koorts besmettelijk?

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door toerist18, 15 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik blijf maar vragen stellen....
    Maar had vanmorgen een kinderfeestje, nu was het feestvarken zelf doodziek, hoge koorts overgeven, ik zei meteen al tegen z'n moeder, je had me beter kunnnen afbellen. Nu zeggen veel mensen dat koorts besmettelijk is, zeker als er een griep onder de leden zit, waarom mag anders een kind ook niet naar de cresh als het hoger als 38,5 koorts heeft?
    En trouwens wat heeft z'n kind eraan, als het ziek is? wat een verstand, ja de moeder dan he, maar ja staat graag in de belangstelling, kan iedereen zien hoe ziek haar kind is.
    Vind het helemaal niet leuk, als Steven er ziek van word is ze nog niet jarig!!~nou dit moest ik even kwijt.
    Het is toch wel waar dat je beter er dan niet heen kunt met z'n babytje.
    p.s de moeder was ook nog eens verkouden.
     
  2. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Koorts zelf is niet besmettelijk. Maar de vraag is waarom heeft iemand koorts. Vaak is dit als gevolg van een virus / griepje / verkoudheid. En hier zit nou de clue.Een virus kun je wel overnemen van een ander. Een verkoudheid gaat ook vaak van de één naar de ander.

    Het was verstandiger geweest als het feestje was afgeblazen, maar daar koop je nu niets meer voor.

    Hopelijk houdt Steven er niets aan over.

    Ilja
     
  3. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ok bedankt voor de antwoorden, hopelijk heeft hij er niets aan overgehouden, invervolg ga ik eerst bellen of alle kindjes gezond zijn.
    De meeste (slimme) mensen zouden zelf wel iemand afbellen als er een kind ziek is, maar bij dat soort mensen moet je het zelf in de gaten houden.Doei groetjes Mensi.
     

Deel Deze Pagina