Kolven lukt niet!

Discussie in 'Voeding' gestart door Toys, 4 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Toys

    Toys Fanatiek lid

    21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Hoi Meiden...

    pfff Het kolven lukt niet.
    Ik werk sinds kort weer, drie dagen in de week en probeer dan drie keer te kolven (op mijn werk dus). Maar per keer krijgt ik met moeite 40 cc uit beide borsten. Heb al van alles geprobeerd.
    Nu las ik van die neusspray ..maar mijn huisarts doet een beetje moeilijk dus dat duurt nog wel effies voordat ik die spray ooit eens een keertje krijg.
    Ik baal er zo ontzettend van ... wil zo graag bv blijven geven maar ik ben zo bang dat mijn voeding hierdoor achteruit gaat (terug loopt). Gister toen ik thuis kwam na mijn werk heb ik direct gekolft en toen kwam er ruim 180 cc uit. Twee uur later kwam Bink voor de voeding maar mijn (.)(.) waren volgens mij helemaal leeg ... :S Ik dacht Bink komt straks nog wel een keer voor voeding maar dat deed ie helaas niet.
    Nu werd ik vanmorgen wakker en waren mijn borsten minder gevuld dan normaal :(

    Kus Toys

    PS Heb ook een vraag op bv forum gezet maar wilde gewoon ff bij jullie mijn hart luchten
     
  2. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik heb die spray bij mn dochter destijds ook gebruikt en mn huisarts deed er ook moeilijk over... ik ben toen nogal onbeleefd geweest en heb gewoon op de man af gevraagt waarom hij me geen syntocinon wou voorschrijven. Bleek dat hij er niet zoveel over wist, alleen dat je er buikpijn van kon krijgen (kreeg ik niet hoor). Ik heb toen op intenet een artikel gezocht en dat uitgeprint voor hem en nogmaals gevraagd of hij dat ajb wou voorschrijven... uiteindelijk deed hij dat wel.

    Ik ben normaal erg verlegen maar bv is zo belangrijk voor me dat ik er gewoon tegenin ben gegaan.

    Wat ook kan helpen is je borst voorverwarren voor je gaat kolven (warme washand erop) en ontspannen, boekje lezen, foto´s van je kind bekijken, herrineringen oproepen ed.

    Als ik zelf het idee heb dat mn voeding terugloopt voedt ik ook wel eens op mijnj verzoek... je kan altijd proberen hem een keertje extra aan te leggen. Verder is het wel normaal dat je borsten slapper voelen na verloop van tijd, ze zijn als het ware gewoon gewend aan het opslaan/aanmaken van melk.
     
  3. Toys

    Toys Fanatiek lid

    21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Dank Zeeuwsmeisje voor je reactie!

    Zal ook maar eens langs mijn huisarts gaan en hem tegen de muur zetten ;)
    Werkte de spray bij jou?

    Ja heb al van alles geprobeerd. Foto's, krantje/boekje lezen etc etc In het begin komen er wel straaltjes zeg maar maar dat duurt nooit langer dan een minuut..dan komt er echt geen druppel meer.
    Ik zal Bink dan savonds ook eens voeden op mijn verzoek als ie niet komt.
     
  4. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Bij mij werkte hij wel maar bij mij was het ook gewoon gewenning.Naarmate ik vaker kolfde ging het zowiezo beter. Het helpt alleen niet om meer melk aan te maken he.. het is echt puur om als je geen goed tsr krijgt om dat te helpen opwekken.

    Ik zou gewoon ff zoeken naar info en een mooi a/4tje meenemen. Op borstvoeding.com staat denk ik wel wat.
     
  5. stranger

    stranger Fanatiek lid

    28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    De spray werkte bij mij ook heel goed! In het geign had ik hem echt nodig maar later en nu niet meer.

    Wat verder helpt:
    - afleiding (surfen op internet zoals hier bijvoorbeeld, tijdschrift lezen)
    - foto van je kindje bij de hand
    - warme compressen van tevoren op je borsten
    - kopje thee erbij

    vooral proberen te ontspannen en niet naar die flesjes blijven kijken!

    Misschien kun je trouwens ook je vk proberen, ik heb van haar de spray gekregen.
     
  6. Toys

    Toys Fanatiek lid

    21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Kan ik mijn vk nu nog bellen dan? (na drie maanden).
    Ja internetten lijkt me wel tijdens het kolven maar helaas heb ik in het kolfhok geen pc staan.
    Ik hoop dat het straks ook vanzelf gaat nu ik vaker kolf.
     
  7. ElleE

    ElleE Actief lid

    4 jun 2006
    223
    0
    0
    Wat voor kolf heb je? Bij sommige vrouwen werkt namelijk de ene kolf nou eenmaal beter dan bij de andere! Ik ben bijvoorbeeld overgestapt van enkelzijdig met de hand naar dubbelzijdig elektrisch en dat maakte nogal wat uit in cc's!

    Je kunt via de thuiszorgwinkel of ergens anders (babyrent heet dat geloof ik, en er zijn ook wel andere) eventueel een kolf huren en dat een tijdje proberen.
     
