Koop jij snel iets? Of denk je erg lang na voordat je aan aankoop doet?

Discussie in 'De lounge' gestart door Prettykitty, 20 mrt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    Toen ik net voor ruim 80 euro aan foam tegels had besteld vroeg ik mij af, zullen andere dit ook doen?

    Kleine note :
    Mijn zoon heeft al jaren foam tegels in zijn kamer. Toen hij erg klein was handig voor als hij zou vallen, en nu handig voor als hij bijvoorbeeld met autootjes speelt. Het is geluiddempend natuurlijk, ook erg fijn voor de onderburen. :oops: Maar ik kocht ze voornamelijk voor de veiligheid, dat als hij zou vallen het minder pijn zou doen.


    Voor mijn dochtertje zojuist ook foam tegels gekocht, met dezelfde reden natuurlijk als voor mijn zoon.

    Toen ik de bestelling had gedaan dacht ik, is het gek dat ik voor zoveel geld foam tegels koop? Ik bedoel, ik vind het erg handig voor de kinderen hoor! Maar ik snap dat andere ook denken van nouja, zoveel geld voor wat tegels.. dan leren ze maar wat zachter te spelen of vallen hoort erbij.

    Denk jij lang over een aankoop na?
    Ik niet, ik koop behoorlijk impulsief maar meestal weet ik wel wat ik wil en pakt het goed uit.
    Al had ik nu misschien toch een andere kleur willen hebben. Maar dat is opzich geen ramp :roflmao::roflmao:
     
  2. Achterkantvandemaan

    31 dec 2020
    7.247
    7.205
    113
    Ooooh ik ben vreselijk impulsief. Ik kijk niet naar prijs, ik vergelijk niet en ik zoek dus niet of het goedkoper kan.

    Daarentegen koop ik niets wat ik niet nodig heb, in mijn huis vind je geen ongebruikte of opgeslagen spullen.
     
    Prettykitty vindt dit leuk.
  3. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.345
    5.598
    113
    Ik koop ook alleen maar dingen die ik echt nodig heb en als ik dan bedacht heb dat ik dat nodig heb, koop ik het snel. Ik koop voornamelijk lokaal, dus ik kijk op de websites van die winkels of ze het hebben. Binnen een paar dagen heb ik het dan in huis./

    dus mocht ik bedacht hebben dat die foamtegels echt wel nodig zijn en de kwaliteit echt wel goed is, dan zou ik het kopen. Maar de eerste vraag is dus idd of ze wel nodig zijn. Daar wil ik voor mezelf een goed antwoord op hebben.
     
    Prettykitty, Chillin en puzzelstukje vinden dit leuk.
  4. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ik koop vrij weinig en als ik iets koop dan denk ik daar eerst goed over na. Veel dingen waarvan gedacht wordt, dat hebben we nodig, hebben we eigenlijk helemaal niet nodig.

    dus nee. Ik koop niet vaak wat en als we iets kopen dan beslissen we dat samen en denken we er heel goed over na.
     
    Prettykitty vindt dit leuk.
  5. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    17.965
    17.010
    113
    Vrouw
    Ik koop niet zomaar iets, denk er wel altijd over na of ik het écht nodig heb. Maar oké, soms laat ik mij wel eens leiden door m'n gevoel. Kleding voor de kinderen denk ik bijv. nooit lang over na. Het is niet zo dat ze te veel kleding hebben ofzo, maar ook niet dat ze het altijd écht nodig hebben. Daarbij ben ik altijd degene die daarover beslist, m'n man vindt het wel prima. Bij grote uitgaven voor het huis beslissen we samen.
     
    Prettykitty en Havermout vinden dit leuk.
  6. YaelStone

    YaelStone Fanatiek lid

    5 aug 2019
    2.283
    4.152
    113
    Nee, ik heb niet een vrij besteedbaar inkomen waarbij ik zomaar dingen kan kopen. Ik denk dus eerst goed na of verkoop eerst iets anders.
     
    Prettykitty vindt dit leuk.
  7. Esther2901

    Esther2901 Fanatiek lid

    3 jul 2014
    1.193
    900
    113
    Dat ligt er helemaal aan. De ene keer geef ik zonder nadenken €50,- uit en de andere keer blijf ik er lang over dubben of ik het wel zal doen. En dan komt dat niet omdat ik het me financieel gezien niet zou kunnen veroorloven. Af en toe best vermoeiend.
     
    Prettykitty vindt dit leuk.
  8. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    O dat verschilt heel erg!
    We zijn nu bezig met een andere auto, daar ben ik echt wel lang over aan het dubben. Niet per se vanwege het bedrag, maar ik vind het zo'n zonde geld.
    Voor mn werk gebruik ik veel sensorisch speelgoed, daar kan ik zo een mandje van vol gooien en afrekenen. Ook best dure aanschaf, maar zo nuttig en leuk!
     
    Prettykitty en Havermout vinden dit leuk.
  9. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.945
    8.761
    113
    Ik denk over alles lang na. Hoe duurder hoe langer. Ik zoek dan ook uit waar het goedkoper is.

    Soms wel vermoeiend :oops:
     
    Neuzeke, OliJul, Prettykitty en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    3.995
    5.131
    113
    Bij sommige dingen ben ik soms wel te impulsief, bv boeken; als iemand me vertelt dat ze een goed boek leest, heb ik het al besteld, en dan meteen deel 2 en 3 ook. Maar met dingen die echt ergens moeten staan/liggen etc (dus meubels, een keukenmachine, stofzuiger, maar ook bv speelgoed) ben ik minder impulsief en dan neem ik wel de tijd om er over na te denken, kan ik er ook prima van af zien bv. (Boeken moet ik natuurlijk ook ergens kwijt, maar daar heb ik nog wel plekjes voor ;) )

    Ik heb tijdens corona een flinke miskoop gedaan (zwembad met alle toebehoren dat nét in de tuin zou passen op een terras), daar voelde ik me zooo rot over - dat wil ik nooit meer.
     
