Koopverslaving

Discussie in 'De lounge' gestart door GossipGirlxoxo, 25 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.663
    33.034
    113
    De boeken zijn leuker :D
     
  2. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.910
    1.188
    113
    Nederland
    Een koopverslaving heb ik niet, maar vind het wel heerlijk om online te shoppen voor mezelf of de kids. Het liefst koop ik elke maand wel iets en nee, dat hoeven geen dure merkkleding te zijn etc, maar iets van H&M is ook prima. Maar vaak is het helemaal niet nodig, want de kasten puilen uit!

    Wat mij helpt? Mijn mandjes vullen met alles wat ik leuk vind, dan in mijn mandje kijken en de vraag stellen; hebben ze het echt echt nodig?!?
    Nee, ok klaar, pagina afsluiten.

    Ik lees dat je graag merkkleding koopt, kijk je dan ook echt in de sale of nieuwe collectie?
    Mijn man en kinderen dragen graag Levi’s maar dit koop ik alleen in de sale, laatst had Zalando Lounge Levi’s sale en daar heb ik een t shirt voor €5 euro gekocht voor de jongste en voor de oudste één voor €8

    Dat zou je ook kunnen proberen als cold turkey lastig is, echt sale gericht kijken.
     
  3. Elisje

    Elisje Fanatiek lid

    18 jun 2006
    3.919
    927
    113
    Neem iemand in vertrouwen waarvan je weet dat die heel eerlijk is. Vertel dan ook heel eerlijk hoeveel je hebt uitgegeven en dat het an sich wel kan maar dat je eigenlijk al een starter woning voor 1 van de kinderen had kunnen kopen voor wat jij nu de afgelopen jaren hebt uitgegeven. Of dat je de studies van beide kinderen al had kunnen bekostigen...

    Als mensen eenmaal horen wat je eigenlijk wel al had kunnen hebben maar hebt uitgegeven aan 'nutteloze aankopen' dan zijn ze wel eerder geneigd om je terug te fluiten.
     
    NiVa0230, GossipGirlxoxo en citroenrasp vinden dit leuk.
  4. Neskio

    Neskio Fanatiek lid

    5 mrt 2017
    2.990
    2.471
    113
    Vrouw
    NB
    Ja klopt, meestal zijn boeken leuker dan de film. Alhoewel ik deze film wel echt leuk vind voor een verfilming :)
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  5. justme1974

    justme1974 Fanatiek lid

    20 jan 2009
    3.660
    1.827
    113
    Het gaat er niet om wat je koopt, maar dàt je het koopt. Daar is een reden voor.

    Nu proberen te bezuinigen of naar de Zeeman te gaan ipv Armani, dat gaat niet helpen. Je budget is geen probleem, al weet je dat je veel andere dingen had kunnen doen voor dat zelfde geld.

    Ik zou een afspraak maken met de huisarts. Koopverslaving wordt serieus genomen. Ook in jouw geval. Ik lees tussen de regels door heel veel dingen en gun je daar de juiste hulp in.
     
    Neskio, GossipGirlxoxo en Neuzeke vinden dit leuk.
  6. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.663
    33.034
    113
    Sorry, ik wilde geen wijsneus zijn. Maar ik vond de film niet zo en als je dan de boeken ook leest, vond ik die zoveel leuker.
    Maar ik hou sowieso van Sophie Kinsella.
     
    owly en Neskio vinden dit leuk.
  7. Neskio

    Neskio Fanatiek lid

    5 mrt 2017
    2.990
    2.471
    113
    Vrouw
    NB
    Nee maar je hebt gelijk hoor. Ik vind die boeken ook super leuk. Ik heb tegenwoordig alleen weinig tijd om echt nog een boek te lezen dus dan is een film wat "makkelijker " en misschien is de film sowieso leuker als je het boek niet hebt gelezen dan zijn je verwachtingen ook minder hoog ;)
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  8. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.954
    8.765
    113
    Nou ik ben eerder zuinig dan koopverslaafd. Wij kopen blikjes drinken omdat we anders meer drinken. Zodra de fles open gaat is al een deel van de prik er af, daarna is het alleen nog maar erger dus drinken we het sneller want het is zo zonde:roflmao:

    Dus hier ook team blikjes, overigens alleen voor ons want zoon drinkt water ranja en thee. Die keer dat hij een beetje fris mag dat komt uit een blikje:D
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  9. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.750
    113
    Dat vond ik inderdaad met deze boeken en ook met bridget jones.
     
    Neskio vindt dit leuk.
  10. Saartje33

    Saartje33 Fanatiek lid

    6 dec 2018
    3.494
    5.160
    113
    Vrouw
    Wij drinken op vrijdagavond een glas cola. Dan kijken we samen film met de kinderen. Ik haal 1, 1 liter fles, cola elke week. Die gaat dan meteen ook op. Verder nooit fris in huis. De kinderen drinken aanmaak, water, thee en melk, soms chocomelk vooral in de winter. Wij drinken water, thee en koffie. Water gewoon uit de kraan.


    Ik ben zelf heel zuinig, heel gericht op het milieu en we hebben ook geen groot budget. Toch, als ik me echt niet goed voel, vul ik ook wel eens winkelmandjes, of zet alles dat ik in m’n hoofd heb op een pinterestbord. Meestal is dat al voldoende, en hoef ik het niet meer te kopen
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  11. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.750
    113
    Fris scheelt denk ik wel in je budget. Hier gaan er 1 of 2 flessen per week door.
    Ik zie om mij heen dat het bij veel mensen wel wat meer is. En het is niet heel goedkoop.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  12. Neskio

    Neskio Fanatiek lid

    5 mrt 2017
    2.990
    2.471
    113
    Vrouw
    NB
    Viel mij ook op hoor , ik had laatst 6 flessen ice tea green gekocht en dan ben je toch 12 euro extra kwijt.

    Maar ik denk wat iemand hier eerder ook al zei dat het bij jou @GossipGirlxoxo niet alleen het budget is maar ook het feit dat je iets koopt ongeacht het bedrag ... ik denk dus niet dat minder uitgeven het probleem minder maakt. Het is meer het koopgedrag zelf.
     
  13. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Dat is hier echt super minder geworden sinds ik geen blikjes meer koop. Per week 3 flessen van 1 liter cola en 3 flessen limonadesiroop. Dus dat valt mee. Kwam er vandaag achter dat man zijn Dolce Gusto cappuccino wel een groot deel van mijn gewenste budget is. B-merken daarvan vind hij niet lekker en denk dat hij een wegtrekker krijgt als ik zeg dat hij daarmee moet minderen omdat ik zuiniger wil zijn met mijn weekbudget :|
     
    tuc vindt dit leuk.
  14. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik denk dat het gewoon een verandering van gewoonte moet worden. Gewoon qua spullen even een aantal weken helemaal niets kopen. Ook niet als ik me rot voel gewoon niet. Word nog lastig want ben volgende week jarig en dan krijg ik vast allemaal bonnen en geld. En met boodschappen gewoon wat bewuster. Hier in huis kreeg iedereen uitslag als ik zei dat we 2 dagen hetzelfde eten. Man krijgt nog net geen paniek als hij hoort dat zijn eten uit de vriezer komt. Dus vanaf nu ga ik daar een beetje maling aan hebben en doen ze het maar met mijn planning. En als dat betekend dat er iets over is dan is dat dus ook 2 dagen hetzelfde eten al zal ik mijn best doen wat afgepaster te kopen en koken.
     
    Liekje81 en Neskio vinden dit leuk.
  15. Saartje33

    Saartje33 Fanatiek lid

    6 dec 2018
    3.494
    5.160
    113
    Vrouw
    Moest lachen om je laatste post. Wij koken juist graag voor 2 dagen. Grote pan Chili sin carne of pastasaus oid. Super fijn als ik weet dat we de 2e dag druk zijn vanwege sport van de kinderen ofzo. Grappig hoe dat zo kan verschillen
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  16. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.750
    113
    2 dagen achtereen hetzelfde vind ik ook niks hoor.
    Maar uit de vriezer wel, het meeste bevroren bereiden en dan is het net zo goed als vers.
     
    Neuzeke en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  17. Malbec

    Malbec VIP lid

    5 apr 2020
    5.694
    7.749
    113
    Vrouw
    Wow. 3 flessen limonadesiroop, per week. Hoe zoet drinken jullie dat :roflmao:

    Dolce gusto heeft ook wel eens bulk aanbiedingen, scheelt toch iets.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  18. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.750
    113
    haha dat vraag ik mij ook wel af. Ik verbruik nog geen fles per week en hier zijn door de week 10 kinderen.
     
    Neskio en Malbec vinden dit leuk.
  19. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik vind dat ook fijn. Vind koken helemaal niet leuk dus als het 2e dag alleen opwarmen of uit de vriezer opwarmen is kun je mij heel blij maken. Ik doe (deed) dat alleen nooit omdat man en zoon dan met zure gezichten aan tafel zitten te mokken. Maar heb besloten dat ze vanaf nu gewoon pech hebben.
     
    Saartje33 vindt dit leuk.
  20. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik alleen 1 blik met citroen Limonade. Zoon drinkt wel 2 flessen siroop per week (met vriendjes samen). Die vult altijd waterflesjes met Limonade

    Edit. Heb even gekeken want vroeg me ook af waarom we zoveel Limonade drinken maar die flessen zijn wel maar 60cl / voor 30 glazen.
     
    Malbec vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina