Komen er echt niet uit

Discussie in 'Babynamen' gestart door Babyvijf, 12 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babyvijf

    Babyvijf Fanatiek lid

    23 okt 2018
    1.503
    1.333
    113
    Vrouw
    Hoihoi

    Nu 32 weken en denk ondertussen alle namen vd wereld gezien/gelezen, maar echt niks wat ik leuk vind, vindt mijn vriend leuk en andersom.
    We hebben dit nog nooit gehad bij de vorige zwangerschappen.
    Ik zit al te grappen naar mn vriend toe dat ik dan t grootste recht heb de voornaam te beslissen, omdat de kids al zijn achternaam dragen.

    Maar serieus, hoe moeten we dit gaan doen? Iemand tips?
    Want t lijkt er nu op dat 1 van ons zich moet overgeven aan een naam die die niet ziet zitten, zodat t kind niet naamloos is straks .

    Iemand anders ook in zo een situatie? Zo ja .hoe gaan jullie daar mee om?
     
  2. Viviennee

    Viviennee VIP lid

    31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Mijn vriend vond L echt een achterlijke naam, maar ik voelde dat deze baby zo heet :roflmao: dus heb hem de tweede naam gegeven, en haar tijdens de zwangerschap al steeds L genoemd. Hij vindt het nu ook een echte L.
     
  3. Phloxie

    Phloxie Actief lid

    15 mei 2018
    395
    381
    63
    Vrouw
    Kan je eens een aantal namen geven die jij leuk vindt en een aantal die je vriend leuk vindt?

    Misschien is er toch een middenweg?
     
  4. Babyvijf

    Babyvijf Fanatiek lid

    23 okt 2018
    1.503
    1.333
    113
    Vrouw
    Haha grappig hoe hij zich dan bedacht heeft. Hier is t geslacht onbekend dus de baby bij naam noemen kan niet hihi . @Viviennee
     
  5. Babyvijf

    Babyvijf Fanatiek lid

    23 okt 2018
    1.503
    1.333
    113
    Vrouw
    Dat heb ik al heeel vaak gedaan hier met polls, suggestie vragen, maar echt niks heeft geholpen helaas.
     
  6. Liselou

    Liselou Bekend lid

    1 jan 2019
    885
    1.095
    93
    Je hebt het vast al geprobeerd maar de namenapp van Zwitsal en/of Kinder?
     
    Babyvijf vindt dit leuk.
  7. Babyvijf

    Babyvijf Fanatiek lid

    23 okt 2018
    1.503
    1.333
    113
    Vrouw
    Idd al geprobeerd hahah .erg he .
     
  8. mellanie76

    mellanie76 VIP lid

    5 aug 2016
    17.645
    800
    113
    moeder
    Rotterdam
    Jij kiest de leukste naam van zijn lijstje( waar je mee zou kunnen " leven")
    En anders om.
    Wacht tot na de geboorte en kijk samen welke het beste van de twee bij het kindje past.:thumup:
     
    Simba1992, Babyvijf en Liselou vinden dit leuk.
  9. Liselou

    Liselou Bekend lid

    1 jan 2019
    885
    1.095
    93
    Haha wat kan het lastig zijn he! Vind het idee van @mellanie76 wel goed. Anders beide een top 10 (top 5?) maken en kijken of er een naam in beide lijstjes staat?
     
    Babyvijf vindt dit leuk.
  10. dreumesje

    dreumesje VIP lid

    7 jan 2014
    7.308
    1.782
    113
    Vrouw
    Wij hadden bij de jongste beide een andere naam in gedachte. Na de geboorte hebben we gekozen en zijn we voor mijn naam gegaan.
     
    Babyvijf vindt dit leuk.
  11. Babyvijf

    Babyvijf Fanatiek lid

    23 okt 2018
    1.503
    1.333
    113
    Vrouw
    Denk idd dat we dat maar gaan doen. De geboorte afwachten en nu een lijstje met onze leukste namen maken.
     
    dreumesje vindt dit leuk.
  12. Summerbelle

    Summerbelle Niet meer actief

    Wij hebben precies hetzelfde. Een top 4 gemaakt maar daar toch niet zo tevreden over. Vind t vreselijk frustrerend. Wel een naam waar we mee zouden settlen, maar toch. Jongensnamen kan ik er wel 5 van geven, meisjesnamen vind ik niks echt mooi.

