Koorts door kou?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Pinkie88, 16 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pinkie88

    Pinkie88 Fanatiek lid

    13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Ik weet dat je niet verkouden oid kan worden van de kou, maar kan je lichaam koorts maken als reactie op het heel erg kou hebben?

    M'n oudste (4,5j) ging daarnet vol enthousiasme in de sneeuw spelen. Na anderhalf uur kwam hij huilend binnen dat ie het zooooo koud had.
    Ik heb hem met droge kleren op de bank onder een deken gezet en wat warms te drinken gegeven, maar hij krijgt het nu al uren niet behaaglijk warm, koude handen en knalrode wangen en hij maakt wat koorts (38 graden).

    Kan dit puur een reactie zijn op de koude, of moet ik ervan uitgaan dat ie ziek wordt?
     
  2. Roderoosjes

    Roderoosjes Fanatiek lid

    13 apr 2012
    1.117
    111
    63
    Mijn dochter van 6 heeft het als ze heel erg vermoeid is. Ook als ze erg enthousiast heeft gespeeld. Met rust en goed drinken is het bij haar vrij snel weer normaal.
     
  3. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.075
    283
    83
    Emmeloord
    Ik zou er van uit gaan dat hij ziek wordt... anders verwacht je dat ie weer snel opgewarmd is en zich weer prettig voelt. Maar goed ik ben geen arts, mijn gedachten
     
  4. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.032
    15.038
    113
    Ik zou zeggen dat dat kan. Het lichaam heeft buiten hard gewerkt aan warm houden. En dan ineens warmte erom heen + er in. Kan me voorstellen dat "de thermostaat" het even niet bijgeregeld krijgt.

    Maar hoe is het nu?
     
  5. tatie

    tatie Fanatiek lid

    21 feb 2014
    1.000
    89
    48
    Mijn jongste had dit gisteren ook. Lekker lang in de sneeuw gespeeld, en daarna rozig met bitterballen op de bank. Ze zat zo te gapen met rode wangen. Ik heb haar eigenlijk voor de grap gemeten: lichte verhoging (37,9). Maar bij het naar bed gaan was het alweer gezakt en nu niks meer aan de hand. Bij jullie hopelijk ook weer gezakt?
     
  6. Pinkie88

    Pinkie88 Fanatiek lid

    13 dec 2015
    3.747
    4.267
    113
    Hij bleef de hele avond heel huilerig en koud, had ook echt kippenvel. 38,5 gemeten. Voor het slapen gaan onder een warme douche gezet en toen werd ie weer wat levendiger, voor de zekerheid toch maar paracetamol gegeven om goed te kunnen slapen.

    Paar uurtjes later lag ie enorm te zweten in bed, en vandaag was hij weer helemaal ok.

    Denk toch echt dat het een reactie van z'n lichaam op de kou was.
     
  7. Majo1983

    Majo1983 Fanatiek lid

    1 feb 2013
    3.634
    2.336
    113
    Vrouw
    Broek
    Ik heb dat zelf ook vaak gehad. Ik werkte op de markt en na een dag in de kou staan had ik 's avonds altijd koorts. Het kan dus zeker!
     

Deel Deze Pagina