Kolf advies

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Bolletje86, 17 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bolletje86

    23 sep 2011
    53
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik zou graag advies willen over het volgende;

    Ik ben 30-11 bevallen van een heerlijk mannetje (heb ook een dochter van 3).
    Ik ben gelijk begonnen met borstvoeding maar nu loopt mijn productie sinds ik werk flink terug.
    Uiteraard heb ik internet al afgezocht naar tips and tricks.

    Ik wil graag mijn productie verhogen.
    Hoe kan ik dit nu het beste aanpakken?
    Elke 2 uur kolven (06.00 - 08.00 - 10.00 enz) of om de 2 uur (06.00 - 10.00 - 12.00 enz) En dan 7-5-3 methode of leeg kolven? Kolven na elke live voeding?

    Ik heb het idee dat mijn zoon meer denkt dan ik kolf.

    Op een werkdag kolf ik 2x op m'n werk en geef 2 live voedingen. Op een vrije dag geef ik +/- 5 live voedingen.

    Bij mijn dochter heb ik ook borstvoeding gegeven, 4 maanden, en dit ging goed.

    Ik wil nog niet stoppen met borstvoeding, echt niet ! Maar ben bang dat het "gewoon" op is.

    Ik hoop dat u mij kunt helpen.
     
  2. Heidi Akkers

    Heidi Akkers Fanatiek lid

    30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

    Sorry voor het late antwoord.

    Je zou kunnen kolven volgens schema en op dagen dat je thuis bent wissel je vaker van kant tijden 1 voeding. Dan stimuleer je meer tijdens het voeden.

    Kolven op schema: Kolven gaat als volgt:
    Masseer de borst kort: 30 sec. is al voldoende. Zet de kolf aan en kolf beide borsten gedurende 7 minuten.
    Masseer de borsten weer kort. Zet de kolf opnieuw aan (je kunt nu direct doorschakelen en het aanzuigen overslaan) Je kolft nu 5 minuten.
    Masseer de borsten nog een keer kort en kolf ten slotte nog eens 3 minuten.

    Totaal heb je nu 15 minuten gekolfd met een korte interval waarin je massage toepast. Massage is licht, geen krachtige sportmassage! Het is een middel om te laten merken aan je lichaam dat er nu iets mag gebeuren.

    Ik lees dat je op werkdagen 4 voedingen totaal hebt en op andere dagen 5. Dat kan wat weinig zijn. Kijk of je er een moment tussen kunt voegen: bijvoorbeeld late avond of nacht. Door een nachtvoeding houden veel moeders hun productie in stand!

    Succes!
     

Deel Deze Pagina