Komt er een gewoon een derde zwangerschap tussendoor geglipt.

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Kleintjuh85, 17 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kleintjuh85

    Kleintjuh85 Fanatiek lid

    5 feb 2014
    3.983
    2.279
    113
    Noord-Brabant
    Sta je dan, midden op de dag, met een knal positieve test in je handen.

    Maar ja en nu? Eigenlijk wilde we niet meer voor een derde gaan. Ik word 36 over 2 weken. De jongste gaat begin volgend jaar naar school. Ik ben nu net een half jaar aan het werk na een burn out en heb nog geen vast contract. Mijn vriend gaat begin 2022 voor zich eigen beginnen. We hadden het er al over gehad om een afspraak te maken voor mijn vriend zodat hij zich kon laten helpen zeg maar.

    Ik gebruik geen anticonceptie omdat ik heel sterk reageer op de hormonen, vooral in combi met mijn burn out toendertijd. Daarom deden wij het altijd met condoom en keken we vooral rondom mijn eisprong goed uit. Vorige maand dus 1x seks gehad zonder condoom, en zover ik wist had ik mijn eisprong nog niet gehad. Deze voel en zie (cervixslijm) ik altijd. Ik heb meteen die morgen een MAP geslikt. Dit was binnen 12 uur.

    En nu, dus toch positief getest. Hoe dan?

    Wat ik nu voel en wat er nu door mijn heen gaat kan ik niet goed verwoorden. Deze test gooit toch wel even ons leven op z'n kop. Ik zie ook meteen gigantische beren op de weg. Bijna de tweede naar school, dus minder opvangkosten, zijn uit de luiers, vriend die voor zich eigen gaat beginnen. Ik ben net hersteld van een burn out. En dan ook de praktische dingen zoals kamers hier in huis, onze caravan etc..

    Mijn hoofd ontploft en mijn hersens draaien overuren. Dit moeten we even laten bezinken.
     
  2. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Ik kan me voorstellen dat jullie geschrokken zijn.
    Kan je er wel goed met je man over praten?
     
    Kleintjuh85 vindt dit leuk.
  3. Kleintjuh85

    Kleintjuh85 Fanatiek lid

    5 feb 2014
    3.983
    2.279
    113
    Noord-Brabant
    We kunnen er zeker heel goed over praten samen. We vinden ook beide dat de praktische dingen geen reden moet zijn om deze zwangerschap af te breken.

    6 jaar geleden, 8 maanden nadat onze eerste was geboren heb ik wel een abortus gehad. Toen was de situatie veel anders dan nu. De redenen waarom wij toen voor een abortus hadden gekozen zijn er nu dus niet.

    Aan de ene kant hebben we niet voor niks gekozen om meteen die ochtend een map te halen.

    En aan de andere kant ben ik dan ook zo zweverig dat ik denk dat het zo heeft moeten zijn.

    Ik heb zowat de hele avond gegoogled naar ervaringsverhalen en voor en nadelen.

    Ik ga er nu eens een nachtje over slapen.
     
  4. Emmaly

    Emmaly Actief lid

    20 aug 2016
    453
    144
    43
    Dan schrik je inderdaad!
    Ik hoop dat je inmiddels al iets meer rust in de situatie hebt. Dat je het wat hebt kunnen laten bezinken.
    Hoe voel je je nu?
     
  5. Kleintjuh85

    Kleintjuh85 Fanatiek lid

    5 feb 2014
    3.983
    2.279
    113
    Noord-Brabant
    Vanmorgen nog een flinke huilbui gehad in de auto onderweg naar het werk. Mijn gedachte gaan nog steeds van "we doen het gewoon". "We kunnen dit aan" naar " waar beginnen we aan" "wat zullen onze familie en vrienden wel niet denken en zeggen"

    Maar zwanger voel ik mij wel. Identiek aan de eerste weken van de andere 2 zwangerschappen..last van mijn maag, en met vlagen misselijk.
     
  6. Stokstaartje86

    Stokstaartje86 VIP lid

    4 jan 2013
    5.294
    1.767
    113
    Vrouw
    Is echt heel logisch hoor. Het was niet dr bedoeling en alle plannen worden overhoop gegooid! Laat die emoties er zijn en als je wat meer rationeel kan nadenken i.p.v. alleen emotioneel dan pas een beslissing nemen. Dat kan een paar dagen of weken duren. Je hoeft niet per se vandaag te beslissen want je hebt nog genoeg tijd
     
    Kleintjuh85 vindt dit leuk.
  7. Kleintjuh85

    Kleintjuh85 Fanatiek lid

    5 feb 2014
    3.983
    2.279
    113
    Noord-Brabant
    Ik denk alleen dat ik een 2e abortus niet over mijn hart kan verkrijgen. Toen kon het in alle opzichten gewoon niet. Toen was het juist egoïstisch om het wel te houden. Nu zijn bijna alle redenen om toen abortus te plegen er niet meer. Alleen het feit dat ik bang ben voor een terugval m.b.t. mijn burnout. Ik ben redelijk hooggevoelig. Dus dat is wel een kritisch puntje en het punt in onze carrières waarin we beland zijn telt ook mee. Qua de meeste praktische dingen zijn we al uit. Dat gaat gewoon lukken, zowel in huis met de slaapkamers en de ruimte in onze auto. We rijden al een station, en onze oudste kan al bijna op alleen zo'n stoelverhoger zitten en onze jongste zit ook al niet meer in zo'n grote autostoel.

