koemelkallergie?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lilo77, 4 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lilo77

    lilo77 Bekend lid

    2 jul 2009
    692
    10
    18
    NULL
    NULL
    Ons lieve mannetje is nu 4 weken oud en ik heb sterk het vermoeden dat hij koemelkallergie heeft.
    Na elke voeding (en ook als hij geen voeding heeft gehad) ligt hij te kreunen en te steunen. Ook heeft hij af en toe een piepende ademhaling en heel veel last met zijn ontlasting (obstipatie) en heeeeel veel scheten laten. Hij krijgt flesvoeding, nutrilon omneo.
    Mijn dochter heeft koemelkallergie (gehad) dus ik denk de symptomen te herkennen.
    Maandag maar eens langs de huisarts!
    Herkent iemand dit? en wat waren bij jullie kindjes de symptomen?
    Bij mijn dochter is het toen via de kinderarts gegaan, maar kan de huisart ook die koemelkvrije voeding voorschrijven??
     
  2. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Ik zie nu dit bericht en je verdient een reactie.

    Maar dat kan best, elke kma uit zich anders is mijn ervaring.
    Onze dochter was vanaf de eerste fles ziek, vreselijk verkouden en hoesten, koorts, buikpijn, diarree, vieze stinkende slijm poep, rode bultjes op dr wangen en rode vlekjes op dr romp. Ik vergeet vast nog een boel.
    Ze groeide ook amper.

    Niemand geloofde ons. Het duurde 5 maand voor ik zelf een pot pepti kocht (wat maar even hielp en toen kwam de klachten weer) en toen eisde ik neocate en knapte ze op. De test was overduidelijk, kma.

    Ben je al bij de arts geweest? Hoe gaat t nu?
     
  3. Haver11

    Haver11 Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.837
    2.180
    113
    Vrouw
    Hier ook een kindje met kma.
    Obstipatie
    Veel kramp
    Scheetjes laten ( nu nog steeds reactie )
    Eczeem
    Berg
    Overgeven
    Klonk altijd verkouden. Kon niet goed inslapen waarschijnlijk van de kramp, ook dat is nu nog een reactie.

    En ook ik zal nog wel meer vergeten.
    Pepti deed niks, nutramigen deed het een week goed, daarna kwamen de klachten weer terug, toen ook neocate geëist aangezien ze mij niet wilde geloven omdat ze goed groeide.
    Met neocate ging het goed.
     

Deel Deze Pagina