Kolfapparaat tips

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Pink06, 24 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pink06

    Pink06 Fanatiek lid

    21 nov 2016
    1.307
    692
    113
    Vrouw
    Hoi!

    Iemand een tip voor een kolfapparaat? Wil er geen enorm bedrag aan uitgeven.. heb bij de vorige zwangerschappen de tommy tippee handkolf gebruikt. Heb deze weg gegooid, deze was op. Heb veel gekolft en ook op het werk. Ging prima met een handkolf. Toch twijfel ik nu over een elektrische of handmatige. Ben dus niet moeilijk met kolven en wil hem dus zeker voor de bevalling al aanschaffen. Weet hoe onhandig het is als je hem niet hebt de 1e dagen.
     
  2. Glimmer

    Glimmer Niet meer actief

    Ik had de dubbele, elektrische van Medela. Was er super tevreden over.
     
  3. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.900
    3.317
    113
    Horigen schijnt een goed en betaalbaar merk te zijn. Lees er veel goede verhalen over, maar heb er zelf geen ervaring mee.

    Zelf heb ik een elektrische van avent, maar ik kolf vrijwel nooit. Zoon dronk toch niet uit de fles en nu bij dochter heb ik nog geen zin gehad om te kolven.
     
  4. Jenneke88

    Jenneke88 Fanatiek lid

    9 jul 2016
    1.754
    785
    113
    Ik heb de kolf vd difrax en ik kolf heel makkelijk. Reviews lopen uiteen, maar ik ben er tevreden over. Toeschiet functie is fijn en ook t gewone kolven erna. Enige minpunt is dat hij wel wat geluid maakt. Niet heel erg luid, maar hard genoeg dat als ze langs de deur vd kolfruimte lopen dat collega’s t horen. Kan op batterijen en stroom. Is alleen enkelvoudig te gebruiken.
     
  5. Hinti

    Hinti Fanatiek lid

    29 dec 2015
    1.463
    207
    63
    Vrouw
    Ik heb er 2 gebruikt en beide op mp gescoord. Wel beide elektrisch

    Eerst een enkele van avent. Hier kon je snelheid en kracht zelf instellen door te pompen zeg maar. Dus ook handmatig te gebruiken.
    Omdat ik later meerdere keren per dag ging kolven medela freestyle gekocht via mp. Nieuwe siliconen onderdelen en klaar.

    Eerlijk moesten mijn borsten wennen aan de medela.met de avent enkele kreeg ik er meer uit.
     
  6. Pink06

    Pink06 Fanatiek lid

    21 nov 2016
    1.307
    692
    113
    Vrouw
    Bedankt @Hinti @Jenneke88 @Fristi2012 en @Glimmer Hier heb ik zeker wat aan!
    Ik vind de Medela nog wel erg duur.. denk wel dat dit de beste in zijn soort is. De difrax vind ik qua design erg mooi, niet het belangrijkste hoor ;)
    Is de Avent ook stil? Qua vorm enz. komt deze voor mijn gevoel het meest overeen met de handkolf die ik eerder had. En vind hem ook redelijk betaalbaar.
     
  7. Pink06

    Pink06 Fanatiek lid

    21 nov 2016
    1.307
    692
    113
    Vrouw
    Horigen ga ik zoeken, die ken ik nog niet!
     
  8. Fluss1984

    Fluss1984 Fanatiek lid

    2 jun 2015
    3.386
    1.593
    113
    Noord-Brabant
    Ik heb bij mijn dochter eerdt met de dubbele van medela gekolft (swing maxi geloof ik), daarna heb ik zelf eem horigen kolf gekocht. Ik heb tot ongeveer 8 maanden gekolfd. Ik vond de horigen fijner aanvoelen omdat die flexibele (siliconen) schilden heeft, ik had er ook meer productie mee en het kolven ging bij mij sneller. Wel is het wat meer gedoe met afwassen, en trekken de schilden wat meer stof aan dus ik deed ze altijd in een niet pluizende doek.
     
    Pink06 vindt dit leuk.
  9. Fluss1984

    Fluss1984 Fanatiek lid

    2 jun 2015
    3.386
    1.593
    113
    Noord-Brabant
    O ja ik weet niet of je misschien aanvullend verzekerd bent, maar zo ja dan zou je nog eens kunnen kijken of je vanuit je verzekering nog een bijdrage krijgt voor aankoop van een kolf. Ik krijg hiervoor geloof ik 80 euro...
     