    Prettykitty vindt dit leuk.
  11. Koraal82

    Koraal82 Fanatiek lid

    17 jul 2013
    2.956
    1.312
    113
    Ik denk lang na en zoek alles uit. Heel vermoeiend maar ik doe daardoor ook niet snel een miskoop. Kleren of haakspullen enz koop ik wel snel. Ik denk vooral na over items die ik niet vaak koop. Ben nu bijv een excelsheet aan het maken met de verschillen tussen verschillende types van de kitchenaid :oops:
     
    Prettykitty en owly vinden dit leuk.
  12. Prettykitty

    Prettykitty Fanatiek lid

    22 dec 2016
    4.641
    3.012
    113
    Vrouw
    Ik google meestal wel even snel, ook voor kortingscodes. Maar die vond ik niet, had het sowieso "nodig" dus gelijk gekocht. :roflmao:
     
    Achterkantvandemaan vindt dit leuk.
  13. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.924
    12.397
    113
    Vrouw
    Hangt er vanaf wat het is, maar ik zoek wel vaak waar goedkoopste is en of kortingscode’s ect zijn!
     
    Prettykitty vindt dit leuk.
  14. ClaireDeLune

    ClaireDeLune Bekend lid

    12 okt 2021
    963
    1.689
    93
    Nederland
    Ehm ja ik koop snel. Maar verkoop ook net zo snel weer als blijkt dat ik het niks vind :roflmao:
     
    Prettykitty vindt dit leuk.
  15. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.118
    15.184
    113
    :D:D:D Screenshot_20230320_123653_Samsung Internet.jpg
     
    Cobon, OliJul, Prettykitty en 3 anderen vinden dit leuk.
  16. Glass

    Glass Fanatiek lid

    29 mei 2017
    2.022
    958
    113
    Vrouw
    Haha de stampertjes. Matrassen zijn dan wel weer duur haha.
    Wij denken over t algemeen lang na, en vergelijken dan ook alles.
    Wanneer ik meerdere keren denk: hey dat zou ik wel willen, dan vind ik t wel okay, mits we het kunnen betalen.
     
    Prettykitty vindt dit leuk.
  17. Havermout

    Havermout Niet meer actief

    Dit. Ik denk over veel dingen wel na maar als ik een bepaald boek wil kopen of iets nodig heb qua kleding kan ik dat snel besluiten en kopen. Behalve als ik het eigenlijk wat te duur vindt dan ga ik er nog over nadenken.

    overigens vergelijk ik wel altijd even of het ergens goedkoper kan (en vinted en marktplaats) maar als dat niet lukt en ik wil het hebben en we kunnen het betalen (dat kan eigenlijk altijd) koop ik het.

    zo bedacht ik 5 weken geleden dat ik de kinderen en mezelf skeelers wilde geven in het voorjaar. Leuk om samen te doen. Niet echt een must ofzo. Ik heb eerst lang gezocht op marktplaats (en voor mezelf skeelers gevonden want ik wilde niet een mega bedrag betalen) en voor de jongens bij LidL besteld. Heb ik niet overlegd met mijn man wel meegedeeld :roflmao:

    toen ik die skeelers bestelde zag ik een loopfiets voor een leuke prijs voor de jongste en die heb ik toen ook gekocht (die van de jongens heb ik verkocht en is een veelgebruikt item dus vind ik ook handig om te hebben) ze zijn allemaal pas in het najaar jarig helaas want normaal zou ik dit niet zomaar geven maar ik vind het echt voorjaar/zomer spullen waar ze nu wat aan hebben dus ik ga het over een poosje geven.
     
    Prettykitty en Spectre vinden dit leuk.
  18. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.763
    25.843
    113
    Vrouw
    Kampioen uitstellen voor niet direct noodzakelijke spullen.

    Maar als iets echt nodig is dan ben ik er zo uit.
    Bijvoorbeeld wasmachine stuk. Uurtje Google en klaar.

    Schoenen (stevige half hoge leren laarsjes) stuk, maar ik heb nog hoge laarzen en sneakers. Al een half jaar aan het kijken. En nu verder uitgesteld tot na de zomer.
     
    Prettykitty en owly vinden dit leuk.
  19. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.669
    9.623
    113
    Ik denk vaak lang na over aankopen, maar niet altijd. Koop qua grotere dingen ook niet veel. Man kan zich dagenlang bezighouden met de technische specificaties van een product dat hij wil kopen en maakt er een sport van om een goede aanbieding of een goede tweedehands van iets te kopen. Ik laat dus ook veel aan hem over als we iets moeten aanschaffen. (Toen we een nieuwe desktop kochten van mijn persoonlijk budget heb ik dat geweten :p staat er ineens een xxl scherm (ja OK ik had om dubbel scherm gevraagd, maar dit is 3x een normaal scherm) en een of andere vette gaming kast. En dat geld dat ik over wilde laten voor wat mooie boeken zoals een radiologie atlas? Oh nee, dat ging écht niet meer van het budget hoor :rolleyes:)
     
    Prettykitty vindt dit leuk.
  20. Chillin

    Chillin VIP lid

    22 mrt 2007
    64.812
    813
    113
    Bassist
    Brabantse Wal
    Ik denk ook lang na voor ik iets koop. Soms wacht ik bewust een paar weken want soms wil ik het dan niet meer.
     
    Prettykitty vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina