeft die komen van KMA dan helpt hypo allergene melk volgens mij niet meer. Dan zul je echt over moeten stappen op een dieetvoeding speciaal voor kindjes met KMA voordat je kunt zien of zijn klachten weg trekken.
     
  3. Deng

    Deng Actief lid

    19 nov 2007
    175
    0
    0
    onze dochter heeft de zelfde klachten en gister bij ha geweest en we zijn begonnen met nutrilon pepti.
    en heb nu al het idee dat het helpt.
     
  4. miekje1982

    miekje1982 Fanatiek lid

    6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Hoi,

    Hier een link:
    http://www.zwangerschapspagina.nl/about115691.html.

    Even een tip: overstappen naar KMA voeding (daarin heb je verschillende soorten) altijd even in overleg doen met CB of Kinderarts.. Sommige voeding kan je alleen maar via een KA voorgeschreven krijgen.

    Succes!
     
  5. Moesje78

    Moesje78 Fanatiek lid

    26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    ik heb het inderdaad in overleg gedaan hoor....heb inderdaad nu voeding die alleen bij de apotheek te krijgen is
     
  6. miekje1982

    miekje1982 Fanatiek lid

    6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Zie nu idd dat ik niet goed gelezen had... :oops: ..
    Hoop dat je kindje goed reageert op de nieuwe voeding en klachten vrij wordt/is.
     
  7. Moesje78

    Moesje78 Fanatiek lid

    26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    hoe lang duurt dat voor je resultaat merkt?
     
  8. miekje1982

    miekje1982 Fanatiek lid

    6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Das per kindje verschillend denk ik, mijn zoontje heeft sinds gebruik van de pepti nooit meer zo'n erge krampaanval gehad als die hij daarvoor wel 3 keer op een dag had.
    Natuurlijk had ie wel last nog van krampen, maar niet meer zo erg. Na 2 weken kon ik echt zien/merken dat hij geen klachten meer had en zijn huid werd beter (exceem begon langzaam minder te worden).
    Je moet er gemiddeld een week of 4 voor uit trekken,maar als er na 2 weken helemaal nog geen 1 puntje verbetering in zit, zou ik terug gaan naar t CB en om een doorverwijzing vragen naar een KA.
     
  9. lievebeesje

    lievebeesje Actief lid

    4 jan 2007
    454
    0
    0
    friesland
    ons zoontje bijna 1 jaar huilde vanaf begin geboorte heel erg veel wel 18 uur van de 24 en niet zomaar huilen nee gillen ik gaf borstvoeding maar werd er helemaal nerveus van , we zijn toen na 7 weken overgaan op hypoalergene voeding dit ivm dat mn andere 3 kindjes ook koemelkallergie hadden , hij gilde toen echt 24 uur en zat helemaal onder het exeem had alleen maar diaree en weigerde om te eten we gingen over op pepti en binnen 48 uur hadden wij het alleliefste mannetje van de werreld

    zijn exceem is zo goed als weg wel heeft hij nog steeds wat diaree ze zeggen dat je binnen 36 uur resultaat moet kunnen zien en wat jou betreft baat het niet schaad het ook niet dan weet je dat het iets anders moet zijn , mees heeft overigens wel een provocatietest gehad in het ziekenhuis om te zien of het echt koemelkallergie gehad , bij dit kindje ga ik borstvoeding geven en me zelf aan een koemelkvrijdieet houden want een vijfde keer dit meemaken is wel een beetje te veel van het goede
     
  10. miekje1982

    miekje1982 Fanatiek lid

    6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Oh jeetje meis, wat ben jij door een drama gegaan zeg!
    Idd 5 keer zou echt teveel zijn van t goede... Al vind ik 4 keer ook wel teveel ;) ..
    Succes met het dieet en hoop echt dat het nu goed mag gaan!
     
  11. Moesje78

    Moesje78 Fanatiek lid

    26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    pfffff twee weken....... :confused: je zou toch denken als hij al die oude voeding eruit heeft gepoept hij moet gaan reageren op de nieuwe?
     
  12. miekje1982

    miekje1982 Fanatiek lid

    6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Geen idee hoe t precies werkt, maar t moet helemaal uit zijn systeem zijn. Het kan best zo zijn dat hij nog reageert op de deeltje/stofjes die hij heeft opgenomen uit de voeding...
     
  13. Ma2Be

    Ma2Be Bekend lid

    13 okt 2006
    994
    0
    0
    Bij ons werd het eerst met de pepti (friso intensief HA) voeding wel al ietsje beter -minder slecht- dan met de gewone Nutrilon preventieve HA, maar pas toen we Nutramigen (Friso allergy care) gingen geven, hadden we binnen 36 uur echt een heel andere baby. Nu zien we het onrustige huill, krampjes, spugen gedrag alleen maar terug met bijvoeding als ze iets eet waar ze niet tegenkan..
     

Deel Deze Pagina