Koffie valt slecht..? Zwangerschapssymptoom?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Mercurius, 21 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mercurius

    Mercurius Actief lid

    23 jun 2020
    208
    88
    28
    Vrouw
    Ik lees vaak dat afkeer tegen koffie een symptoom van zwangerschap is. Ik weet nog niet of ik zwanger ben, maar ik heb niet een afkeer tegen koffie. Ik vind het prima smaken. Alleen sinds gisteren valt de koffie echt slecht in de ochtend. Ik krijg helemaal een duizelig trillerig gevoel ervan. Alsof je veel te veel cafeïne op hebt. Zijn er mensen die dit herkennen als symptoom?
     
  2. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.866
    15.304
    113
    Herkenbaar, maar niet zo vroeg. Dat begon bij mij alle drie de keren pas rond een week of 7-8.
     
  3. Artemis88

    Artemis88 Niet meer actief

    Bij de eerste zwangerschap had ik een afkeer tegen koffie, maar bij de tweede zwangerschap kon ik er soms wel van genieten, nadat de ergste misselijk over was.
     
  4. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.526
    26.074
    113
    Vrouw
    Als het van een zwangerschap komt, heb je nu genoeg hcg om positief te testen :) wanneer ga je testen?

    Ik lust geen koffie maar de geur vind ik heerlijk. Behalve als ik zwanger ben haha, al voor de nod haat ik die geur
     
    Ieniemienies vindt dit leuk.
  5. Mercurius

    Mercurius Actief lid

    23 jun 2020
    208
    88
    28
    Vrouw
    Ik zit in een ICSI traject en mag pas 12 dagen na de terugplaatsing testen, dus daar wil ik mij aan houden. Ook om zeker te zijn dat de test geen ovitrelle meer oppikt. Ik heb een dag 5 terugplaatsing gehad. Ik zit nu 5 dagen na de terugplaatsing.
     
  6. twee

    twee Fanatiek lid

    7 jul 2014
    1.635
    535
    113
    Ja hier ook sinds kort afkeer tegen koffie
     
  7. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.304
    5.921
    113
    Vrouw
    Mm ik heb nooit een afkeer tegen koffie gehad in de zwangerschap. Ik word ook wel eens trillerig en duizelig van koffie. Dan ben ik al wat overprikkeld, vermoeid, of nog weinig gegeten, en dan kan koffie echt slecht vallen op sommige dagen, zonder dat ik zwanger ben. Hoop natuurlijk voor jou dat het wel een duidelijk signaal mag zijn!
     
  8. ellalovescoffee

    ellalovescoffee Niet meer actief

    Afkeer van koffie was bij mij alle drie de keren één van de eerste symptomen. Werd kotsmisselijk van de geur alleen al, terwijl ik normaal niet zonder koffie kan.
    Maar wat jij beschrijft (duizelig, trillen) ken ik dan weer niet als symptoom: alleen als ik gewoon echt te veel cafeïne op heb... :confused: Vreemd wel dat je er ineens zo heftig op reageert. Het kan; maar tot een test weet je het toch niet zeker.
     
  9. YellowEyes

    YellowEyes Fanatiek lid

    28 nov 2017
    1.863
    2.324
    113
    Vrouw
    Ik heb bij mijn zwangerschappen vanaf een week of 5 echt een gigantische afkeer van koffie. Komt door de misselijkheid denk ik. Alleen al als ik koffie ruik, wordt ik misselijk, dus ik begin er ook niet aan haha.

    Wat jij beschrijft kan misschien door de caffeïne komen? Misschien te weinig gegeten voor de tijd of niet zo lekker in orde? Als ik te weinig had gegeten en ik dronk koffie (voor de zwangerschap), werd ik er gewoon onpasselijk van. Ik hoop voor je dat het van een zwangerschap is :)
     
  10. RLSD

    RLSD Fanatiek lid

    4 jul 2020
    1.575
    1.128
    113
    Vrouw
    Hier viel het de eerste weken ook niet zo goed en ik werd al beroerd bij alleen de lucht van koffie. Gelukkig is dat nu weer over.

    Succes met afwachten, hopelijk heb je over een paar dagen een positieve test in handen!
     
  11. Mercurius

    Mercurius Actief lid

    23 jun 2020
    208
    88
    28
    Vrouw
    Klinkt allemaal veel belovend. Ik ben zo benieuwd of het gelukt is.
     
  12. Ieniemienies

    Ieniemienies Actief lid

    21 mrt 2013
    313
    113
    43
    Vrouw
    NULL
    NULL
    +1
     
  13. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.707
    9.357
    113
    Vrouw
    Spannend! Gebruik je toevallig nu iets van utrogestan? Want dat kan (helaas) ook voor kwaaltjes zorgen.
     
  14. Mercurius

    Mercurius Actief lid

    23 jun 2020
    208
    88
    28
    Vrouw
    Ik gebruik duphaston. Daar heb ik inderdaad ook klachten van. Maar gebruik het al een tijdje en deze klachten zijn nieuw. Ach ja afwachten maar...toch ga je steeds denken van zou het.
     
  15. b0llen

    b0llen Lid

    21 jan 2020
    57
    80
    18
    Ik lust zelf geen koffie, maar verdraag het wel in de buurt.
    Maar nu... als ik het alleen al ruik krijg ik al kokneigingen. We hebben op het werk nieuwe koffiemachine met koffiebonen en als ik er langs loop dan word ik al niet goed :')
     
  16. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.707
    9.357
    113
    Vrouw
    Ik herken het! Het is een grote mindf*ck.
    Mijn duimen draaien voor je!
     
    Mercurius vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina