Kolfvraagjes

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Bollebelle, 10 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bollebelle

    Bollebelle Actief lid

    21 mrt 2019
    446
    328
    63
    Vrouw
    Onderwijs
    Randstad
    Over een paar weekjes gaat de kleine alweer voor het eerst naar de opvang en mag ik weer gezellig aan het kolven. :roflmao:

    Ook bij mijn eerste periode heb ik gekolft op werk, tot hij ongeveer 10 maanden was. Ik merkte destijds wel heel erg dat 4 dagen werken en dus kolven heel veel impact had op mijn productie.

    Anyways, hoop gekletst, ik ben vooral benieuwd naar:

    - Hoeveel kolven jullie per kolfbeurt?
    - Hoevaak kolven jullie op een werkdag?
    - Hoeveel drinkt jullie kleine op de opvang?
     
  2. Mammie79

    Mammie79 Actief lid

    28 aug 2014
    266
    81
    28
    Ik werk onregelmatig, dus kolfde ook onregelmatig.
    Probeerde altijd net voor vertrek naar het werk de kleine een voeding te geven en als dat niet lukte dan kolfde ik altijd nog even 10-15 min (dubbelzijdig) voor ik vertrok. Dan begon ik ‘leeg’ aan mijn dienst.
    Kolfde 2 of 3 keer per dienst (beetje afhankelijk van de drukte....) en dan tussen de 120-180cc. Ik kon makkelijk kolven, gelijktijdig ff wat eten/drinken en wat internetten op telefoon.
    Kleine dronk flesjes van in begin 3x100 en later tot max 150cc 2x, dit was richting de leeftijd van 1 jaar.
    Heb tot 15 maanden gekolfd, toen nog 1x in pauze tijd en dit liep terug naar 60-70cc per keer. Toen gestopt met kolven. Inmiddels 21
    maanden en drinkt nu nog 1-2x per dag.

    Geniet nog even van je verlof!
     
    Bollebelle vindt dit leuk.
  3. Bollebelle

    Bollebelle Actief lid

    21 mrt 2019
    446
    328
    63
    Vrouw
    Onderwijs
    Randstad
    @Mammie79

    iWat heerlijk dat hij/zij nog af en toe drinkt! Mijn 1e zoontje is min of meer zelf gestopt bij 10 maanden, die had er geen geduld meer voor.

    De keren dat ik nu gekolft heb kwam er tussen de 160-190 uit. Helemaal blij mee! Bij mijn zoontje was dit nooit zo, daar moest ik ook steeds vaker nog bijkolven en zelfs dan nog was het een aflopende zaak helaas..
     
    Mammie79 vindt dit leuk.
  4. Enigma

    Enigma Fanatiek lid

    11 jul 2019
    1.188
    1.606
    113
    Vrouw
    Kolven blijft bij mij lastig. Opbrengst is veel te weinig om het mee te redden op werkdagen. Het scheelt dan nog dat ze een flesweigeraar is en bij de oppas dus te weinig drinkt, als ze al haar flesjes zou leegdrinken had ik het al helemaal niet bij elkaar kunnen kolven.
    Ben begonnen met 3x daags kolven, opbrengst meestal onder de 100ml per keer. Ze kreeg 3 flesjes van 110/120 ml mee naar de crèche. Op een gegeven moment 2x gaan kolven en later naar 1x gegaan. Werd de opbrengst niet beter van.
    Dus maandenlang nog thuis regelmatig gekolfd en door een siliconen kolf te gebruiken tijdens voeden met andere borst heb ik gelukkig wat voorraad kunnen opbouwen om toch genoeg mee te kunnen geven naar de opvang.
    Ik kolf nu niet meer omdat ik er helemaal klaar mee ben. Het is zo'n vreselijk frustrerend gebeuren. Productie blijft wel prima in stand dus ze drinkt nu elke ochtend en avond nog live en als ik thuis ben kan ze overdag ook nog drinken als ze wil. Op mijn werkdagen gaat er nu voorraad uit de vriezer mee naar de oppas. Zo gaan we het wel redden tot ze een jaar is.
     
  5. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.137
    1.059
    113
    Ik kolfde ongeveer 3 keer per dag en dan had ik aan het einde van dag 300-400 ml. De eerste keer (ochtend) kwam altijd het meeste, de laatste kolfbeurt was ik al blij als ik 80-90 ml haalde. Mijn ene borst leverde altijd 2x zo melk op als de andere.
    Dochter dronk flesjes van 100-120 ml. Gemiddeld kolfde ik structureel net te weinig op werkdag (ze dronk meer dan ik kolfde). Ik kolfde dan op vrije ochtenden extra voor om diepvriesvoorraad op peil te houden.
    Vanaf dat baby 8 mnd was heb ik 1 flesje BV op KDV vervangen door volle yoghurt (ze lustte geen FV) zodat ik minder BV hoefde mee te geven.

    Ik ben in overleg (in eigen tijd dus) nog een tijdje 1-2 keer blijven kolven op mijn werk, tot 12 mnd of zo. Vanaf 11 mnd dronk baby een stuk minder melk, omdat bijvoeding goed liep. Ik heb toen nog gevoed tot 2 jaar zonder te kolven op werk (stabiele melkproductie, meestal is die omslag tussen 10-12 mnd).
     
  6. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Zoontje nu 9 maanden. Drinkt 1 borst per voeding. Ik kolf niet meer op het werk (tussen 07.30 en 18.30).
    Vlak voor ik ga en meteen als ik thuis kom is een borst live voor m’n zoontje en de andere kolf ik af. Ik kolf dan ongeveer 300-330cc in totaal wat net meer is dan de 2 flessen van 140 die hij overdag drinkt als ik ben werken.
    Heb vanaf het begin overproductie gehad. Al die tijd meer gekolfd dan dat zoontje dronk. Resultaat dat er nu 60-70 flessen in de vriezer liggen. En dan heb ik al eens gedoneerd :rolleyes::)
     

Deel Deze Pagina