  8. Toys

    Toys Fanatiek lid

    21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    ik heb nu een handkolf van Avent. Maar die werkt normaal prima als ik thuis ben. Maar op me werk ben ik niet ontspannen genoeg blijkbaar.
     
  9. Toys

    Toys Fanatiek lid

    21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Ik heb nu net gekolft (op mijn werk) achter de pc. Iedereen was al naar huis dus kon gewoon op mijn plek blijven zitten. Normaal is dit helaas niet mogelijk.
    Ik heb de voordeur op slot gedaan en een koppie thee gepakt en heb nu 180 cc gekolft :D Vind het zo klote dat het dan nu wel zomaar gaat!
     
  10. jingels

    jingels VIP lid

    8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Misschien is het ook gewoon even wennen, ennuh oefening baart kunst zoals je ziet :D Wel heel goed dat je doorzet!
     
  11. stranger

    stranger Fanatiek lid

    28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Nou, dan is dit mooi binnen toch?

    Als je niet kunt computeren, kun je misschien wat tijdschriften lezen ofzo?

    Gewoon iets wat ontspannend is...
     
  12. Toys

    Toys Fanatiek lid

    21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Ja ik pak ook altijd een boek of de Metro en de Spits...maar toch kan ik me dan niet goed concentreren op het boek of krantje. Het werk zit er weer op voor deze week. Ik hoop dat het volgende week beter gaat.

    Dank voor jullie reacties.

    Zal vrijdag mijn huisarts bellen voor die spray (zijn vervanger doet er erg moeilijk over)
     
  13. noura

    noura VIP lid

    27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    tja ontspannen doet heel veel voor je.
    maar ik zou potverdorie die huisarts gewoon eisen dat je die spray krijgt. en desnoods zou ik de vk bellen, of een lactatiedeskundige of wijkverpleegkundige van consultatiebureau.

    trouwens soms denk je dat je borsten leeg zijn, maar je zult versteld zijn wat die kleintjes er dan nog uit krijgen. een uur na het kolven zit er al weer melk in. dat er geen spanning op staat wil niets zeggen.
    zo ook in de morgen. en als die niet is gekomen voor de voeding wil zeggen dat die toch genoeg heeft gehad.
    succes er verder mee
     
  14. noura

    noura VIP lid

    27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    oh ja, domperidon helpt naar het schijnt ook
     
  15. noura

    noura VIP lid

    27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    sab simplex heet het geloof ik
     
  16. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ik zit in n hokje waar af en toe 'per ongeluk' iemand binnen komt vallen, ondanks mn briefje BEZET op de deur.. :( Ook is het daar behoorlijk koel, mag ik geen thee oid en toch lukt t mij gelukkig wel. Weliswaar ook wat minder (30cc ofzo) maar goed, ik houdt t ook maar vol.. Een electrische schijnt idd beter te zijn dan. Maar als je thuis goed kolft en de laatste x dat je t op je gemak deed, dan moet n handkolf dus gewoon te doen zijn. Succes iig! ;)
     
  17. stranger

    stranger Fanatiek lid

    28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Hoe is het nu? heb je al gebeld voor de spray?

    Ik zat ineens te denken, op het bv-forum zeggen ze dat vaker korter kolven beter is dan een paar keer lang. Is het een mogelijkheid dat je wat vaker gaat kolven?

    En de handkolf moet idd geen probleem zijn, als je het thuis wel kan...

    Enne, dat je borsten niet zo vol voelen heeft ook te maken met het feit dat het beter afgestemd wordt op je kleintje! Dus daar zou ik me ook niet al teveel zorgen om maken.

    De mijne voelen ook niet zo vol meer aan, maar s ochtends krijg ik er toch wel zo'n 400cc uit...
     
  18. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    :confused: 400? :confused: En ik was al zo trots als ik de 300 haalde hahaha.. ;)
     
  19. Toys

    Toys Fanatiek lid

    21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    400 cc! Jee hahaha nou ik ben al blij als ik 1 beker van 180 cc vol krijg. Wie weet lukt mij dit ook in de toekomst!
    Ik ga mijn eigen huisarts maandag bellen...en dan EIS ik die spray. Die vervanger deed verdomde moeilijk die zak.
    De eerste paar dagen heb ik idd geprobeerd om om te 2 uur te kolven maar dat is echt niet te doen. Ben sowieso al ruim een half uur (soms drie kwartier) bezig om een tsr te krijgen en ik heb gewoon geen meer tijd op mijn werk om te kolven.

    Bedankt voor jullie lieve berichtjes. Ik laat maandag nog wel even weten wat de HA heeft gezegd.

    Kus Toys
     
  20. Toys

    Toys Fanatiek lid

    21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Heb vanmorgen weer gekolft op mijn werk en het was weer diep triest! kan wel janken! Nog net geen 60 cc uit beide borsten! Mijn borsten voelen echt gespannen aan dus er zit genoeg melk in!
    Heb vanmorgen weer mijn ha gebeld en ze gingen het overleggen voor die spray. (zijn vervanger had het al wel doorgegeven). Als ik vandaag niet drie keer 180 cc kolf heb ik voor morgen geen genoeg melk om mee te geven naar het kdv...
     

Deel Deze Pagina