Kolfapparaat medela swing

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door verzorgingsmiep, 22 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. verzorgingsmiep

    verzorgingsmiep Actief lid

    26 apr 2007
    475
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Dordrecht
    Beste lactatiedeskundige.

    Ik was vanmiddag bij de zorgwinkel van de thuiszorg om een kolfset van de medela swing (flesjes e.d.) te kopen,omdat ik de kolfapparaat nog heb van mijn vorige bevalling.
    Ik heb hem destijds ook uitgeleend aan mijn vriendin.
    De verkoopster gaf mij het advies om een heel nieuw kolfapparaat met toebehoren te kopen.
    Dit omdat de kans erin zit dat er moedermelk van mijn vriendin in de motor zou kunnen zitten, wat o.a. borstontsteking zou kunnen veroorzaken.
    Is dit waar?
    Ook zei ze dat de swing bedoeld is om voor 2-3 keer per week te kolven,omdat de motor het niet aan zou kunnen om meerdere keren te kolven.
    Ik wil nl bv en kolven combineren.
    Ik wacht op uw antwoord.
     
  2. Linda Offereins

    Linda Offereins Lactatiekundige

    3 mrt 2010
    860
    0
    0
    Hoi,

    Heel officieel zou er (als iemand via de slang melk in het motortje laat lopen) melk in de Medela swing kunnen komen, maar dat is niet waarschijnlijk.
    Als je hem alleen aan je vriendin hebt uitgeleend zou ik hem absoluut nog wel durven gebruiken.
    Wat je nieuw zou kunnen aanschaffen zijn een slangetje en een kolfsetje. (dat was je al van plan denk ik)

    Als je nog geen kolf zou hebben en je zou mijn advies vragen zou ik je misschien een dubbelzijdige kolf aanraden zoals de Ameda Lactaline (ongeveer 150 euro) of de Medela Pump in style (300 euro), maar nu je deze toch al hebt kun je het eerst rustig met deze kolf aanzien. Bij problemen bij het op gang brengen van de productie is de huurkolf van Medela (Symfonie) de beste keus.

    vriendelijke groet
    Linda
     
  3. verzorgingsmiep

    verzorgingsmiep Actief lid

    26 apr 2007
    475
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Dordrecht
    Beste Linda

    Bedankt voor je antwoord.
    Ik was absoluut van plan om een ander kolfsetje en slangetje aan te schaffen.
    Dan ga ik geen andere kopen.
     

Deel Deze Pagina