kolven op het werk

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door FunnyMe, 4 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FunnyMe

    FunnyMe VIP lid

    8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Ik moet morgen weer starten met werken. Ik werk als kraamverzorgende. En ik geef bv. Nu moet ik dus vanaf morgen gaan kolven (is niets nieuws doe ik nu ook regelmatig). Ik heb aan mijn leidinggevende gevraagd hoe dat nu moet als ik in een gezin zit. Nou heb ik morgen een 8uurs gezing. Volgens haar heb ik dan recht op 25% kolftijd (dat klopt) maar dan zou ik als ik 2 uur gekolfd zou hebben op de dag 10 uur in een gezin moeten blijven.
    Dus de gewone uren van het gezin + mijn kolftijd. Dit werkt toch niet zo?
     
  2. zandkasteel

    zandkasteel Fanatiek lid

    12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    nee volgens mij niet, het is de tijd van je baas...
    maar ja ik heb geen bv gegeven dus weet het niet zeker :D
     
  3. Bluesky

    Bluesky VIP lid

    1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Nou, ik weet het wel zeker want ik heb 5 maanden op het werk gekolfd... :D De kolftijd gaat af van je werktijd. Dus je werkt 8 uur waarvan je maximaal 2 uur mag besteden als kolftijd. Dus je werkt maar 6 uur op een dag. Die 2 uur krijg je gewoon doorbetaald.

    Zie deze link: Kolven en werk

    En deze link: Kolven en werk
     
  4. red88

    red88 VIP lid

    3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    'k Ben ook ook kraamverzorgende. 'k Weet niet hoe snel jij kolft, maar ik ben meestal 15-20 min. bezig. Reken 30 min. op een korte werkdag (1x kolven) en 45 min. op een langere werkdag (2x kolven). 'k Moet tenslotte m'n werkzaamheden onderbreken en de spullen weer schoonmaken en opruimen.
    Dus 2 uur ben je er vast niet aan kwijt.