  10. Hinti

    Hinti Fanatiek lid

    29 dec 2015
    1.463
    207
    63
    Vrouw
    Ik vond de avent niet tegenvallen. Volgens mij was het wel een oud beestje

    De medela is idd prijzig maar je kunt hem ook weer voor hetzelfde bedrag verkopen. Ik heb ze allebei nog maar ga denk ik geen bv meer geven. Hormonaal voelde ik me pas weer een beetje mezelf toen ik ongesteld was geweest. Helaas pas 4 maanden na het stoppen dus heb echt weer wat angst voor bv
     
    Pink06 vindt dit leuk.
  11. Pink06

    Pink06 Fanatiek lid

    21 nov 2016
    1.307
    692
    113
    Vrouw
    Ja dat ben ik!! Goede tip. Ga er eens achteraan
     
  12. Pink06

    Pink06 Fanatiek lid

    21 nov 2016
    1.307
    692
    113
    Vrouw
    Ik snap je heel goed hoor! Het is ook zo intensief. Zowel lichamelijk als geestelijk.

    Dat van die Medela is wel zo, ze zijn op marktplaats ook nog vrij duur.
     
  13. Pink06

    Pink06 Fanatiek lid

    21 nov 2016
    1.307
    692
    113
    Vrouw
    En iemand die ervaring heeft met de onbekendere merken van ali express? Die hebben er ook best veel zag ik al.
     
  14. Yaisa

    Yaisa Fanatiek lid

    31 jul 2013
    1.200
    1.246
    113
    Bij de eerste een medela swing gehad en nu een horigen chicture. Echt een super fijn apparaat. Kan zowel dubbel als enkel gebruikt worden en per borst kan je de instellingen aanpassen. Er zit een accu bij, dus je hebt verder geen stopcontact nodig. Ook kan je em vrij makkelijk ombouwen naar een handkolf (die spullen zitten er allemaal bij). Vooral de siliconen borstschilden vind ik ook erg fijn. Heb em nu een jaar in gebruik en ben er heel erg blij mee!
     
    Pink06 vindt dit leuk.
  15. MamaLe

    MamaLe Fanatiek lid

    28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Ik heb de ardo. Heel stil en fijn vond ik. Heb hem inmiddels niet meer nodig maar hij werkte op het eind net zo goed als in het begin.
     
    Pink06 vindt dit leuk.
  16. Roty

    Roty Actief lid

    22 apr 2015
    449
    74
    28
    Ben ook tevreden over de ardo calypso. Inderdaad stil. Ik kreeg geld retour via de verzekering, misschien jij ook wel?
     
    Pink06 vindt dit leuk.
  17. mutskuh

    mutskuh Fanatiek lid

    10 dec 2014
    2.223
    1.038
    113
    Ja hier ook de ardo calypso. Heel stil en fijn apparaat! En dan met dubbele uitbouw set zodat je niet eerst links of rechts moest kolven maar beide kanten tegelijk
     
    Pink06 vindt dit leuk.
  18. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    Hier de Medela freestyle en daar bijna een jaar fulltime mee gekolfd. Nu twee jaar daarna weer zonder vervangende onderdelen nodig klaar voor de tweede.
    Ik ben een hele langzame kolver, hele trage melkstroom, dus dat ding heeft hier uren per dag aangestaan. Ochtend kolfbeurt duurde 1 uur (kolfde dan wel 750 cc). Daarna nog minstens 4 kolfbeurten van een half uur tot 3 kwartier. Dus 3-4 uur per dag stond het apparaat minimaal wel aan .
     
    Pink06 vindt dit leuk.
  19. Draakje01

    Draakje01 Niet meer actief

    Een medela swing. Wilde er, net zoals jij, niet mega veel aan uitgeven. Nu is zoon bijna 7 maanden en kolf ik nog steeds op mn werk. Ideaal ding en handig dat het zo n klein setje is. In mn handtas makkelijk mee te nemen (en dus ook bijv naar restaurant).
     
    Pink06 vindt dit leuk.
  20. Diazz

    Diazz VIP lid

    28 dec 2014
    6.391
    3.134
    113
    Hier super tevreden over de Medela Freestyle. Ik ga ‘m nu na de bevalling ook zeker weer gebruiken.
     
    Pink06 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina