koortsig na een prikje

Discussie in 'Verzorging' gestart door djara, 3 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    vanmiddag heeft iris haar 1e enting gehad, nu was ze vanavond wat hangerig, huilerig en koortsig...(37.5) nu heb ik haar om 10 uur een beetje water gegeven zodat ze toch een beetje extra vocht binnen krijgt....(30 ml) (om 8 uur had ze 70ml flesvoeding gehad) daarna getempt en nu heeft ze 36.6.... wat zeggen jullie...moet ik haar vanacht ook nog een keer wakker maken om wat extra te geven??? (ja, ze slaapt de nachten op zich wel door, van 11 tot 6 uur/half 7) ik sta een beetje in twijfel omdat ze net geen koorts meer had....
     
  2. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    nog ff een vraagje:

    iris ligt in een slaapzakje onder een dekentje....ligt ze nu te warm of is dat wel goed zo... (zo heb ik haar dus altijd liggen..)
     
  3. Niet meer actief

    na het eerste prikken kunnen ze idd wat hangerig zijn, maar wakker worden met zo'n nette temp is echt niet nodig.
    ze ligt niet te warm hoor, als je haar zo altijd lekker neerlegd is dat nu ook gewoon goed
     
  4. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    bedankt.... voel ik me toch even wat rustiger!
     
  5. Niet meer actief

    het is logsich dat je je zorgen maakt om je meisje ze is nog zo klein. Maar die kleintjes kunnen heel veel hebben en hebben eigenlijk pas koorts bij 39 graden.
    38 is koortsig.
     
  6. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    ok ze heeft nu 37,4, dus dat is dan niks om me zorgen temaken
     
  7. Niet meer actief

    nee hoor meid, niks ergs ze reageert wel op de prik zo te zien, maar ze heeft in ieder geval geen koorts!!!

    Hoe heeft ze het vannacht gedaan?
     
  8. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Tot 38 graden is normaal, en van 38 tot 39 graden is verhoging, maar idd nog geen koorts.
    Wanneer het bij baby's 40 graden is dan moet je direct aan de bel trekken geloof ik, want baby's drogen heel snel uit
     
  9. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    vannacht heeft ze wel doorgeslapen, vanmorgen heeft ze 100 ml voeding gehad, maarze is lang nit lekker.....ze is erg hangerig, wil alleen maar op de arm liggen...........
     
  10. Jolanda

    Jolanda Fanatiek lid

    26 jul 2005
    3.281
    0
    0
    Noordwolde Friesland
    Dat is normaal hoor naar die prikjes.
    Sommigen worden hangerig , en huilerig en wat verhoging.
    En anderen willen alleen maar slapen.
    Moet morgen of overmorgen al een stuk beter zijn hoor
     
  11. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    gelukkig maar, ik moet met een uurtje met haar naar de Ha....ze moet ws naar de kinderfysiotherapie, vanwege haar voorkeursligging, we hebben al een verwijzing, maar de HA wilde ook graag nog even kijken....
     
  12. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    als een kindje koorts heeft (verhoging) mag je gewoon met hem/haar naar buiten hoor.

    succes straks bij de HA
     
  13. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Wat zo'n klein meisje al een onrust kan geven he, en dat allemaal door zo'n prikje. Hopelijk is iris weer snel opgeknapt.
    Nog even een kleine aanvulling over koorts bij baby's (kan het toch niet laten)
    * tussen 36.5 en 37.5 is normaal
    * tussen 37.5 en 38 spreken we van verhoging
    * vanaf 38 heet officieel koorts

    Oja succes dadelijk bij de HA.

    Groetjes kwebbel
     
  14. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    we zijn net terug van de HA......het was niet ernstig maar wel zo erg dat ze toch naar de kinderfisiotherapeut gaat....en dat gaat vrijdagochtend om half 8!!! al gebeuren!!!! (vroeg hoor) bedankt voor de tips over koorts....ik zal het in de gaten houden....
     
  15. Annemarie1984

    Annemarie1984 Bekend lid

    13 feb 2006
    512
    0
    0
    Huh?
    Niet dat ik je niet geloof hoor, maar mijn HA zegt ook pas dat het vanaf 39 graden koorts is. Evenals het ziekenhuis hier.
     
  16. Diddl

    Diddl Fanatiek lid

    13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Dat is mij ook altijd vertelt!!!
     
  17. djara

    djara Fanatiek lid

    12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    ik hou gewoon maar de 38 en hoger als koorts aan, ik weet eigenlijk niet hoe ze er hier over denken...(HA enzo)
     
  18. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    wat kwebbeltje schrijft geld voor volwassene

    bij kinderen ligt het idd iets hoger
     
  19. Kiki

    Kiki Fanatiek lid

    8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    En het hangt van de basistemp van je kindje af...

    Mijn dochter heeft als ze niets mankeert altijd 36,4 (net als d'r moeder, ook een kouwe kikker ;) )
    Bij 37,4 zou ze dus normaal zijn, maar mijn ervaring is dat ze dan errug vervelend en hangerig is. En boven de 38? Dan kan ik haar het beste maar naar bed brengen met een zetpilletje want dan heeft ze echt wel koorts (koortsig).
    Als ik eventueel een arts om raad vraag, meld ik altijd hoeveel graden verhoging en niet de temp. Volgens mij krijg je dan een ander lijstje. Bij de een is 38 wel koorts en bij de ander niet.

    Persoonlijk ben ik niet echt een voorstander van telkens die termometer in het kontje, dus ik probeer vooral op mijn gevoel af te gaan en niet te tempen. 't scheelt ook dat Ilse al wat ouder is en al zetpilletjes mag hebben.

    Groetjes van Kiki
     
  20. Deb

    Deb VIP lid

    19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    je kan idd heel goed voelen in het nekkie of je kleine koorts heeft
    ik ben ook geen voorstander van die temp steeds
    en je gevoel zegt al gauw van oei dit zit niet goed en de kleine meldt zich ook wel hoor
    en een beetje koortse is niks mis mee ik geef niet gauw een zetpil
    als het erg is dan voor de nacht maar overdag laat ik ze lekker koortse
     

Deel Deze Pagina