Kolven in zwangerschap

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Loetjoe, 23 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loetjoe

    Loetjoe Actief lid

    30 aug 2010
    325
    0
    0
    juf BO
    Groningen
    Na mijn vorige bevalling met keizersnede kwam mijn melkproductie moeilijk op gang met als gevolg bijvoeding, met als gevolg niet meer aan de borst willen drinken na een aantal dagen. Ik heb toen nog 10 weken gekolfd tot mijn productie helemaal stopte. Ik ben nu 37 weken zwanger en ben nu precies een week aan het kolven met de hand (geen pomp) om de boel alvast wat op gang te krijgen. Er staat een geplande keizersnede met 39 weken. Na twee dagen kwam er een druppel uit de ene borst, na vier dagen ook uit de andere. Ik kolf 2x per dag. Ik krijg nu telkens wel die ene druppel uit beide borsten, maar daar blijft het dan bij. Ik zou graag wat willen opvangen voor het geval bijvoeding nodig is in de eerste week, maar dit zie ik nu helemaal niet gebeuren. Is er een manier om mijn productie nu al te verhogen? Vaker kolven of toch met een pomp? Ik weet bijna zeker dat mijn techniek goed is, ik heb meerdere filmpjes en handleidingen bestudeerd. Ik masseer van te voren en probeer het ook na het douchen.
     
  2. Heidi Akkers

    Heidi Akkers Fanatiek lid

    30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,
    Hoe is het nu, nog niet bevallen?
    Wat je doet is goed. De druppel is ook goed. Vaker zou ik niet stimuleren inderdaad.

    Op moment dat je bent bevallen gaan je hormonen meewerken en zal er meer dan die ene druppel komen. Ook dan kun je met de vingers de druppels verzamelen, op een theelepeltje bijvoorbeeld: Doe dit bij iedere borst en geef dit aan je kindje en je eerste voeding is een feit! Van daar uit ga je verder. Je kunt ten alle tijden met de hand voor of na stimuleren, dan komt je melk snel op gang!

    Succes!
     

Deel Deze Pagina