    Ben nu op nameberry aan het zoeken, daar zijn heeel veel opties, hopelijk vind ik ooit wat en jullie ook.
     
    Babyvijf vindt dit leuk.
  13. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Wij hebben bij dochter ook de geboorte afgewacht. Uiteindelijk pas na bijna 24 u de knoop doorgehakt haha. Gaan we nu waarschijnlijk weer doen! (Edit: niet perse die 24 u maar wel wachten tot de geboorte :p)

    Is het zo dat jullie het niet eens zijn over dé naam, maar wel met elkaars opties kunnen leven? Of vinden jullie elkaars opties echt he-le-maal niks?
     
    Babyvijf vindt dit leuk.
  14. Babyvijf

    Babyvijf Fanatiek lid

    23 okt 2018
    1.503
    1.333
    113
    Vrouw
    Succes. Hier is t juist andersom. Meisjesnaam gaat prima. Jongensnaam is drama. Heb nameberry ook al gehad hahah
     
  15. Babyvijf

    Babyvijf Fanatiek lid

    23 okt 2018
    1.503
    1.333
    113
    Vrouw
    We vinden elkaars opties echt helemaal niks. Meisjesnaam wel. Maar jongensnaam niet. We hebben altijd twee droomnamen gehad voor een jongen. Ons overleden Zoontje heeft dan dus 1 van die namen gekregen en tweede droomnaam is door familielid gebruikt.
     
  16. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Oh dat maakt het wel erg lastig :(. Ik hoop dat jullie er toch uitkomen! Of dat het een meisje is ;).
     
    Babyvijf vindt dit leuk.
  17. Roodborstje2

    Roodborstje2 Fanatiek lid

    18 mrt 2015
    1.211
    981
    113
    Vrouw
    Z-Holland
    Kan je jouw droomjongensnamen delen, zodat we een idee hebben van de smaak?

    Lijkt me erg moeilijk dit.. het is wel van allebei jullie kind en je moet er wel mee kunnen leven. Na de geboorte is ook een optie, kijken wat bij je kind past. Mijn man zijn naam is veranderd toen hij 2 uur oud was :) ik vind zijn naam nu veel leuker en veel beter bij hem passen
     
    Babyvijf vindt dit leuk.
  18. Babyvijf

    Babyvijf Fanatiek lid

    23 okt 2018
    1.503
    1.333
    113
    Vrouw
    We hebben echt alle namen al voorbij zien komen. Ik hou ontzettend van namen zoals phyllon, pharell, darrel. Mijn vriend Nigel, Yaero, George.
    Mijn echte droomnamen zijn is Miguel en Lewis.
    Maar Lewis wilt mn vriend 100% zeker niet, want hij is een f1 fan en wilt niet dat t lijkt alsof we de baby vernoemen naar Lewis Hamilton.
    En Miguel is hij bang dat iedereen t lelijk gaat uitspreken.
    En ik vind Nigel dan van hem redelijk, maar voelt toch als settelen voor mij, omdat ik al zo verliefd ben op die andere namen.
    Onze ouderen dochters neigen wel meer mijn kant op wat smaak betreft. Dus hoop stiekem dat papa nog van gedachte veranderd daardoor, maar ja eigenlijk wil ik ook weer niet dat hij voor een naam gaat wat m niet aantrekt.
     
    Babs1990 vindt dit leuk.
  19. februarimama

    februarimama Fanatiek lid

    23 okt 2014
    1.413
    783
    113
    Ik vind Miguel echt super leuk, woont een jongetje met giga bruine krullen in de straat die zo heet.
     
    Babyvijf vindt dit leuk.
  20. Babyvijf

    Babyvijf Fanatiek lid

    23 okt 2018
    1.503
    1.333
    113
    Vrouw
    Maar wordt t ook goed uitgesproken? Want dat zit mn vriend dus erg dwars.
     

Deel Deze Pagina