pffff huilen huilen huilen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Zonnebeertje, 3 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    mijn zoon van 9 weken huilt zoooo veel, ik zit echt de hele dag met hem op schoot met mijn vinger in zijn mond. Laten huilen helpt niet, voeden helpt niet helemaal niks.
    In de box wil hij niet, in de wipstoel heel even.
    Slapen wil hij ook niet, soms even op schoot, maar in bed of de wagen...

iemand tips?

2. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Ten allereerste wat een wolk van een baby en een pracht van een dochter. :D
    Ik heb geen verstand van huilbaby `s maar ik heb wel eens wat gehoord over baby`s die er baat bij haden als ze bij de gyropractycur (of hoe je dat dan ook mag schrijven) waren geweest. Want het kan zijn dat er bij de bevalling wat klem is komen te zitten in de spieren. En dat ze na 1 of 2 behandelingen al een stuk rustiger waren en veel beter sliepen.
    Dit is me verteld tenminste. Maar veel sucses meid en sterkte. Ik duim voor je dat er gouw een oplossing is. :thumup:

3. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Enig idee waarom ie huilt? Pijn? wil ie gewoon lekker bij je zijn? is ie dan wel stil?

4. Zonnebeertje

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    Ja, heb ook wel gehoord dat een chiroprtacter of osteopaat kan helpen, maar dat is meer voor kindren met kiss syndroom geloof ik. zal eens kijken of hij daar symptomen van heeft

5. Zonnebeertje

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    ja, als hij maar bij mij is, is hij stil, dan is het goed

6. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Een osteopaat is niet alleen voor kindjes met kiss hoor. Mijn dochtertje huilde ook veel en ben ook met haar naar de osteopaat geweest. Na een paar behandelingen huilde ze een stuk minder.
    Baat het niet dan schaad het niet denk ik altijd maar !

7. Suya

Suya Actief lid

26 dec 2008
    235
    0
    0
    Ik ben het helemaal met linda84 eens. Mijn kindjes zijn ook naar een ostheopaat geweest. En inderdaad is een ostheopaat er niet alleen voor KISS-syndroom. Bij een ostheopaat kun je met allerlei klachten van je kleintje terecht. En inderdaad, nee heb je, ja kun je krijgen!

Het kan natuurlijk aan allerlei dingen liggen, zoals de soort voeding waar hij wellicht niet goed tegen kan, krampjes, last van ontlasting, etc.

Wellicht dat je even 'terug kan denken' in de tijd en nagaan sinds wanneer hij zo veel huilt en of er voorafgaand hieraan iets is veranderd, bv voeding, ziek, bedje, kamertje...noem maar op.

8. Zonnebeertje

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    hij heeft net een week in het z'huis gelegen met rs virus, daar was hij behoorlijk ziek van.
    Voor die tijd huilde hij ook wel overdag maar veeele minder. Wel sliep hij toen ook al slecht

9. spotlight

spotlight Actief lid

18 mrt 2008
    437
    0
    0
    Maxje ik denk dat het zijn 2 e sprongetje is. Die dient zich aan tussen de 7 en 9 weken. Lekker bij je houden en knuffelen!

10. Happymama70

Happymama70 Actief lid

1 nov 2007
    141
    0
    0
    Sweet Lake City
    Hoi,

De chiroprator is niet alleen voor babys met het Kiss syndroom.
    Je kan er altijd een keer langs gaan. Je hebt er geen verwijzing van de arts voor nodig.
    Mocht er niks lichaamelijks aan de hand zijn, kan je dat in ieder geval uitsluiten.

En inderdaad het kan zijn dat hij gewoon lekker bij je wil zijn.

Groetjes Carina

11. Zonnebeertje

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    sprongetje had ik nog niet eens aan gedacht, dat kan ook goed!

12. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hmm enige wat ik kan zeggen uit ervaring (helaas) is hou een boekje bij
    schrijf er in wanneer hij eet, drinkt, gepoept heeft en ook wanneer en hoe lang hij huilt
    en dat huilen... gewoon klokken
    plus erbij zetten wat je precies gedaan hebt om te zorgen dat hij stopt en of het helpt of niet. .of een klein beetje
    en als hij wellicht spuugt of kokhalst of diarree heeft is het ook handig dat erbij te zetten

doe dat 2 dagen ofzo... en ga naar je huisarts met dat boekje

vroeger waren er vaste definities voor huilbabies.. nu is die defintie vervallen en heb je een huilbaby als JIJ vindt dat je baby te veel huilt
    oftewel je hoeft je ook niet te laten afschepen met de melding dat het wel mee valt!

huisarts kan zelf een aantal dingen onderzoeken..
    en bij mij vond de huisarts niets... en kregen we een verwijzing richting kinderarts
    dei heeft vanalles gecheckt... en uiteindeljk medicatie voorgeschrevend ie werkte binnen 3 dagen :)
    duurde officieel een week.. maar na een paar dagen merkten we echt al verschil... en na een week hadden we een klein zonnetje in huis

doe jezelf een plezier.. en probeer het niet in je eentje op te lossen :)
    ik heb uiteindelijk een half jaar thuis gezeten.. ben oververmoeid geweest
    mijn echtgenoot heeft een burnout gehad
    en ik loop nu WEER op mn tandvlees omdat werken tcoh best energie vreet blijkt nu
    dus... vraag hulp! dat is echt het belangrijkste
    en blijf proberen.. als iemand tips heeft.. overdenk even of het een mogelijkheid is.. en probeer het
    dikke kans dat het niet werkt.. maar werkt het wel dan ben je wel mooi uit de brand

mijn goede voornemen voor dit jaar.. is dan ook dat ik dingen anders ga doen
    want dit is nou de 2e kerst op rij dat ik me serieus te lam voel om er lol in te hebben en volgend jaar kerst wil ik gewoon lekker gezellig kerst vieren en er ook ZIN in hebben :)

13. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

damned wat irritant.. zit het nog eens na te lezen en de tranen springen in mn ogen
    je zou denken.. dat dat nu wel voorbij moet zijn :)

ik ga maar even de was doen ofzo

14. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi,

naast kiss-syndroom en sprongetjes zou het ook nog met de voeding te maken kunnen hebben... Geef je BV of FV? Ik geef BV en mijn dochter moest er nogal tegen slikken om het weg te krijgen: ik heb gewoon veel te veel voeding. Nu kolf ik het eerste gedeelte af, zodat het niet zo snel meer komt en kan Thirza rustig drinken. Scheelt echt zo ontzettend veel!
    Daarnaast kon ze bijna niet de lucht wegboeren en daar heb ik nu Infacol voor, een soort drankje dat je voor het voeden elke keer geeft met een pipetje.
    En, onze dochter slaapt graag op haar buik, slaapt dan door of in, terwijl ze dat op haar rug dan niet doet...
    Misschien dat je met een van die dingen ook nog wat kunt, :)
    En over chiropractor of osteopaat: hoeft idd geen kiss-syndroom te zijn, je zou sowieso eens een afspraak kunnen maken, zodat zij eens even kunnen kijken of er wel of niet wat aan de hand is... Beter voor niks heen dan dat er wel wat is en je het niet doet toch?

15. hallo

ik heb een zoontje van drie maanden de eerste paar weken na zijn geboorte ging het wel maar later het was alleen maar krijsen en gillen op een gegeven moment bleek dat ie koemelk alergie had hij kreeg ook uitslag dat hoeft niet bij elke baby die dat heeft ik kreeg pepti voor geschreven als de dokter aan geeft dat je dat mag gebruiken en het helpt krijg je het vergoed hij was gelijk veel rustiger maar huilde nog best veel ik heb een inbaker doek gekocht kan je ook krijen van het buro en het was zo een ander kind niet te geloven probeer wat want je wordt gek als het zo door gaat spuugt ie veel of niet het kan ook een reflux zijn he een open maag klepje hoor je ook heel veel ga naar de dokter ook al denk je dat het niks is dat dacht ik ook

veel sterkte liefs mij

Deel Deze Pagina