    Ik merk alleen dat ik echt behoefte heb om er met iemand anders dan mijn vriend over te praten. Ik durf het alleen niet.
     
  8. Stokstaartje86

    Stokstaartje86 VIP lid

    4 jan 2013
    5.294
    1.767
    113
    Vrouw
    Maar alleen praten is nog geen beslissing he! Het kan soms heel verhelderend zijn om met iemand te praten die geen emotionele verbinding met jou en het kindje heeft. En uit je reactie klinkt het alsof je denkt dat jij of de buitenwereld vind dat je nu geen abortus mag plegen omdat je er geen recht op zou hebben ofzo. Omdat je niet genoeg redenen of geen geldige reden hebt. Maar zo werkt dat natuurlijk niet. Want het gaat om jou en je partner en niet om wat anderen er van vinden!
     
  9. Melaniejj

    Melaniejj Actief lid

    11 jun 2014
    442
    92
    28
    Vrouw
    huismama ♡
    Eindhoven
    hoe gaat het inmiddels met je ?
    wij kregen ook een verassing ruim een week geleden de derde!.
    die zagen we niet aankomen , maar we zijn er inmiddels aan gewend en ik leef er ook naar uit nu.
    als ik je verhaal lees dan herken ik veel, ik hoop dat je inmiddels goed hebt kunnen na denken ..elke beslissing is goed! en wat anderen er van vinden is vooral hun probleem!
     
  10. Kleintjuh85

    Kleintjuh85 Fanatiek lid

    5 feb 2014
    3.983
    2.279
    113
    Noord-Brabant
    Dat is waar. Is onze keuze en ons leven wat we ook beslissen.

    Om eerlijk te zijn weet vooral ik het nog steeds niet. Wat betreft de praktische dingen dat komt wel goed. Het is vooral of ik een derde aan ga kunnen met mijn hooggevoeligheid en burn out in het verleden. Nu voel ik mij al wel een tijdje super goed en zit ik goed in mijn vel. Ook ben ik bang om net zoals tijdens mijn eerste zwangerschap zonder werk komen te zitten. Heb een jaarcontract en die loopt medio december dit jaar af.

    Ik heb gisteren wel een goed gesprek gehad met een goede vriendin van mij die 3 kinderen heeft.

    Voor mijn vriend stond de deur voor een derde altijd al wel open. Alleen vind hij dat hij niet teveel in heeft te brengen omdat ik de baby moet dragen en tevens heel veel van het huishouden en zorg van de kinderen op mij af komt. Vooral dadelijk als hij voor zich eigen gaat beginnen.

    Wordt ik blij van een derde baby? Ik vond de babytijd van de andere 2 kids echt makkelijk. Ze waren beide ook heel makkelijk als baby. Nu sinds een jaartje vind ik het pittig omdat onze jongste nu echt aan het peuter puberen is. Aan haar heb ik nu mijn handen vol. Maar zij gaat net na de eventueele geboorte van de derde ook naar school. En de oudste is dan al 7. Zij wordt steeds zelfstandiger en makkelijker.

    Ik vind het echt en echt heel lastig. Ga ik er over 5 jaar spijt van hebben als we wel met z'n 5jes zijn of ga ik er spijt van hebben als ik het weg heb laten halen?

    Ik denk dat ik daar maar eens goed over na moet gaan denken.
     
    Melaniejj vindt dit leuk.
  11. Burb1988

    Burb1988 Fanatiek lid

    5 mei 2014
    1.971
    1.599
    113
    Een keuze die je zeker zelf moet nemen.
    Hier ook een moeder van 3 meisjes.

    Meisje van 6 jaar
    Meisje van ruim 3 jaar
    Meisje van 7,5ve maand oud

    De driftbuien van de peuter ( weet er alles van)

    Toch zou ik het nooit meer anders willen.

    Pittig is het sowieso wel...ook icm werken, ik zit in de zorg en mijn man op de meldkamer...maar voor alles is een oplossing ;)
     
    Kleintjuh85 en Melaniejj vinden dit leuk.
  12. MoesCH

    MoesCH Fanatiek lid

    23 jan 2009
    4.302
    1.389
    113
    Vrouw
    Hier 3 kids en nu zwanger van de 4e.
    Vond de overgang van 2 naar 3 kids eigenlijk helemaal niet zwaar. De 3e rolde er zo in mee. Kids waren bij geboorte van nummer 3: 4 en 2.5. Had verwacht dat het heel pittig zou zijn maar tegendeel is waar.
    Nu de kids wat ouder zijn hebben we toch besloten nog een 4e te willen, al waren we er eerst van overtuigd dat we wel klaar waren.
     
    Kleintjuh85 en Melaniejj vinden dit leuk.
  13. Kleintjuh85

    Kleintjuh85 Fanatiek lid

    5 feb 2014
    3.983
    2.279
    113
    Noord-Brabant
    Ik denk ook wel als ik naar de leeftijd van ons onze meiden kijk en hoe makkelijk wij zijn met ze dat een eventuele derde gewoon erbij in rolt.

    Alleen hoop ik toch dat onze peuter een beetje in gaat dimmen. Want man o man, ik ben nu al gesloopt na een dag met alleen met haar.

    Qua werk. Mijn vriend gaat dan voor zich eigen beginnen en gaat dit 4 dagen in de werk doen. 1 dag is hij dan vrij. Ik werk 20 uur in de financiële administratie en er is ook zeker een mogelijkheid tot thuis werken. Ik werk op 2 dagen onder schooltijd dus ideaal.
     

Deel Deze Pagina